Hakkesteegt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo e-mail adres en aliassen overhevelen

Ik ga binnenkort verhuizen en zal daarom mijn Ziggo abonnement moeten opzeggen. Ik heb nog een vakantiehuisje met een apart Ziggo abonnement waarvan ik de e-mail service tot nu toe niet gebruik.

Om mijn huidige e-mail adres en aliassen te kunnen behouden ben ik van plan om deze over te hevelen naar het Ziggo account van mijn vakantie huisje. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik een opgezegde e-mail alias (van mijn huidige ziggo account) kan toevoegen aan een andere Ziggo account (van mijn vakantiehuisje)?

Ik las dat na beëindiging van je Ziggo abonnement je email account (incl aliassen) nog 6 maanden in gebruik blijft. Klopt het dan dat ik eerst 6 maanden na beëindiging van het abonnement moet wachten voordat ik ze kan overhevelen naar mijn andere Ziggo abonnement?

Het liefst zou ik mijn huidige e-mail account gewoon blijven gebruiken na opzegging van mijn abonnement en het willen verhuizen naar mijn nieuwe adres , maar ik heb nog geen nieuw huis gevonden dus dat wordt lastig 

🙂

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Hakkesteegt. Welkom hier! 

Wachten tot je abonnement 6 maanden opgezegd is, is niet nodig hoor :-). Ik kan de adressen ook nu al overhevelen naar een ander Ziggo abonnement (mits dit een abonnement met internet is, uiteraard). Je mag me wel een privébericht sturen met de klantnummers van beide abonnementen en de mailadressen die je overgezet wilt hebben ^^. 

Bekijk in context

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

@Bastiaensen dat is tegenwoordig niet meer mogelijk, als je opzegt vervallen je mailadressen naar 6 maanden. Enige wat je kan doen is je huidige klantnummer verhuizen. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

een moderator kan jou daar bij helpen

wel moet je van beide abonnementen de contracthouder zijn

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Hakkesteegt. Welkom hier! 

Wachten tot je abonnement 6 maanden opgezegd is, is niet nodig hoor :-). Ik kan de adressen ook nu al overhevelen naar een ander Ziggo abonnement (mits dit een abonnement met internet is, uiteraard). Je mag me wel een privébericht sturen met de klantnummers van beide abonnementen en de mailadressen die je overgezet wilt hebben ^^. 

KarinS

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke 

wij hebben hetzelfde probleem. Diverse klantenservice medewerkers gesproken  krijg steeds een ander antwoord. Heb er geen vertrouwen in dat het goed komt 

groet

KarinS

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je een uitleggen hoe je het wilt 

 

je moet dus tijdelijk het abonnement opzeggen ? heb je nog een abonnement op een ander adres waar de mailboxen naar kunnen woorden overgezet? 

KarinS

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet op onze naam. Maar het zou bij mijn moeder kunnen. Maar zij gaat haar account niet opzeggen wanneer wij weer klant bij ziggo worden  

groet Karin 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

ik weet niet of dat mogelijk is even wachten op een moderator 

 

als het mogelijk is moet wel de contracthouder toestemming geven en moeten er nog mailboxen vrij zijn bij die contracthouder

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bastiaensen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zoals het probleem hier precies is geschetst wil ik inderdaad zeker weten dat mijn oude email adres en daarbij behorende archief intact blijft, nadat ik ga verhuizen. Per 1-9-2023 hebben we eerst tijdelijk (ca. 1,5 jaar overbrugging) een 2de huis en wil daar een nieuw abonnement bij Ziggo aanvragen. Hierbij is het alleen maar belangrijk om TV en Internet te krijgen.  Via internet kan ik overal mijn oude emailadres gebruiken. Als ik mijn huidige huis over 1,5 jaar verkopen dan moet ik mijn oude abonnement opzeggen, en daarna wil ik alleen verder met mijn oude emailadres en archief overhevelen naar nieuwe abonnement. Op forum wel e.e.a., opgevolgd en zie o.a. dat dat de oude gegevens na 6 maanden dan verwijderd worden. Dat mag zeker niet gebeuren.  Graag jullie advies en bevestiging.  Mvg. Ronald

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 74Oplossingen
  • 446Likes

@Bastiaensen dat is tegenwoordig niet meer mogelijk, als je opzegt vervallen je mailadressen naar 6 maanden. Enige wat je kan doen is je huidige klantnummer verhuizen. 

amvih

Level 10
  • 384Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Waarom niet gewoon je nu bestaande abonnement mee verhuizen?

Ik ben er bijna zeker van dat als je nu je bestaande abonnement opzegt, je ook je mailadres kwijt bent zo na een maand of zes. Mailadressen worden niet bewaard bij een opzegging, afgezien van de zes maanden dus.

Een optie zou nog kunnen zijn dat je huidige email adres wordt opgenomen in het abonnement op het tijdelijke adres, maar in principe verhuisd Ziggo tegenwoordig geen mailadressen naar andere abonnementen, alleen bij echt speciale gevallen wordt er een uitzondering gemaak, een moderator kan daar meer over zeggen.

 

ps, handiger is het om een nieuw topic aan te maken, je zit nu wel in een heel oud topic.

Bastiaensen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misschien is het inderdaad beter  om nieuw abonnement tijdelijk te gebruiken gedurende overbruggingsperiode en deze nieuwe dan ook weer opzeggen. En dan pas bij definitief verhuizen mijn  bestaande (oude) abonnement mee zou kunnen nemen naar nieuwe adres. Ik weet niet of dat zomaar kan gezien ander adres?

Uitgelicht topic