Vraag
Reacties
Oplossing
boopey12
Level 2

Ziggo email langer op iphone bewaren

beste,

hoe kan ik mijn ziggo mail langer bewaren op mijn iphone.

via outlook kan ik alles nog inzien alleen op de iphone word de mail maar 1 maand bewaard.

ik kan de instelling daarvoor niet vinden op de iphone.

het betreft een pop account (nee, ik wil geen imap).

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Bij toepassing in iCloud kun je ook langer dan 4 weken instellen maar dat wordt door Apple gewoon genegeerd.

Blijkbaar vinden ze 4 weken lang genoeg.

Wil je langer, dan zal je een email client moeten vinden die op de iPhone werkt en POP ondersteund. Zolang je er maar voor zorgt dat je via POP niet je email ophaald en daardoor van de server verwijderd. Dan kan je beter imap gebruiken. Dan houd je ook alles in sync.

POP is leuk voor een backup, niet om actief mee te werken. Wordt ook steeds minder gebruikt.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ik heb even gegoogled en kom een artikel tegen waar waarschijnlijk de oplossing in staat. Bijna onderaan op de pagina. Er staat een optie "geen limiet" bij de instellingen.

De vraag is wel of Apple daar naar luistert.

https://support.hcs.nl/nl/support/solutions/articles/22000243441-ios-mail-synchronisatieperiode

0 Kudos
boopey12
Level 2
Topicstarter

helaas, deze optie lijkt er niet meer te zijn in ios 15.

misschien dat ze die ergens ander naartoe hebben verplaatst maar heb nog steeds niks gevonden.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Bij toepassing in iCloud kun je ook langer dan 4 weken instellen maar dat wordt door Apple gewoon genegeerd.

Blijkbaar vinden ze 4 weken lang genoeg.

Wil je langer, dan zal je een email client moeten vinden die op de iPhone werkt en POP ondersteund. Zolang je er maar voor zorgt dat je via POP niet je email ophaald en daardoor van de server verwijderd. Dan kan je beter imap gebruiken. Dan houd je ook alles in sync.

POP is leuk voor een backup, niet om actief mee te werken. Wordt ook steeds minder gebruikt.

0 Kudos