1
Vraag
2
Reacties
Sousapro

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Wifispots via een wifi repeater

Beste mede communityleden, 

 

Ik wil graag onderzoeken of je Wifispots kunt inregelen op een wifi repeater (bijv. een router die je zo kunt instellen), of direct op een PC m.b.v. een losse wifi adapter. Er is wel wat over te vinden op Tweakers forums maar dat is allemaal erg technisch, nu ben ik geen noob maar zeker geen nerd....

 

Achtergrond: ik wil dit gebruiken om mijn pc in mijn garagestudio (ik woon daar niet) van internet te voorzien. Fallback zou evt. een 4G routertje kunnen  zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De snelheid van de wifispots is 10 Mbit/s download en 2 Mbit/s upload.

 

Test eerst maar eens hoe snel de wifispots zijn waar je de repeater wilt hangen en de repeater halveert de snelheid nog een keer en als de afstand tussen de repeater en het apparaat waar je verbinding mee maakt ook nog een flinke afstand is, neemt dit nog een keer met de helft af.

Ik vermoed dat je blij mag zijn als je dan nog 2,5 Mbit/s down en 0,5 Mbit/s up over houd.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De snelheid van de wifispots is 10 Mbit/s download en 2 Mbit/s upload.

 

Test eerst maar eens hoe snel de wifispots zijn waar je de repeater wilt hangen en de repeater halveert de snelheid nog een keer en als de afstand tussen de repeater en het apparaat waar je verbinding mee maakt ook nog een flinke afstand is, neemt dit nog een keer met de helft af.

Ik vermoed dat je blij mag zijn als je dan nog 2,5 Mbit/s down en 0,5 Mbit/s up over houd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sousapro Ik ben het eens met @Bert Een Mifi-router met een simkaart geeft denk ik een meer stabiele verbinding, maar een telefoon als hotspot instellen wil vaak ook wel werken.

Sousapro
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert ik ben het eens met je analyse. En wat als ik een outdoor wifi antenne buiten ophang die ik dan via usb of direct op mijn wifi antenne ingang (ik heb een asus mobo met losse wifi antenne)? Ik zie op internet genoeg van die dingen van bijv. TP-Link, Ubiquity en vele andere vage merken. Ik heb dan ongeveer 5m te overbruggen tussen antenne en pc. Of heb jij misschien nog andere creatieve oplossingen? Bij voorbaat dank!

Sousapro
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank je @Wim C. voor je suggestie!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Theoretisch zou dat moeten lukken als er genoeg sterkte is van een wifispot in die omgeving.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic