Vraag
Reacties
rety26
Level 1

Ziggo agenda iPhone verdwenen

Op mijn iPhone heb ik een CalDAV agenda account met mijn casema mail. Nu is alles weg.

Server sync.ziggo.nl

geavanceerd SSL aan, poort 443. 
Hoe kan dit ineens verdwenen zijn? Hoort dit gedoe bij het verdwijnen van de Casema mails??

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
16 Reacties 16
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @rety26 

Ik zie dat u al eerder :interface_externelink:hier nóg een topic hebt gestart met hetzelfde probleem. Dit heeft geen enkele  meerwaarde, maar zorgt eerder voor verwarring.

Karel.
Level 17

Een Ziggo medewerker - moderator zal je moeten helpen om je Casema mail te herstellen. Als dat weer werkt zal hoogstwaarschijnlijk je agenda ook weer werken.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @rety26 en een warm welkom op de Community! Het is raar opkijken als je mails plots zijn verdwenen. Ik help je graag om erachter te komen wat er aan de hand is, zodat je gauw weer bij je mailbox kan.

Wil je je adresgegevens invullen in je profiel? En wil je onder het stukje "persoonlijke opmerkingen" het betrefferende e-mailadres fonetisch formuleren zoals in mijn voorbeeld: ziggo apenstaartje ziggo punt nl. Klik hier om naar je profiel te gaan. Dan ga ik er voor je mee aan de slag! 😉

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Ga ik doen. Mijn e-mail werkt nog wel, alleen mijn caldav agenda synchroniseert niet meer.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Ah oké, dus je kunt nog wel e-mails ontvangen en versturen, alleen de CaIDav agenda doet niet wat hij moet doen. Ook dat is natuurlijk super lastig @rety26.  Verwijder eens het account en voeg het opnieuw toe. Dit kan de verbinding herstellen. Check ook eens de serverinstellingen, het kan zijn dat de CaIDav serverinstellingen niet goed staan. Check of de serverinformatie, zoals bijvoorbeeld de URL van de server, je gebruikersnaam en je wachtwoord wel correct zijn. Laat het ons weten als je dan alsnog tegen problemen aanloopt, of het hebt kunnen oplossen.

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Ik heb even je adviezen opgevolgd maar helaas zonder resultaat. Wat nu?

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Het is nog niet opgelost, wat nu?

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @rety26 en lastig dat de oplossing nog niet boven water is! Verder heb ik enkele vervolgvragen om het probleem duidelijk te krijgen.

Als je inlogt via de webversie van de mail via https://mail.ziggo.nl/ . Bovenin op de 'blokjes' / alle apps tikken en dan "agenda" selecteert. Staat daar de informatie nog wel in?  Zo ja, dan is het een synchronisatieprobleem. Via welk e-mailprogramma maak jij gebruik van het CalDav protocol? 

Ben erg benieuwd 🙂

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Via de website mail heb ik gekeken naar mijn agenda dat gekoppeld is met mijn mail. Helaas zie ik daar ook niet, alles is verdwenen. Dat kan toch niet zomaar?

Het is de Ziggo mail, en dan op de iPhone de caldav agenda. Die werkt niet 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Wat een mysterie @rety26 maar we blijven natuurlijk zoeken naar een oplossing. Kun je eens checken wat je ziet wanneer je een nieuw agendapunt aanmaakt? Doorloop daarvoor de volgende stappen: 

- Log in op mail.ziggo.nl
- Maak een agendapunt aan 
- Log uit op mail.ziggo.nl
- Start de agenda op je Iphone
- Staat het nieuwe agendapunt er in? 
- Zo ja laat het weten. 
- Staat het agendapunt er niet in, log dan weer in op mail.ziggo.nl
- Staat het agendapunt nog wel in de webmail agenda? Dan synchroniseert de agenda op de Ipad niet. 
- Is het agendapunt verwijderd? Dan verwijdert het mail programma op de Iphone schijnbaar de punten en is het een fout in de app. 

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Ik heb je stappen gevolgd. Ik heb via mijn laptop ingelogd en agenda punt aangemaakt. Deze is daarna wel te zien op mijn iphone agenda. 

Maar hoe krijg ik de oude agenda punten die ik op mijn iphone had gezet weer terug? Die punten zie ik niet op mijn iphone en via de website ziggo agenda.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Wat een hardnekkig probleem @rety26. Als ik je goed begrijp blijven nieuw aangemaakte agenda punten wel staan in de agenda en zijn deze in de Iphone en in de webversie. Als je in je Iphone je Casema account opzoekt staat dan neem ik aan wel de CaIDAV agenda ingeschakeld. En als je het Casema account van je Iphone verwijdert en weer toevoegt, is de agenda dan nog steeds leeg met uitzondering van de nieuw aangemaakte agenda punten? 
Gebruik je ook iCloud voor het synchroniseren van je agenda's; check dan of de agenda schakelaar is ingeschakeld. 

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Dat klopt. Deze nieuw aangemaakte punten blijven zichtbaar in de webmail agenda en in de CalDAV agenda. Als ik mijn CalDAV agenda verwijder en opnieuw instaleer, zie ik alleen het nieuwe punt dat ik via de web versie heb toegevoegd, geen oude punten. Als ik nu via de iphone een punt toevoeg in de CalDAV agenda is deze nu wel zichtbaar in de web versie. Ik gebruik geen iCloud. Waar zijn de oude agendapunten heen die ik op de iphone heb toegevoegd.

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Dat is een goede vraag @rety26 en ik moet toegeven dat ik daarop het antwoord niet heb. Uiteraard zoek ik graag met je mee naar een oplossing, kun je eens kijken of je het volgende hebt gecontroleerd? 

- Controleer de datum en tijd ; het kan zijn dat je per abuis naar een andere datum hebt genavigeerd of een ander tijdsframe hebt geselecteerd.  
- Wordt de CalDAV agenda gesynchroniseerd met een andere agenda, zoals Google of Outlook? Dan kunnen er problemen zijn met de synchronisatie waardoor de agendapunten niet worden weergegeven. 
- Ben je op meerdere apparaten ingelogd, log dan eens overal uit en op één apparaat weer in. 
- Maak je gebruik van bepaalde instellingen of filters ( bijvoorbeeld voor bepaalde agenda's of categoriën) schakel deze dan eens uit. 

0 Kudos
rety26
Level 1
Topicstarter

Datum/tijd/land kloppen, CalDAV wordt alleen gesynchroniseerd met de ziggo mail. Ik ben op 1 apparaat ingelogd en heb geen specifieke filters geselecteerd, alles staat aan.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@rety26 Ik vrees dat we in eerste instantie iets hebben gemist. Daardoor heeft de focus heel erg gelegen op de instellingen van je applicaties en apparaten. 

In jouw situatie moeten we even terug naar je openingsbericht waarin je liet doorschemeren dat je casema e-mailadres ook geraakt was en verwijderd is geweest. Gelukkig is je e-mailadres later hersteld en heb je weer toegang tot de mailbox. Het heeft echter wel gevolgen voor je agendapunten. Deze zijn spijtig genoeg komen te vervallen en niet meer te herstellen. In de praktijk betekent dat je de agendapunten zelf opnieuw moet toevoegen. 

0 Kudos