1
Vraag
2
Reacties
DePolle

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo e-mail gekoppeld aan Wordpress website werkt niet meer

Ik heb een website (via Wordpress) met een contactformulier waarop klanten hun bestelling kunnen plaatsen. Deze bestelling komt dan via het wordpress emailadres binnen in de ziggo email. De klanten die die de bestelling geplaats hebben ontvangen een verzendbevestiging van het wordpress email adres. 

Sinds enkele weken krijg ik geen bestellingen meer binnen op mijn ziggo email adres. En de klanten die een bestelling plaatsen en zelf een ziggo email hebben ontvangen ook geen bevestiging meer.

Nu ik op de website mijn ziggo adres in een gmail adres heb veranderd werkt het opeens wel weer! Wat is er veranderd bij ziggo dat mijn website niet meer normaal werkt? Wie kan mij helpen, dit is echt wel een behoorlijk probleem. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dan is dit dus je Hosting provider https://webbedrijf.nl/

Het vreemde is dat je dus wel naar je domeinnaam mailt.

De instellingen voor doorsturen naar je ziggo moet je zoeken of in WP of in Hostinggegevens.

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Het versturen vanaf de website gaat waarschijnlijk via de hosting-provider. Ik zou eens eerst daar gaan kijken.

 

ps als je een eigen website met domeinnaam hebt dan gebruik je toch geen ziggo-mail-adres. IMHO komt dat niet professioneel over.

DePolle
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je reactie. Voor wat betreft de professionaliteit, tja dat is even wat het is. Het werkte voorals nog allemaal prima. Ter zijner tijd kan ik daar wel eens naar kijken. Nu prive genoeg aan mijn hoofd helaas. Ik wil heel graag dat weer even werkt zoals het ging. Ik ben technisch niet onderlegd, kun je mij uitleggen wat je bedoelt met de hosting provider?

 

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

website - mail adres van website - ziggo

zo lees ik de vraag van het versturen van de email.

welk adres van de website gebruik jij?

Hosting provider is diegene waar jij de website gemaakt hebt. dus bv strato of versio of.......

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Je hebt je website niet thuis draaien neem ik aan. Als het goed is betaal je bij een hosting-provider daar elke maand (of jaar) voor. En vanuit daar wordt dan ook het mail verkeer geregeld (als het goed is).

Beheer je de website zelf? In het admin gedeelte van WordPress staan daar ook instellingen.

 

Maar ik kan niets zien hoe het zit dus gok ik maar wat.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

en de webmail van ziggo werkt wel?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik vermoed dat deze nieuwe beveiligingen, die Ziggo en andere providers aan het invoeren zijn, de mail tegenhouden: Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing

 

De oorzaak kan bij de hosting provider zijn of bij Ziggo zelf, maar net welke smtp server is ingesteld met welke instellingen en smtp poort en het afzender adres.

DePolle
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

email adres van de website waarvandaan de mails verstuurd worden is <wordpress@minicampingdepolle.nl> website is www.minicampingdepolle.nl

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Als ik het goed hebt dan is je provider Vimexx.nl

 

Die heb ik zelf ook en geen problemen met al mijn WP sites. Maar ik mail ook niet naar ziggo.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

ik heb een mail naar het wordpress gezonden en krijg dit retour van de server:

 

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


  wordpress@minicampingdepolle.nl
    host web2213.webbedrijf.nl [149.210.171.195]
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<wordpress@minicampingdepolle.nl>:
    550 5.1.1 <wordpress@minicampingdepolle.nl>: Recipient address rejected:
    User unknown in virtual mailbox table

 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dan is dit dus je Hosting provider https://webbedrijf.nl/

Het vreemde is dat je dus wel naar je domeinnaam mailt.

De instellingen voor doorsturen naar je ziggo moet je zoeken of in WP of in Hostinggegevens.

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1591Likes

Waarschijnlijk kan je alleen naar je info adres mailen, maar het gaat hier om de route vanuit je website. Dikke kans dat het toch ergens in je SPF record zit. Dat eindigt op ?all, dat is een testimodus. Ik zou dat aanpassen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic