Vraag
Reacties
Oplossing
Raymond van der
Level 1

Ziggo aansluiting van woonkamer naar Meterkast

Wij wonen in een huis uit 1976. Hier is de ziggo aansluiting evenals de KPN aansluiting in de woonkamer afgemonteerd. Zijn deze te verplaatsen naar de meterkast en vanuit daar een ethernet kabel te trekken naar de Ziggo Box. Eventueel met een splitter in de meterkast weer naar de originele plek in de woonkamer. Dit vanwege het modem en kabels wat een hoop ruimte inneemt in de woonkamer (ziet er niet echt uit)

Bedankt voor alle hulp
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
37 Reacties 37
Marcelvdlinden
Level 2
Raymond van der Horst wrote:
Beste allen,

Net even gekeken onder de kruip kelder. Helaas loopt er toch geen kabel helemaal van voor naar achter het huis en zal moeten gaan verlengen met ongeveer 11m kabel. Moet dit op een speciale manier?

Beste Raymond,

Ik zou toch dit via officieel kanaal laten doen. Dan heb je volledige garantie tot aan je nieuwe aansluiting. Heb je het zelf gedaan en ligt het aan de gebruikte materialen dan kost het je 40 euro en ben je terug bij af.

Het advies wat gegeven wordt dat je het allemaal makkelijk zelf kunt daar kan ik je genoeg voorbeelden van geven hoe het juist niet moet.

Bespaar jezelf een hoop moeite en laat het gewoon doen. Zeker wanneer zaken niet goed afgemonteerd zijn ga je zeer zeker merken in de upstream van je modem en op hogere frequenties.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Raymond van der Horst
Tevens loop je het risico dat als je het niet goed zelf aansluit, de buren die op dezelfde straatkast aangesloten zijn storing hebben door jou foutieve aansluiting en dat jij dan voor de herstelkosten opdraait.
Raymond van der
Level 1
Topicstarter
Ik snap de argumenten. Ik zit nog steeds op een prijs te wachten waarmee Ziggo gaat komen. KPN heeft al een prijs gemaakt en komt op minimaal 300euro excl. Het zou toch een stuk voordeliger moeten kunnen. Denk een uurtje of 2 maximaal werk. Mocht het zo zijn dat het te extreem gaat worden allemaal hoelang kan de coax maximaal zijn tussen de aansluiting en het modem? Eventueel is het verplaatsen van het modem naar een etage naar boven ook een optie. Ik hoop nog steeds dat er een redelijke prijs komt.

Bedankt Allen
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
De afstand tussen het AOP en de modem is in de regel maximaal 50 tot 100 cm volgens de normen van Ziggo voor een goede werking, bij grotere afstanden wordt de goede werking niet gegarandeerd en ondersteund door Ziggo.
Zelf heb ik het modem op de 1e verdieping staan en aangesloten op punt 1 van de versterker FRA752N en werkt perfect.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Soms kun je trouwens geluk hebben dat de groene kabel in de meterkast binnenkomt maar vervolgens direct via kruipruimte of plafond naar de woonkamer gaat. In dat geval hoeft de groene kabel alleen maar onderbroken te worden en een AOP geplaatst te worden.
Wat betreft het werk, het zou misschien binnen 2 uur kunnen maar het is niet alleen even een kabel trekken. Het is ook je materiaal. Zelf doen betekent meestal dat je in geval van storing geen gratis monteur meer krijgt omdat je zelf aan de bekabeling hebt gezeten (tenzij je het met exact hetzelfde materiaal doet als ZIggo, maar dan zit je ook al snel aan 100 Euro of meer kosten voor materiaal en gereedschap)
verder kun je zoals N.N. aangeeft niet alleen voor herstelkosten opdraaien maar is Ziggo ook vaak vrij snel met (tijdelijk) afsluiten van je signaal als blijkt dat er storing vanaf je huis komt en dan heb je helemaal niets. Wat je wel zou kunnen doen is zoveel mogelijk voorbereidend werk zodat de monteur zo min mogelijk hoeft te doen.
Willem-A
Level 1
N.N. wrote:
Tevens loop je het risico dat als je het niet goed zelf aansluit, de buren die op dezelfde straatkast aangesloten zijn storing hebben door jou foutieve aansluiting en dat jij dan voor de herstelkosten opdraait.

Volgens mij werkt dat laatste niet zo, want dan zouden er veel meer storingen moeten zijn. Als ik mijn AOP kortsluit merkt naar mijn weten verder niemand daar wat van, wat niet wegneemt het inderdaad via de juiste kanalen te laten doen.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Willem-A Het klopt wel. Ik heb in het verleden al een paar keer meegemaakt dat klanten een oude defecte versterker hadden die ruis terugstuurde het netwerk in. Deze werden dan vervolgens netjes afgesloten van het signaal tot het probleem opgelost was.
Een van de onontkoombare nadelen van een retourgeschikt netwerk...
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
N.N. wrote:

Volgens mij werkt dat laatste niet zo, want dan zouden er veel meer storingen moeten zijn. Als ik mijn AOP kortsluit merkt naar mijn weten verder niemand daar wat van, wat niet wegneemt het inderdaad via de juiste kanalen te laten doen.

Hallo Willem-A
Mijn buurman had vorig jaar geen goede wifi omdat bij mij een stekker niet goed aan een kabel zat gemonteerd, dat veroorzaakte ruis via de straatkast naar de buren. Stekker goed gemonteerd en de buurman weer goede wifi.
0 Kudos
Witteveen
Level 8
Nu er verlengd moet worden, moet je het niet zelf gaan doen. Voorbereiden zoals Nick voorstelt kan heel goed uitpakken. En dan denk ik aan de betreffende gaten in de meterkast te gaan boren. Dat zal een Ziggo monteur niet gaan doen. Als je dat zelf gaat doen, is er misschien via de helpdesk wel wat mogelijk.
Verlengen betekent ook dat het signaal verzwakt wordt. Dat kan een monteur wel aanpassen.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Nick999 wrote:
Willem-A Het klopt wel. Ik heb in het verleden al een paar keer meegemaakt dat klanten een oude defecte versterker hadden die ruis terugstuurde het netwerk in. Deze werden dan vervolgens netjes afgesloten van het signaal tot het probleem opgelost was.
Een van de onontkoombare nadelen van een retourgeschikt netwerk...

Dan zal het daar inderdaad mee te maken hebben. Maar naar mijn idee zouden er dan toch nog meer sprake moeten zijn van storingen, want in veel situaties is de huisinstallatie niet op orde. Maar als jullie het zo zeggen klinkt het logisch en zal het zeker kloppen. Dus ook jij bedankt voor je reactie N.N.
0 Kudos
Raymond van der
Level 1
Topicstarter
Zijn er hier op dit forum geen monteurs of ziggo medewerkers actief die kunnen helpen?
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Zijn er hier op dit forum geen monteurs of ziggo medewerkers actief die kunnen helpen?

Nee, die zijn hier niet aanwezig. Maar doe niet te moeilijk, en doe zoals gezegd het voorwerk en laat dan gewoon een monteur komen. Zoals gezegd zijn die uurtarieven zeer netjes en nu kost het dan wel wat, maar dat loont ook. En als alles goed werkt ben je die kosten zo weer vergeten. Bovendien heb je dan garantie en kun je bij ze aankloppen als er toch nog iets mis is.
0 Kudos
Raymond van der
Level 1
Topicstarter
Ik zal het voorwerk inderdaad doen en zal morgen Ziggo eens bellen als ze niet reageren op de aanvraag. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt Allen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Daarom zit er ook een AOP in de huizen voor een ....galvanische??? scheiding tussen de buren via de straatkast om een aantal storingen te voorkomen.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Er was 2 dagen geleden nog een melding van afsluiting doordat de huisinstallatie een storing veroorzaakte in de hele wijk:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/geen-internet-wegens-beschadigde-kabel-24746/index1.html#post248744
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik zal het voorwerk inderdaad doen en zal morgen Ziggo eens bellen als ze niet reageren op de aanvraag. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt Allen

Proberen kan uiteraard geen kwaad, maar ze zullen je zeer waarschijnlijk ook doorverwijzen naar mijnaansluiting.nl omdat het via de aannemer moet gebeuren.

Ik weet niet hoe KPN het doet, wie weet doen zij het zelf, maar Ziggo doet het in ieder geval via de aannemer.
0 Kudos
Raymond van der
Level 1
Topicstarter
Er wordt een 2e aansluiting in de meterkast gemaakt. Dit doet Ziggo zelf en kan ook geven hun aan. Hierachter kan hè modem ook geplaatst worden volgens ziggo.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Als Ziggo het zelf kan doen, dan zeker Ziggo het laten doen, want de kans is groot dat dat goedkoper is. Alleen vraag ik me af of ze het echt kunnen/mogen doen.
0 Kudos