1
Vraag
2
Reageer en help mee
eezacque

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo en VPN?

Ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat Ziggo steeds minder goed werkt met een VPN: Ziggo GO werkt niet meer, email werkt niet meer, en het lijkt erop dat ik ExpressVPN nu helemaal niet meer kan gebruiken. Ligt het aan mij, of is Ziggo een kruistocht tegen VPN begonnen?

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 16429Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7707Likes

Voor ziggogo is dat al lang het geval.

Voor Mail is het gewoon een extra veiligheid, bij vpn's lijkt alsof je steeds vanaf een andere locatie komt.

Je gedrag lijkt dan teveel op wat kwaadwillenden ook doen.

Opgelost: VPN en Ziggo GO - Ziggo Community

Oud Community Moderator Mark schreef in 2019

TL;DR: Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

Vpn's maken reclame met vaak vermeende veiligheid.

De nadelen worden natuurlijk nooit vermeld.

Wat is VPN? | Consumentenbond

Template

Level 17
  • 2689Posts
  • 64Oplossingen
  • 879Likes

ZiggoGo werkt sowieso niet met VPN, dit was alleen soms

Hier zijn de afgelopen jaren vaker topics over geweest, dit is dus niks nieuws. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77368Posts
  • 5253Oplossingen
  • 22966Likes

Alle providers en streamingsdiensten sluiten VPN steeds meer af, nu ze dat steeds beter kunnen zien zal het binnenkort volledig afgelopen zijn met VPN en streamingsdiensten.

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Resteert de mogelijkheid dat het nu helemaal niet meer lijkt te werken: ik kan niet meer met een server van Express VPN verbinden. En daarbij komt dan de ergernis dat de helpdesk, of wat daarvoor doorgaat, doet of hun neus bloedt, waardoor het me teveel tijd heeft gekost te ontdekken dat email via VPN niet meer werkt. Is er hier nog iemand die ExpressVPN met een Ziggo verbinding gebruikt?

Garihd

Level 17
  • 2844Posts
  • 92Oplossingen
  • 1626Likes

@eezacque als je de boel wil omzeilen/beveiligen dan zal je een eigen router of anderszins moeten aanschaffen waar een VPN protocol op kan draaien geen externe vpn dienst.

Al zal Ziggo dit niet fijn vinden vanwege het punt van de distributie rechten waar het hun TV pakketten betreft mag dat vanwege de netneutraliteit niet worden geblokkeerd.

Alleen zal voor email weer het een en ander moeten worden aangepast zover rijkt mijn kennis niet.

Terzijde vanaf de eigen aansluiting is een VPN niet nodig voor Ziggo Go de meerwaarde ontgaat mij in dat geval. 

Mijn associatie met VPN diensten is hoofdzakelijk anonimiteit.

Steefb

Level 20
  • 16429Posts
  • 3043Oplossingen
  • 7707Likes

@eezacque  schreef:

Resteert de mogelijkheid dat het nu helemaal niet meer lijkt te werken: ik kan niet meer met een server van Express VPN verbinden. 

Dan heb je een probleem dat niks met ziggogo of mail te maken heeft.

Bekijk je antivirus programma eens goed.

@eezacque  schreef:

En daarbij komt dan de ergernis dat de helpdesk, of wat daarvoor doorgaat, doet of hun neus bloedt, waardoor het me teveel tijd heeft gekost te ontdekken dat email via VPN niet meer werkt. Is er hier nog iemand die ExpressVPN met een Ziggo verbinding gebruikt?

De Helpdesk kan er dan ook niks mee. Het is geen ziggo dienst. Voor problemen met Express VPN moet je bij hun helpdesk zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic