Vraag
Reacties
Oplossing
Leen van Santen
Level 1

Ziggo email account installeren op 2e computer (laptop)

Probeer Ziggo internet ( voorheen UPC)  op mijn laptop te installeren. Op de vast computer werkt alles goed.

Gebruik Thunderbird. Die al eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Daarna onder E-mail geprobeerd d.m.v. mijn emailadres ( UPC adres) te installeren. WW klopt. Krijg ook in de linkerkolom onder mappen mijn emailadres en prullenbak en postvak uit. Als in naar accountinstellingen ga zie ik wel de uitgaande server maar niet de inkomende server. Zie ook onder Accountinstellingen "Dit is een speciale account. Er zijn geen identiteiten mee verbonden " . Wat is er aan de hand en hoe kan ik het werkend krijgen? Instellen als POP i.p.v. IMAP? Vaste computer heeft ook IMAP.

De knop Account verwijderen licht ook niet op om te gebruiken. Email toevoegen nogmaals gedaan. Zelfde resultaat.

Ik wordt hier moedeloos van. We kunnen naar de maan maar een emailaccount instellen blijkbaar niet.

Of ben ik zo dom?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Leen van Santen
Level 1
Topicstarter

Dat had ik gedaan. Maar ik heb toch de oplossing gevonden. Heeft wel 2 dagen gekost maar het werkt.

In het start menu van Windows ( links onder) onder zoeken tik je in:

%appdata% en dan enter. Dan toont Windows explorer de appdata folder ( hidden).

Verwijder the Thunderbird folder. Blijkbaar staat hier nog een restant van de vorige download in.

Daarna de emailadressen invoeren ( in mijn geval upc en gmail) en in een splitsecond was alles ok en

komt de mail binnen en kan ik ook verzenden. Deze oplossing heb ik van de Mozilla site in de US.

De oplossing voor wie problemen heeft met het verwijderen en opnieuw downloaden van Thunderbird.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
puppie
Level 17

wel de juiste poorten ingegeven en beveiliging goed ingesteld?

kijk eens hier wat je nodig hebt. > klik <

0 Kudos
Steefb
Level 20

Imap blijven gebruiken.

Je moet een 2e account  (maar ook 3e,4e 5e enz.) gelijk instellen als het 1e account, voor imap maakt het allemaal niet uit.

Leen van Santen
Level 1
Topicstarter

Dat had ik gedaan. Maar ik heb toch de oplossing gevonden. Heeft wel 2 dagen gekost maar het werkt.

In het start menu van Windows ( links onder) onder zoeken tik je in:

%appdata% en dan enter. Dan toont Windows explorer de appdata folder ( hidden).

Verwijder the Thunderbird folder. Blijkbaar staat hier nog een restant van de vorige download in.

Daarna de emailadressen invoeren ( in mijn geval upc en gmail) en in een splitsecond was alles ok en

komt de mail binnen en kan ik ook verzenden. Deze oplossing heb ik van de Mozilla site in de US.

De oplossing voor wie problemen heeft met het verwijderen en opnieuw downloaden van Thunderbird.

0 Kudos
S4R
Level 16

Thunderbird is ook een draak van een programma.

Zeker omdat ze hun data verstoppen in die appdata directory. Je moet het maar weten (ik weet het dus).

0 Kudos