Ik heb zoiezo al problemen met de Connect Box maar daarvoor komt binnenkort een monteur langs die het (hopelijk) op kan lossen, echter is ondertussen de Connect Box nu ook al moeilijk aan het doen op de momenten dat hij niet aan het herstarten is, want ineens is de port forwarding ermee gestopt.
De Connect Box was even extreem onstabiel en is in uur tijd gewoon non-stop blijven rebooten. Om 'm uit die loop te krijgen heb ik 'm uiteindelijk van de stroom gehaald, daarna weer aangesloten en toen kwam hij iniedergeval weer overeind zonder in een reset loop te belanden.
Echter werkt nu poort forwarding niet meer om de één of andere reden. Hij staat nog steeds aan, maar de poort staat voor buitenaf dicht.
Heb al geprobeerd:
Poort forwarding van externe poort 80 naar interne poort 30000
Tool om de poort te bekijken
Kan ook niet connecten via buitenaf, dus ondanks dat die poort forwarding aanstaat lijkt die poort ineens niet meer te werken, ook al werkte dit voordat de connect box helemaal vast liep.
Opgelost! Ga naar oplossing.
In een ander topic kwam ik er samen met TS achter dat 'Firewallbeveiliging' op uitgeschakeld het gevolg heeft dat verzoeken met een REJECT worden beantwoord. In tegenstelling tot wat die instelling doet geloven, blijft de firewall dus actief.
het is al opgelost blijkt dat ziggo weer zo nodig het ip moest veranderen.
Ja dan werkt het natuurlijk nooit na update van de host werkt het weer
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je 192.168.178.13:30000 wel binnen het LAN bereiken?
Yep, ik kan intern wel gewoon op m'n applicatie komen, dus het heeft niks met mijn pc te maken:
Het lijkt echt erop dat de poort simpelweg niet wil forwarden.
Kun je controleren of 'Firewallbeveiliging' is ingeschakeld en de andere instellingen uitgeschakeld voor IPv4 in de webinterface van het SmartWifi modem?
@Theik Heeft nog een eigen topic lopende met modem problemen:
Re: De zoveelste met restart problemen met hun con... - Ziggo Community
Die was ik inderdaad al tegengekomen, instraling van 4G en 5G door een verouderde installatie, niet zozeer problemen met het modem zelf.
De firewallbeveiliging staat momenteel uit, puur om te testen of dat verschil maakte, maar terwijl die aan stond werkte het ook niet.
Alle andere instellingen staan ook uitgeschakeld op de firewall pagina.
In een ander topic kwam ik er samen met TS achter dat 'Firewallbeveiliging' op uitgeschakeld het gevolg heeft dat verzoeken met een REJECT worden beantwoord. In tegenstelling tot wat die instelling doet geloven, blijft de firewall dus actief.
Dit is... de domste benaming van een functie die ik ooit heb gezien in een programma. Ik heb de firewall beveiliging weer aangezet en meteen werkt de port forwarding weer. Geen idee waarom het nou oorspronkelijk stopte met werken, maar hey.
Bedankt!
ook hier de boel helemaal op slot.
En de firewall staat aan.
het is al opgelost blijkt dat ziggo weer zo nodig het ip moest veranderen.
Ja dan werkt het natuurlijk nooit na update van de host werkt het weer
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.