1
Vraag
2
Reacties
EdW1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo e-mailadres overzetten naar een ander abonnement

 

Vanwege het gaan samenwonen wil ik mijn ZIGGO e-mailadres overzetten van het ene ZIGGO-abonnement (in het oude huis) naar een ander al bestaand ZIGGO-abonnement (in het nieuwe huis).

 

Nu hoor ik verschillende berichten van ZIGGO medewerkers van de klantenservice en de technische dienst. De meesten zeggen dat het NIET mogelijk is. Sommigen zeggen dat het WEL mogelijk is, maar dat het alleen kan worden uitgevoerd door de technische dienst.

 

Wat is nu waar?

 

Zo lees ik op het internet:

"Je wilt een Ziggo e-mailadres overzetten van je eigen abonnement naar een ander abonnement omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen. Kan dat? Ja dat kan. Ik heb dit voor een kennis moeten regelen en dat is gelukt. Het heeft wel een aantal weken geduurd voordat het geregeld was. [...] Sommige medewerkers die je spreekt zeggen dat het niet mogelijk is. Terwijl de volgende weer zegt dat het kan, maar lastig is. [...] Ik heb uiteindelijk 4 of 5 medewerkers aan de lijn gehad. Deze actie moet door een medewerker doorgegeven worden aan de technische dienst en is daarna meestal in 24-48 uur uitgevoerd."

 

En elders in de Community berichten lees ik:

"[...] Dat is als het goed is wel mogelijk. [...] In geval van samenwonen etc. is er de optie om abonnementen samen te voegen. Hierbij worden dus de 2 abonnementen samengevoegd tot 1 abonnement, zonder extra kosten. In dat geval kan er dus ook het emailadres overgenomen worden. Bij deze optie hoeft en moet er geen abonnement opgezegd worden."

 

Nogmaals..., wat is nu waar? Kan het nu wel of kan het nu niet?

 

En als het niet kan, is dat dan een 'technische onmogelijkheid', of is het 'teveel gedoe', of ...?

 

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

 

Groet,

Ed

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @EdW1 en welkom hier op onze Community! 

Ik snap heel goed dat hier verwarring over is ontstaan. Het is ook zo dat de regels een poosje terug zijn veranderd. Eerst was het in bijna alle gevallen mogelijk om je emailadres over te zetten naar een ander adres. Nu is het zo dat dit enkel kan in geval van overlijden of door een fout van Ziggo, alle andere redenen worden afgewezen. Ik zie dat het eerste bericht wat je hebt gevonden van 2019 is, toen klopte die informatie ook nog en was het wel mogelijk. 

Je hoofd emailadres zit gekoppeld aan je klantnummer dus als je deze wilt behouden dan is het het beste om je abonnement mee te verhuizen naar je nieuwe adres. 

Als je hier nog vragen over hebt, let me know.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan het precies uitzoeken voor je, zij kunnen dieper in de systemen en of de juiste mensen bereiken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met oud klantnummer en postcode en huisnummer met oud ervoor en nieuw klantnummer met postcode en huisnummer met nieuw ervoor, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @EdW1 en welkom hier op onze Community! 

Ik snap heel goed dat hier verwarring over is ontstaan. Het is ook zo dat de regels een poosje terug zijn veranderd. Eerst was het in bijna alle gevallen mogelijk om je emailadres over te zetten naar een ander adres. Nu is het zo dat dit enkel kan in geval van overlijden of door een fout van Ziggo, alle andere redenen worden afgewezen. Ik zie dat het eerste bericht wat je hebt gevonden van 2019 is, toen klopte die informatie ook nog en was het wel mogelijk. 

Je hoofd emailadres zit gekoppeld aan je klantnummer dus als je deze wilt behouden dan is het het beste om je abonnement mee te verhuizen naar je nieuwe adres. 

Als je hier nog vragen over hebt, let me know.

Theo22

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zit met een zelfde soort probleem. Maar begrijp ik Mariska goed dat Ed ( en ik dan ook) dan 2 abonnementen op 1 adres moet nemen, daar zij aangeeft je abonnement mee te moeten nemen naast het andere ziggo abonnement dat al op het nieuwe adres staat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theo22 2 abonnementen op 1 adres is niet mogelijk, dus als je een abonnement meeneemt naar een ander adres, dan moet het abonnement wat op dat adres aanwezig is opgezegd worden.

jackyjoy123

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

thanks for the awesome information.

Theo22

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertMaar moet de ander dan zijn/haar ziggo email adres opzeggen? Dit probleem speelt namelijk wanneer beide personen voor het samenwonen op hetzelfde adres elk een Ziggo account hebben op elk hun eigen adres. Nu beide op 1 adres gaan wonen zal dus 1 van beide zijn/haar email adres aan moeten passen. Of zie jij een andere mogelijkheid?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theo22 Ik zie geen andere mogelijkheid meer.

Het email adres blijft wel nog 6 maanden actief voor je om één en ander aan te passen bij mensen en bedrijven wat betreft een ander email adres.

Theo22

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertBedankt voor deze informatie. Jammer dat Ziggo hier geen oplossing voor heeft. Zal toch regelmatig gebeuren lijkt mij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic