Laten we niet afdwalen van de foutmelding. Er staat dat dat er een unknown error heeft plaatsegevonden in de dns lookup van het txt record voor ziggo,nl. Dat heeft echt helemaal niets met IPv6 te maken.
Normaal gesproken doet een mailserver een check op SPF records voor het zendende domein, in dit geval ziggo.nl. Die records staan in een TXT DNS record van Het verzende domein.
Het TXT record voor ziggo bevat:
ziggo.nl text = "MS=923B30F501A1A7FC872BB15A121E7115A7A9266C"
ziggo.nl text = "pardot480801=eb7489cf63522e9a8f39610a07e04e49b78bd83b98fc2a6e8e73e2eadb899422"
ziggo.nl text = "QuoVadis=ca217fb6-d163-48dd-9ab5-48afc3b9bbf7"
ziggo.nl text = "v=spf1 ip4:212.54.32.0/19 include:mailplus.nl include:virtual.dmdelivery.com include:_buckaroo.ziggo.nl include:esprit.spf.ziggo.nl ip4:5.61.251.227 ip4:77.243.225.208 ip4:81.175.104.128/27 include:rnmk.com include:mail.ziggo.com ~all"
ziggo.nl text = "google-site-verification=TgBrPlsGzQ4O1Lm1F-nVFOm2CASOW6tNcPvqEnljpao"
Het gaat om het record met “v=spf1 etc” Dit staat wel correct genoteerd voor ziggo.nl. Het lijkt erop dat jouw mailserver om een of andere reden struikelt over dit record. Helaas zegt de foutmelding unknown error. Er vinden blijkbaar wel retries plaats, waar vervolgens een time out op plaats vindt.
wat zijn de dns settings voor je Synology? Je zult het in die hoek moeten zoeken.