Btelnekes

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo connectbox Giga (IP-adres aanpassen)

in de ziggo connect box v1 had ik als IP reeks 192.168.1.2 ingesteld als subnet

Standaard staat dit op 192.168.178.0/24

Het getal 178 is in te stellen in de instellingen van de connectbox

 

Dit weekend heeft mijn box het begeven en in de nieuwe opgestuurde connectbox v2 / Connectbox Giga kan dit opeens niet meer, de waarde is wel in te stellen maar als je het probeert krijg je een foutmelding: “Het start ip adres, dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden, kies een ander”. Aangezien ik het aantal apparaten met vaste IP adressen in de 192.168.1 2 range heb staan kan jk die niet meer bereiken. Kunnen jullie dit oplossen zodat ik de range kan aanpassen?

 

alvast bedankt,

 

Ben

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Btelnekes en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Je geeft aan dat je niet meer de DHCP Range kun instellen op het nieuwe modem wat je recent ontvangen hebt. Ik heb een verzoek ingediend bij een van mijn collega's van engineering om de configuratie op het modem aan te passen. Binnen nu en uiterlijk 48 uur moet het dan mogelijk zijn om de laatste octetten van de DHCP Serverinstellingen aan te passen. Als dit nog niet gelijk werkt, kan het zijn dat je het modem even moet herstarten. Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een printscreen maken van de foutmelding

Btelnekes
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

A0FDEF1A-A133-4977-9A5D-010CF197520D.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Btelnekes en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Je geeft aan dat je niet meer de DHCP Range kun instellen op het nieuwe modem wat je recent ontvangen hebt. Ik heb een verzoek ingediend bij een van mijn collega's van engineering om de configuratie op het modem aan te passen. Binnen nu en uiterlijk 48 uur moet het dan mogelijk zijn om de laatste octetten van de DHCP Serverinstellingen aan te passen. Als dit nog niet gelijk werkt, kan het zijn dat je het modem even moet herstarten. Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

Btelnekes
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top dank je wel

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Btelnekes Heel graag gedaan! 😉

Uitgelicht topic