1
Vraag
2
Reacties
frankhuynen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo en haperende Sonos

Hallo,

 

1x eerder gebruik gemaakt van dit forum. En al direct met goed resultaat.

Hier komt dan mijn 2e vraag waar ik al lang mee rond loop. Het betreft mijn Sonos installatie in huis. Meerdere speakers tegelijk afspelen lukt nauwelijks, omdat de muziek dan gaat haperen of zelfs helemaal stopt.

 

Mijn Sonos setup:

Sonos Arc 1x (loopt op S2 / onbedraad / WM1)

Sonos Sub 1x (loopt op S2 / onbedraad / WM2)

Sonos One 3x (loopt op S2 / onbedraad / WM1)

Sone 1 play 2x (loopt op S2 / onbedraad / WM2)

Sonos Move (loopt op S2 / onbedraad / WM1)

Sone 5 play 1x (loopt op S1 / onbedraad / ?)

IKEA Symfonisk (loopt op S2 / onbedraad / WM1)

Sonos Bridge wordt niet gebruikt. De verbinding loopt via huisnetwerk.

 

Huisnetwerk:

Ziggo giganet (1000mbps).

Modem: Zwarte SmartWifiModem ontvangen. Wifi signaal van ziggo modem staat uit.

Acces points: 7 Ubiquiti AP verspreidt in huis/tuin. (5x AP AC LR en 2x AP AC Lite)

Kabels: allemaal cat 6

Draadloze snelheid via AP is minimaal 200 mbps door het hele huis. Op veel plekken is de snelheid ook 400-500 mbps. Ik denk dus dat de verbinding in orde is.

 

Toch speelt Sonos niet vlekkeloos. Heb ik een overkil aan hardware? Of moet ik bepaalde settings aanpassen?

Arc en Sub / IKEA Symfonisk kunnen eventueel bedraad worden. De andere Sonos aparaten kunnen onmogelijk bedraad worden. 

 

Alle tips zijn welkom.

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik zou eens testen met alleen de Arc te bekabelen. Alles wat nu WM:1 is wordt dan WM:0 en eens kijken of dat de oplossing is. Je hebt behoorlijk wat AP`s natuurlijk; mogelijk roamen je Sonos speakers soms tussen 2 AP`s en dan zul je een hapering krijgen. Dat heb je niet meer met WM:0 want dan worden je AP`s niet meer gebruikt. Wel alleen de Arc bekabelen, nog even geen andere.

 

Controleer ook even of alles naar WM:0 gaat.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik zou eens testen met alleen de Arc te bekabelen. Alles wat nu WM:1 is wordt dan WM:0 en eens kijken of dat de oplossing is. Je hebt behoorlijk wat AP`s natuurlijk; mogelijk roamen je Sonos speakers soms tussen 2 AP`s en dan zul je een hapering krijgen. Dat heb je niet meer met WM:0 want dan worden je AP`s niet meer gebruikt. Wel alleen de Arc bekabelen, nog even geen andere.

 

Controleer ook even of alles naar WM:0 gaat.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Weer typisch zo'n Sonos probleem. Heeft volgens mij niks met Ziggo te maken.

Hangt ook af hoe hard je AP's staan te gillen waardoor er wellicht teveel roaming is.

frankhuynen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb de arc verbonden via kabel.

de rest is nog steeds draadloos.

Arc heeft nu inderdaad WM0 maar ineens ook 6 andere Sonos speakers hebben ook WM0... hoe kan dit?

 

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Dat zei ik toch al; alles wat WM:1 was wordt WM:0. Precies zoals het hoort; de speakers werken nu niet meer via je AP`s maar hebben onderling een eigen draadloos netwerk opgebouwd: SonosNet. Uiteraard moet er dan 1 bekabeld worden ander heeft Sonos geen internet. De WM:2 zijn de surrounds en sub, die kregen al draadloze verbinding van de andere speakers.

 

Belangrijker is: werkt het ?

frankhuynen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot nu toe gaat ie lekker. Fingers crossed!

Sonos Move blijft wel op WM:1

Augurk

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Omdat de move alleen maar via de wifi kontakt kan zoeken en dat is W1.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic