1
Vraag
2
Reacties
Milosh

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo email niet (meer) gekoppeld aan account

Ik heb afgelopen zaterdag een melding gekregen dat mijn email account geblokkeerd is ivm hacken. Stappenplan om wachtwoorden te wijzigen van zowel mijn-ziggo-account als het email account. Nu komt het emailadres echter niet meer voor in mijn-ziggo. Email is jaren geleden aangemaakt, in de tussentijd weggeweest bij ziggo en weer teruggekomen. Vermoedelijk is dat de oorzaak.

 

Ik kan nu echter met geen mogelijkheid het wachtwoord wijzigen van het email account. 

Hoe nu verder? 

Ik zag dat het probleem vaker voorkomt, om geen andere topics te vervuilen een eigen topic aangemaakt. Email adres toegevoegd achter het huisnummer. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Milosh

Ah jeetje, heel naar! Ik heb het e-mailadres verwijderd, dus dat is nu geregeld! Sorry voor het ongemak! 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het bewuste email adres zal onder je oude Mijn Ziggo staan en dat je het nog kan gebruiken is geluk geweest, want als je ergens een abonnement beëindigd, kun je vaak de emailadressen niet meer gebruiken, Ziggo en andere providers sluiten nu na 6 maanden de email af, als je het abonnement beëindigd.

 

Ziggo zet ook geen emailadressen om uit oude abonnementen, alleen in zeer bijzondere omstandigheden.

Milosh
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dit emailadres is dus meer dan 4 jaar in de lucht gebleven na beeindiging. Ik ontvang mails (van ziggo...) dat dit emailadres is gehackt, dat ik actie moet ondernemen. Ik kan geen actie ondernemen omdat ik alleen via webmail kan inloggen maar vervolgen geen enkele mogelijkheid heb om het wachtwoord te veranderen of ook zelfs maar het emailadres in zijn geheel te cancellen.

Sterker nog, er ontstaat nu een situatie waarbij een derde partij/hacker vanuit mijn naam email kan versturen en mogelijk identiteitsfraude kan plegen. 

Hoe zorg ik nu dat dit email adres in zijn geheel gecancelled wordt? Er is een ongewenste situatie ontstaan omdat ziggo oude accounts in de lucht houdt terwijl ze dat volgens hun eigen beleid niet zouden moeten doen...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator / medewerker kan het email adres verwijderen uit de systemen of laten verwijderen.

 

Zet het email adres achter je huisnummer in je profiel, dan kan gelijk de juiste actie ondernomen worden.

Milosh
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Done! Oud email adres staat in mijn profiel. Verzoek aan ziggo medewerker of moderator om mijn 'oude' email adres te verwijderen uit de systemen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Milosh

Ah jeetje, heel naar! Ik heb het e-mailadres verwijderd, dus dat is nu geregeld! Sorry voor het ongemak! 

Milosh
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank!!

GP

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem! Kunnen jullie dit voor mij svp ook oplossen?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @GP, oh verdorie 😞 Dat moeten we dan even gaan nakijken. Kun je het e-mailadres eens achter je postcode in je profiel zetten? 

GP

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het e-mailadres toegevoegd. Echter ene Bert gaf aan dat zomaar een e-mailadres verwijderen weer niet zou kunnen, omdat je dan niet hetzelfde nieuwe mailadres zou kunnen aanmaken

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Je wil het account opnieuw aanmaken? Dat is niet mogelijk. Kan het zijn dat het e-mailadres ooit onder een ander adres heeft gehangen of iets dergelijks? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Carlien @Maud @GP wordt in 2 topics geholpen door jullie beiden met hetzelfde probleem.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Bert, dankjewel! Dan laten we dit zoals het is nu, @Carlien handelt het dan af met @GP

JtB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn probleem lijkt hierop. Ik ontvang Ziggo mail op mijn Lenovo Chrome laptop. Ik werd gehackt en door Ziggo geblokkeerd. Op aanwijzing Ziggo mijn hoofdwachtwoord en emailwachtwoord gewijzigd. Daarna werd de blokkade opgeheven. Maar sindsdien verschijnt bij openen email telkens een popup dat ik mijn imap-instellingen moet aanpassen; verder werkt alles wel normaal. Mijn vraag: waar kan ik op mijn Chrome-laptop de imap-installingen van Ziggo vinden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JtB Welk mailprogramma gebruik je?

JtB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert,

Ik weet niet of het programma ook zo heet, maar ik kom er altijd via mail.ziggo.nl

Groet / JtB

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JtB Dat is heel vreemd, want mail.ziggo.nl gebruikt geen IMAP, je zit rechtstreeks in de mailserver, dus je hebt geen IMAP instellingen nodig.

Kijk eens op je laptop of er ergens een mailprogramma ingesteld staat voor een Ziggo email adres?

Want er wil een programma via IMAP instellingen verbinding maken met de Ziggo servers en adt kan te maken hebben met de hack.

JtB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert: misschien gaat het niet om de instellingen zelf. De mail werkt nl. geheel normaal. Alleen verschijnt aan het begin een popup met de tekst: "De opgegeven aanmeldgegevens voor de emailserver imap.ziggo.nl lijken onjuist. Probeer deze aan te passen." En ik weet dus niet hoe of waar dat moet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JtB Ik weet het ook niet, want ik weet niet welk email programma er op de Chromebook staat die die popup laat zien.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic