1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
caesar

Level 17
  • 4393Posts
  • 78Oplossingen
  • 1479Likes

Ziggo door de bocht, ik heb nauwelijks nog internet

Afgelopen vrijdag waren hier onaangekondigde werkzaamheden door Ziggo. Om 02.00 uur viel de internet verbinding weg. Om 08.00 uur was de nog niet terug, maar ik kon een SMS berichtje laten komen dat mij zou vertellen hoe de status was, en wanneer alles het weer deed. Dat deed ik, en ik kreeg een berichtje dat de werkzaamheden om 06.00 uur voorbij zouden zijn. Ziggo kan ook terug in de tijd.

 

Om 11.00 uur kwam het verlossende bericht, Ziggo was klaar met de werkzaamheden. Echter, mijn Fritz!box deed het niet, dus dan moetje bellen met het F(ree) M(odem) C(hoice) team, en dat deed ik dus. Ze zagen daar niet bijzonders, ook niet in mijn Fritz!box. In mijn Fritz!box? Jazeker, Ziggo kan tegenwoordig in Fritz!boxen kijken !!! Als we een Fritz!box hebben, dan moeten we ook een Ziggo modem hebben, want zonder dat modem kan Ziggo niets uitlezen, althans dat was het (kul) verhaal. Maar Ziggo heeft nu blijkbaar ook geleerd wat andere providers al jaren konden, in Fritz!boxen kijken. 

 

De Ziggo medewerker kon niets vinden, en het zou hogerop besproken worden. Om 16.30 uur belde ik nog maar eens weer, en toen kwam het hoge woord er uit.  Ik had geen internet abonnement meer, want ik had mijn oude Connectbox terug gestuurd. Dat klopt, en ik had een nieuwe Gigabox terug gekregen. Dat verhaal had ik al eerder gehoord nadat ik enige maanden geleden de oude box had opgestuurd, en ik een mail kreeg dat mijn internet abonnement gestopt was. Ik had toen het serienummer van de Gigabox doorgegeven, en daarmee was het probleem opgelost. Niet dus.

 

Men zag dat ook allemaal wel staan, maar ze konden de problemen niet oplossen. Daar moet een herstelopdracht voor uitgevoerd worden, en die duurt slechts drie werkdagen !!! Dus maandag, dinsdag, en woensdag . Dus vrijdag t/m woensdag heb ik geen, of nauwelijks internet.

 

Gisteravond heb ik de gigabox aan de kabel gehangen, en die kwam gewoon op. Ik kon hem aanmelden, en ik had een normale internet verbinding met de juiste snelheden. Ik heb er nog even mee gespeeld, en kwam alras tot de ontdekking dat je er werkelijk ook helemaal niets mee kunt. De Duitse uitvoering is aanzienlijk uitgebreider. Ik heb nog nooit zo'n primitief barrel van een router gezien.

 

Nu hangt de Fritz!box weer aan de kabel in de noodstand, dus 5 Mb down en 1 Mb up. Zo krijg ik wel de Ziggo emails binnen, maar aanmelden op dit forum kan niet, want daarvoor moet ook vodafone.nl bereikbaar zijn, en dat werkt niet in de noodstand. Ik kan de Gigabox niet gebruiken, want die heeft niet alle instellingen die ik in de Fritz!box heb, en die kun je er ook helemaal niet in configureren. Die Gigabox ga ik niet aan mijn LAN hangen natuurlijk.   

 

Welke randdebiel bij Ziggo een herstel procedure bedenkt die drie werkdagen moet duren weet ik niet, maar ik zou hem met een enorme trap onder zijn reet het bedrijf uit schoppen. 

 

Ik kan niet wachten totdat het glas hier aangesloten is, dan kan ik over naar Freedom Internet, daar zitten tenminste mensen die wel weten hoe internet behoort te werken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4393Posts
  • 78Oplossingen
  • 1479Likes

@Folkert 

Vanmiddag om 14.00 uur belde ik nog maar eens met het FMC team om te kijken hoe of het er mee stond. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die kon zien dat ik een internet abonnement had. En dat klopte, want dat kon ik ook zien bij mijn gegevens op de Ziggo web site.

 

De MAC adressen van mijn Fritz!box kon hij niet meer achterhalen, maar die kon ik hem natuurlijk verschaffen. Na ongeveer een uurtje zou mijn Fritz!box het moeten doen. En jawel, een uurtje later de Fritz!box weer aangesloten, en gaan met die banaan. Alles werkte weer.

 

Nog weer een uurtje later belt de FMC medewerker weer. Hij heeft een mailtje gekregen van het escalatie team dat die nog wel een paar dagen bezig zijn uit te zoeken wat er aan de hand is. Je kunt je zijn verbazing voorstellen als ik hem vertel dat de Fritz!box op en running is. 😂

 

En zo blijf je lachen .......

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78824Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

"Ik heb nog nooit zo'n primitief barrel van een router gezien."

Dat is ook precies de bedoeling van Ziggo.

Geschikt voor 90% van de klanten met weinig mogelijkheden als port forward, port filtering en IP reserveren en nog wat klein spul, zodat ze niet verdwalen in de, voor hun, wondere wereld van netwerkbegrippen en mogelijkheden en niet per ongeluk verkeerde instellingen kunnen uitvoeren, de rest kan hem in bridge zetten met een eigen router erachter of een eigen modem installeren.🙂

 

Als er ergens een verkeerd vinkje terecht komt, dan is het wel gelijk goed fout.

Een keer een smartcard opgezegd, gelijk 3 dagen volledig TV abonnement weg.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 571Likes

Ziggo zou een 'crash team' moeten instellen. Een team bestaande uit personen van verschillende competenties die ook een mandaat hebben om aanpassingen dieper in de systemen te mogen uitvoeren. Dit team kan dan gelijk blunders, fouten ed. herstellen en hoeven er niet eerst weer tickets te worden aangemaakt die dagen in beslag nemen. Maar ja, dat kost geld..........🤔

DennyW

Level 17
  • 3184Posts
  • 251Oplossingen
  • 934Likes

@MaxH  schreef:

Ziggo zou een 'crash team' moeten instellen. Een team bestaande uit personen van verschillende competenties die ook een mandaat hebben om aanpassingen dieper in de systemen te mogen uitvoeren. Dit team kan dan gelijk blunders, fouten ed. herstellen en hoeven er niet eerst weer tickets te worden aangemaakt die dagen in beslag nemen. Maar ja, dat kost geld..........🤔


De kosten zijn dan niet alleen kosten voor die extra fte's, maar een dergelijke werkwijze zou maken dat het tevredenheidspercentage ver, héél ver, boven de 95% komt. Dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Verhouding verachtingspatroon klanten / kosten / winst en belang aandeelhouders moet wel goed afgewogen worden. De bonus komt anders in gevaar.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7633Posts
  • 639Oplossingen
  • 4327Likes

Hi @caesar,

 

Wat naar dat er onderhand zoveel fout is gegaan. Ik snap dat je dan ook je verhaal hier plaatst. Je schrijft al dat er een herstel proces gaan de is op je abonnement. Zover ik zie wordt daar nog aan gewerkt. De SmartWifi modem Giga is op dit moment wel actief, maar dan zonder het juiste abonnement en bootfile. Zoals je al schrijft, je kan dus iets - maar eigenlijk ook weer niets. Dat herstel zit ook in stadium waar ik nu niets kan doen om het te versnellen.

 

Afhangend van de complexiteit en manuele handelingen die gedaan  moeten worden om alles weer recht te zetten kan zoiets tot maximaal 3 (werk)dagen duren. Ik snap je frustratie alom, dagen zonder internet is (bijna) niet te doen in deze tijd. Sorry ook dat het zo loopt.

 

We moeten nu eerst afwachten tot het abonnement is hersteld. Daarna kunnen we alles naar jouw wens aanpassen, zoals bijvoorbeeld je Frits!box acitveren. Als dat is gedaan, kan het Ziggo-modem in een doosje en naar zolder. 

 

Ik laat mijn collega's morgen een extra blik werpen op deze situatie. Zodra er meer bekend is plaatsen ze een update.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4393Posts
  • 78Oplossingen
  • 1479Likes

@Folkert 

Mijn abonnement werkt blijkbaar, want met jullie modem heb ik de juiste snelheden die bij mijn abonnement horen.

 

Ik begrijp redelijk goed hoe dit alles werkt. Zo'n 35 jaar geleden liet ik al werkstations, tientallen MS-Dos PC's, routers, terminal servers, printers etc. via remote boot starten. Het stelt feitelijk niets voor, en de inrichting voor mijn router hoeft niet langer te duren dan een paar minuten. Dat verandert natuurlijk als er van die proces en procedure fetisjisten rondlopen die van de simpelste handeling een dagen durende procedure weten te maken. Ik ken dat soort situaties, ik heb ze meegemaakt. Komt er een projectmanager die zegt dat ze vergeten is iets aan te vragen. Totale paniek, nu loopt het project dagen, zo niet weken vertraging op. Ik loop even naar de betreffende collega, vraag hem die instelling te doen, doet hij waar ik bij sta (10 seconden werk), en hij vraagt alleen nog om de ticket die vervolgens vele dagen later bij hem op het bureau belandt. Zo werken moderne bedrijven, ze organiseren zichzelf naar de kloten.

 

Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren .........

 

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

pox-ie

Level 10
  • 419Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

Meer en meer van deze verhalen... klant doet 1 wijziging..en de hele santekraam loopt in de soep. Ik kan al een half jaar niet mijn eigen produkten inzien en/of wijzigen in mijn ziggo. Een maand geleden een bericht van gemaakt. ze zijn ermee bezig da's alles wat ik hoor. Ik wil graag van mijn telefonie af maar ik durf eigenlijk niet omdat ik dan de kans groot is dat niks meer werkt..... triest toch....

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4393Posts
  • 78Oplossingen
  • 1479Likes

@pox-ie 

Het is zelfs nog erger. Ik kreeg 's ochtends dit mailtje:

 

Wat jammer, vanaf vandaag heb je geen gratis extra's meer van Vodafone en Ziggo. Een opzegging of een ander abonnement? Verhuisd? Dan is dat de reden.

 

Deze gratis extra's vervallen direct

 

  • Als je die had, 5 euro korting op je Vodafone abonnement
  • Dubbele data van Vodafone
  • Extra tv-pakket naar keuze van Ziggo


Je blijft veilig internetten.


Bij internet van Ziggo hoort standaard gratis beveiliging op één apparaat met Ziggo Safe Online. Ook al gebruik je die nu niet, je houdt 'm om veilig te internetten. De gratis beveiliging voor negentien extra apparaten die je niet gebruikte, vervalt per direct.

 

Als eerste is het redelijk stupide dat Ziggo je niet kan vertellen wat er gewijzigd is. Er is "iets" gewijzigd, maar de gevolgen kunnen ze je wel vertellen. Bijzonder.

 

Toen ik er achter aan belde kon niemand een wijziging zien, dat werd pas om 16.30 uur duidelijk. De eerste reactie was dat dit soort rare mailtjes wel vaker voor kwamen. Ik wil het graag geloven.

 

Mijn internet abonnement was opgezegd (volgens Ziggo), maar volgens het mailtje kan ik nog wel veilig internetten. Je kunt Ziggo een gevoel voor humor niet ontzeggen.

Roos59

Level 8
  • 198Posts
  • 2Oplossingen
  • 155Likes

Een kafkaiaanse toestand.

Je zou niets meer durven te veranderen aan wat je van Ziggo afneemt, vanwege het risico dat je volledig afgesloten wordt.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4393Posts
  • 78Oplossingen
  • 1479Likes

@Folkert 

Vanmiddag om 14.00 uur belde ik nog maar eens met het FMC team om te kijken hoe of het er mee stond. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die kon zien dat ik een internet abonnement had. En dat klopte, want dat kon ik ook zien bij mijn gegevens op de Ziggo web site.

 

De MAC adressen van mijn Fritz!box kon hij niet meer achterhalen, maar die kon ik hem natuurlijk verschaffen. Na ongeveer een uurtje zou mijn Fritz!box het moeten doen. En jawel, een uurtje later de Fritz!box weer aangesloten, en gaan met die banaan. Alles werkte weer.

 

Nog weer een uurtje later belt de FMC medewerker weer. Hij heeft een mailtje gekregen van het escalatie team dat die nog wel een paar dagen bezig zijn uit te zoeken wat er aan de hand is. Je kunt je zijn verbazing voorstellen als ik hem vertel dat de Fritz!box op en running is. 😂

 

En zo blijf je lachen .......

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Wat fijn om te lezen dat het weer helemaal werkt, @caesar! Dan snap ik de verbazing inderdaad goed! 
Gelukkig heeft mijn collega dit voor je gefikst!