1
Vraag
2
Reacties
Raymond van der

Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo aansluiting van woonkamer naar Meterkast

Wij wonen in een huis uit 1976. Hier is de ziggo aansluiting evenals de KPN aansluiting in de woonkamer afgemonteerd. Zijn deze te verplaatsen naar de meterkast en vanuit daar een ethernet kabel te trekken naar de Ziggo Box. Eventueel met een splitter in de meterkast weer naar de originele plek in de woonkamer. Dit vanwege het modem en kabels wat een hoop ruimte inneemt in de woonkamer (ziet er niet echt uit)

Bedankt voor alle hulp
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Raymond,

Die aansluiting kan verplaatst worden, maar dat moet je doen via www.mijnaansluiting.nl Je kunt dan een offerte opvragen bij de aannemer en dan beslissen of je het wilt doen.
Let er wel op dat de tv ontvanger en modem altijd aan de coax kabel verbonden moeten zitten, een utp kabel gaat niet werken.

Groet,
Evert

Edit: N.N., een Ziggo monteur kan dit niet doen, kijk maar bij andere topics hierover.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Verwijderd account
Niet van toepassing
Een Ziggo monteur kan dat voor je regelen à €40,- per uur als de groene coaxkabel van buiten makkelijk naar de meterkast is te leiden, maar met een modem in de meterkast gaat je wifi kwaliteit in huis wel een stuk achteruit, ik weet niet of je dat wel wilt.
Voor alle duidelijkheid, het modem dient vlak bij het AOP aangesloten te worden, dus AOP in meterkast, dan modem ook in meterkast.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Raymond,

Die aansluiting kan verplaatst worden, maar dat moet je doen via www.mijnaansluiting.nl Je kunt dan een offerte opvragen bij de aannemer en dan beslissen of je het wilt doen.
Let er wel op dat de tv ontvanger en modem altijd aan de coax kabel verbonden moeten zitten, een utp kabel gaat niet werken.

Groet,
Evert

Edit: N.N., een Ziggo monteur kan dit niet doen, kijk maar bij andere topics hierover.
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor de snelle reacties. Er zal inderdaad ook een Coax weer teruggekoppeld moeten worden. WiFi heb ik extern geregeld en gebruik niet het modem hiervoor.

Zullen dit hoge kosten gaan worden? Kan/mag dit niet zelf gebeuren?

Bedankt
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
We mogen dit als klant helaas niet zelf doen, omdat die groene kabel en aansluiting van Ziggo zelf zijn.

Hoeveel het gaat kosten, geen idee. Het verschilt sowieso per situatie.
Ik kwam net iemand tegen die kreeg een offerte van 300 euro en dat zou volgens die aannemer "goedkoop" zijn. Maar wellicht verschillen die prijzen wel per aannemer.
Ik zou zeggen, vraag in ieder geval die offerte aan, dat kost je niets en dan kun je afhankelijk van het bedrag wat daaruit komt een beslissing maken 🙂
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank

Ik heb de aanvraag gedaan. Ik laat de uitslag weten
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als de kabel lang genoeg is om deze van de woonkamer naar de meterkast te verplaatsen vallen de kosten wellicht mee. Maar moet deze verlengd worden, of moet men gaan graven, word het een ander verhaal. Al met al kunnen de kosten aardig oplopen. Overigens is 40 Euro per uur een heel net bedrag. Dat ligt vaak veel hoger. Maar goed, als de aansluiting naar de meterkast gaat, moet er natuurlijk nog meer gebeuren. Ik denk dat het raadzaam is eerst de situatie te laten bekijken en je wensen kenbaar te maken. Dan weet je wellicht ook wat de kosten zijn, want dat is zo niet echt aan te geven.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Ik ben erg benieuwd wat er allemaal gedaan moet worden en voor hoeveel ze dat kunnen doen. Hopelijk valt de prijs mee!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ah, net gelijk gepost zie ik Raymond van der Horst

Succes!
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De aanvraag is doorgestuurd. Even afwachten hoelang het gaat duren voordat Ziggo reageert. Ik hou jullie op de hoogte.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Raymond van der Horst

Daar waar de huidige AOP zit in de woonkamer is dat gelijk aan de voordeur daar waar de meterkast zit ? en kijk je naar de straat via je tuin ?

Zo ja dan zou je er voor kunnen kiezen de groene kabel te laten invoeren in de meterkast ( buiten langs de gevel wat graafwerk ? )

Je kan ook de AOP laten zitten en dan zelf de coax kabel naar de meterkast trekken / spijkeren en dan het modem in de meterkast hangen. Ligt wel klein beetje aan de lengte van de kabel die je gaat verlengen maar gemiddeld kan je wel een meter of 10 verlengen , maar als je daar ook de coax nodig hebt om TV te kijken dan zou ik een versterker aanschaffen.

En dan weer terug met UTP naar de oude plek, of is dat niet nodig ?

Zelf doen kan makkelijk is niet moeilijk of een handig familielid ? ik denk dat via een aannemer je hoge kosten moet betalen voor iets wat je in mijn optiek zelf makkelijk kan voor een paar tientjes materialen.
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De meterkast zit aan de voordeur en de aansluiting in de woonkamer (+- 9meter verder)
Ik dacht ook ik haal hem in de woonkamer los (onder kruip Luik) en breng hem naar de meterkast. Ik trek dan een nieuwe coax vanuit de meterkast (achter een versterker) en netwerkkabel door naar de woonkamer. Appeltje eitje dacht ik. Maar lees hier dat je dit niet zelf mag doen. Wat als je het wel doet?

Verder nog geen reactie van Ziggo.

Desnoods doe ik zelf het kabelwet en sluit ziggo het voor me aan. Is aardig wat uurloon minder.
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Vraagje aan Raymond van der Horst: Is de groene kabel lang genoeg om naar de meterkast te verleggen? Zo ja, gaten boren in de meterkast naar beneden en daar de kabel invoeren. Een nieuw AOP monteren en klaar is kees. Zo heb ik het ook gedaan. Vaak ligt er onder de vloer wel een stukje over.
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik neem aan dat de kabel lang genoeg is aangezien deze helemaal naar de voorkant van het huis loopt. Wel moet ik dan een nieuwe kabel trekken vanuit de meterkast naar de woonkamer (in de kruip kelder) . Heb ik hier een speciale coax voor nodig ivm vocht?
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Als je een heel vochtige kruipruimte hebt zou ik dat weer met de groene coax doen. Die is speciaal vochtbestendig. In de praktijk is de normale coaxkabel goed genoeg. Eventueel hang je het tegen de vloer aan.
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Is de groene coax te koop bij een ziggo winkel? Of ergens anders? Welke AOP heb ik nodig?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Raymond van der Horst wrote:
Is de groene coax te koop bij een ziggo winkel? Of ergens anders? Welke AOP heb ik nodig?

De groene coax inclusief AOP is eigendom en verantwoordelijkheid Ziggo, mag je zelf niets aan doen.
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Aop: ik heb er een technotix dio 01 zitten. Gemonteerd door Ziggo! Groene kabel zul je wel niet makkelijk aan kunnen komen. In ieder geval niet via Ziggo. Je mag er eigenlijk ook niets aan doen. Zie reactie van NN. Maar als je het aankunt houdt niemand je tegen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik kreeg destijds gewoon ene AOP van Ziggo en mocht deze toen zelf plaatsen. Zal wel net zijn wie je spreekt denk ik. Maar goed, officieel vallen dit soort dingen inderdaad onder Ziggo. Maar in zulke gevallen moet je dan wel op wat extra kosten rekenen. Ik heb hier trouwens nog wel wat stukken groene coax liggen. Alleen zijn dat geen lange lengtes.
Raymond van der
Topicstarter
Level 1
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste allen,

Net even gekeken onder de kruip kelder. Helaas loopt er toch geen kabel helemaal van voor naar achter het huis en zal moeten gaan verlengen met ongeveer 11m kabel. Moet dit op een speciale manier?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic