1
Vraag
2
Reacties
Theik

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo connect box port forwarding werkt ineens niet meer

Ik heb zoiezo al problemen met de Connect Box maar daarvoor komt binnenkort een monteur langs die het (hopelijk) op kan lossen, echter is ondertussen de Connect Box nu ook al moeilijk aan het doen op de momenten dat hij niet aan het herstarten is, want ineens is de port forwarding ermee gestopt. 

 

De Connect Box was even extreem onstabiel en is in uur tijd gewoon non-stop blijven rebooten. Om 'm uit die loop te krijgen heb ik 'm uiteindelijk van de stroom gehaald, daarna weer aangesloten en toen kwam hij iniedergeval weer overeind zonder in een reset loop te belanden.

 

Echter werkt nu poort forwarding niet meer om de één of andere reden. Hij staat nog steeds aan, maar de poort staat voor buitenaf dicht.

 

Heb al geprobeerd:

  1. Modem herstarten, duurt een eeuwigheid en nog steeds staat de poort niet open
  2. Regel eruit, modem herstarten, regel er terug in, modem weer herstarten, half uur verder en nog steeds een voor buitenaf gesloten poort
  3. Modem helemaal afgesloten voor een langere tijd zodat ik een nieuw extern IP kreeg, weer erop, poort is nog steeds gesloten.

 

Theik_0-1652209973293.png

Poort forwarding van externe poort 80 naar interne poort 30000

 

Theik_1-1652211502854.png

 

Tool om de poort te bekijken

 

Kan ook niet connecten via buitenaf, dus ondanks dat die poort forwarding aanstaat lijkt die poort ineens niet meer te werken, ook al werkte dit voordat de connect box helemaal vast liep.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In een ander topic kwam ik er samen met TS achter dat 'Firewallbeveiliging' op uitgeschakeld het gevolg heeft dat verzoeken met een REJECT worden beantwoord. In tegenstelling tot wat die instelling doet geloven, blijft de firewall dus actief.

Bekijk in context

nl3prc

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

het is al opgelost blijkt dat ziggo weer zo nodig het ip moest veranderen.

Ja dan werkt het natuurlijk nooit na update van de host werkt het weer

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je 192.168.178.13:30000 wel binnen het LAN bereiken?

Theik
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Yep, ik kan intern wel gewoon op m'n applicatie komen, dus het heeft niks met mijn pc te maken:

Theik_0-1652213578561.png

 

Het lijkt echt erop dat de poort simpelweg niet wil forwarden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je controleren of 'Firewallbeveiliging' is ingeschakeld en de andere instellingen uitgeschakeld voor IPv4 in de webinterface van het SmartWifi modem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe 

 

@Theik Heeft nog een eigen topic lopende met modem problemen: 

Re: De zoveelste met restart problemen met hun con... - Ziggo Community

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Die was ik inderdaad al tegengekomen, instraling van 4G en 5G door een verouderde installatie, niet zozeer problemen met het modem zelf.

Theik
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De firewallbeveiliging staat momenteel uit, puur om te testen of dat verschil maakte, maar terwijl die aan stond werkte het ook niet.

 

Alle andere instellingen staan ook uitgeschakeld op de firewall pagina.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In een ander topic kwam ik er samen met TS achter dat 'Firewallbeveiliging' op uitgeschakeld het gevolg heeft dat verzoeken met een REJECT worden beantwoord. In tegenstelling tot wat die instelling doet geloven, blijft de firewall dus actief.

Theik
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit is... de domste benaming van een functie die ik ooit heb gezien in een programma. Ik heb de firewall beveiliging weer aangezet en meteen werkt de port forwarding weer. Geen idee waarom het nou oorspronkelijk stopte met werken, maar hey.

Bedankt!

nl3prc

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

ook hier de boel helemaal op slot.

En de firewall staat aan.

nl3prc_0-1683651230766.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@nl3prc Aan jou dezelfde vraag als aan de TS: kun je het interne IP-adres en de interne poort wel bereiken? Welk resultaat toont deze site voor de externe poort die je hebt ingesteld?

nl3prc

Level 3
  • 21Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

het is al opgelost blijkt dat ziggo weer zo nodig het ip moest veranderen.

Ja dan werkt het natuurlijk nooit na update van de host werkt het weer

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic