1
Vraag
2
Reacties
R.A.1

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ziggo Wifispots via Delta

Goedemiddag,

 

Sinds langere tijd Ziggo-cliënt en dus gebruikmakend van WifiSpots.

Veelvuldig op vakantie in Zeeland, dus de jaren geleden bekende optie van wifi via Delta is meer dan welkom.

Jaren geleden ook inderdaad gebruikt gemaakt van deze optie; echter vorig jaar is wifi via Delta niet (meer) gelukt, ondanks herhaaldelijk proberen (verder geen actie genomen richting Ziggo of Delta)

Ook nu - verblijvend in Zeeland- wederom meerdere malen geprobeerd via Delta wifi te plegen, helaas nop nada geen resultaat.

Meerdere malen wordt in 1e instantie verbinding gemaakt met Delta Wifispots, maar daarna wordt gevraagd om inloggegevens; inloggegevens van Ziggo blijken echter niet bruikbaar te zijn.

Gisteren in Goes naar een Delta-servicepunt gegaan, waar de medewerker mij meedeelde, dat deze optie -dus als Ziggoklant gebruikmaken van Delta Wifi- al zeker 2 jaar of langer niet meer geldt!

Terugkijkend naar de site van Ziggo (instellen WifiSpots) wordt nog steeds (!!) aangegeven, dat gebruikgemaakt kan worden van Delta Wifispots in "Delta-gebieden". 

How can?

Is de Delta-medewerker abuis, of is Ziggo niet meer up-to-date met informatie richting cliënt?

Zijn er forumleden, die wél wifi kunnen gebruiken via Delta?

 

Groet,

Ron

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Er is op dit moment sprake van een complex probleem met WifiSpots i.c.m. de netwerken van onze roaming netwerkpartners (Delta /Telenet). Het probleem wordt momenteel onderzocht door onze leverancier en engineers. Ik heb jouw melding doorgegeven als nieuw voorbeeld zodat er gekeken kan worden naar een oplossing. We laten het  binnen dit topic weten zodra er een nieuwe terugkoppeling, of zicht op een oplossing is. 

Bekijk in context

36 Reacties 36
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga deze even voorleggen aan medewerker, want de info niet klopt, dan moet er zekers wat gebeuren.

 

Neem wel aan dat je in Mijn Ziggo de Wifi Spots aan hebt staan met inlog en password, anders kom je er niet op.

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Tuurlijk Dave. Heb meerdere malen e.e.a. opnieuw geinstalleerd volgens de Ziggo-aanwijzingen maar resultaat blijft m.b.t. Delta achterwege. Thuis werkt wifispots probleemloos. Probleem ligt dus bij al of niet geldig zijn van Delta-verbindingsmogelijkheid. Bijkomend voordeel was/zou zijn dat er dan sprake is van een beveiligde verbinding, hoewel beveiliging tegenwoordig ook niet zaligmakend is! 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hmm interessante. Zou inderdaad naar mijn weten nog moeten werken:

AlexHelpt_0-1654690999214.png

 


Ook al eens het certificaat geheel verwijderd, opnieuw gedownload en daarna het juiste stappenplan weer doorlopen? Kon ik niet precies opmaken uit je schrijven..
Hopelijk heeft een ander nog zinnige tips 🙂

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Inderdaad allerlei opties geprobeerd zoals de-installatie, herstart en installatie van benodigde bestanden. Van belang is of -gezien de reactie van de Deltamedewerker- de wifi via Delta nog geldt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @R.A.1 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op het forum! Voor zover ik weet behoor je in DELTA gebied met je Ziggo Wifi Hotspot gegevens gewoon aan te kunnen melden op de mobiele hotspots. Ik begrijp dat je na de eerste keer aanmelden een foutmelding te zien krijgt. Heb je ook gekeken of het lukt om aan te melden nadat je eenmalig het wachtwoord van je WifiSpot account hebt gewijzigd in Mijn Ziggo ?

Ik heb in tussentijd de vraag ook even bij onze specialisten neergelegd. Zodra ik een terugkoppeling heb hoor je het van ons. 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Op en rond het huisadres werkt wifispots naar behoren; dit houdt dus m.i. in, dat inlog voldoet ( dus certificaat, gebruikersnaam en ww).  Wanneer ik nu probeer aan te melden bij Delta wordt opnieuw gevraagd naar gebruikersnaam en ww. Wanneer ik vervolgens de ziggo- gegevens inklop, komt de melding dat gegevens niet correct zijn. Blijft dus nog steeds de vraag of a. er meerdere forumleden kampen met dit euvel en b. of wat de Deltapief mij vertelde berust op waarheid, m.a.w. de koppeling met Delta niet (meer) bestaat.

Misschien binnen Ziggo een ict-matige oplossing?

Uiteraard bedankt voor het meedenken.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@R.A.1 Dit zoek ik allemaal verder voor je uit en ik kom hier op terug. 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ik herinner me ook, dat in het verleden bij gebruikmaking van Delta de in te kloppen gebruikersnaam werd voorafgegaan door ziggo/. In de nu te gebruiken inlogprocedure voor wifispots wordt dit niet meer aangegeven. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@R.A.1  Heeft uw wel het veiligheidscertificaat van Delta geïnstalleerd? De link daarnaartoe is te vinden op https://www.delta.nl/internet/wifi/wifispots/handleidingen-wifispots 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Dank Jan voor de reactie. Ziggo geeft in de installatie echter niets aan over nog een certificaat wat zou moeten worden gedownload.  Blijf benieuwd of Delta Wifispots nog in het programma van Ziggo meedraait.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Er is op dit moment sprake van een complex probleem met WifiSpots i.c.m. de netwerken van onze roaming netwerkpartners (Delta /Telenet). Het probleem wordt momenteel onderzocht door onze leverancier en engineers. Ik heb jouw melding doorgegeven als nieuw voorbeeld zodat er gekeken kan worden naar een oplossing. We laten het  binnen dit topic weten zodra er een nieuwe terugkoppeling, of zicht op een oplossing is. 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

OK, now we're talking!

Mooi, dat e.e.a. nu in werking wordt gezet, zodat Ziggo-klanten gebruik kunnen maken van o.m. Delta faciliteiten.

Eenieder hartelijk dank voor het meedenken en aandragen van oplossingen: Ziggo zet haar vernuft in om spoedigst een oplossing te bewerkstellingen.

Ik wacht het antwoord "met smart" af, zodat ik beveiligd kan werken.

Groet en nogmaals dank,

Ron

 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Blijf het toch slordig vinden van Ziggo, dat op generlei wijze melding is/wordt gemaakt van dit probleem. Als cliënt moet je ervan uit kunnen gaan dat door het bedrijf verstrekte info "leading" is. Dus referenties m.b.t. Delta Wifispots zouden  al eerder (tijdelijk) gestopt moeten zijn!

Hoop wel dat de ict-jongens om de tafel gaan zitten om een oplossing te vinden.

 

Groet,

Ron

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@R.A.1 Helemaal met je eens! Gelukkig wordt er achter de schermen gekeken naar een oplossing voor dit vervelende probleem. Zoals aangegeven in eerdere bericht laten we het binnen dit topic weten zodra we een update hebben. 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Okidoki

 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Goedemiddag,

Even een update mijnerzijds over het wifispots-probleem.

In de dagen na mijn input/klacht over het niet toegankelijk zijn van DeltaWifispots is het signaal udl (uit de lucht) en niet meer teruggekomen. Vandaag even langs de Delta-store in Goes geweest waar ik wederom te horen kreeg, dat Delta was gestopt met wifispots (comment: iedereen heeft een internet-abo dus wifispots is gestopt). Ik heb hen wederom verteld over de koppeling -als Ziggoklant- van wifispots via Delta. Nogmaals werd gezegd, dat Delta was gestopt (!) met wifispots.

Ergo: tegenstrijdigheid tussen verhaal van  Ziggo (we zijn ermee bezig) en Delta (we zijn ermee gestopt).

Klaarheid in dezen is -dunkt me- zeker op z'n plaats!

Ben benieuwd of - en zoja wanneer- Ziggo met up-to-date info komt!

Groet,

Ron

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@R.A.1  schreef:

Goedemiddag,

.  (comment: iedereen heeft een internet-abo dus wifispots is gestopt). 

 

 

Dit is natuurlijk een onzinnig argument. Ik weet dat veel Zeeuwen honkvast zijn, maar dat ze alleen thuis met het internet van Delta verbonden willen zijn wil er bij mij niet in. Er moet meer aan de hand zijn. 

R.A.1
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Inderdaad Jan, daarom heeft Ziggo toch naar haar gebruikers de plicht met adequate info te komen. Er ontstaat anders een vicieuze cirkel van waarheden/onwaarheden/aannames en cowboyverhalen. Kom op Ziggo: wakker worden, er is werk aan de winkel!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@R.A.1 Ziggo klanten behoren gewoon met zijn of haar WifiSpot account gebruik te kunnen maken van de WifiSpot van onze roaming partners (Delta en Telenet).  Op dit moment speelt er een complext probleem waardoor WifiSpot gebruikers problemen ervaren met het aanmelden op WifiSpots van onze roaming partners. Het probleem is nog in onderzoek bij onze experts en ik heb vandaag opnieuw om een update gevraagd. Zodra ik meer weet deel ik het uiteraard binnen dit topic. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic