1
Vraag
2
Reacties
p029351

Gedreven Raadgever
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Wifispots verbinden lukt niet

Beste forumleden,

Ik ben een tijdje bezig om mijn wifispots aan de praat te krijgen; ik heb alle stappen doorlopen maar kom vaak ook plaatjes tegen bij ziggo die ik dan weer niet zie bij mijn mobieltje ! of die er niet komen (popup).

Ook met de SmartWifi App gaat het niet alle stappen worden doorlopen en dan komt de melding klaar maar dan werkt het nog voor geen meter !

Even wat gegevens: ik wil het installeren op een Huawei pro 30 met Android versie 10.

Wat heb ik al gedaan tig keer dat certificaat geïnstalleerd !

Via MIJN ZIGGO wifispots uitgezet en weer aan (modem start dan weer op) ook wachtwoord gereset 2 dagen verder nog niks kan dan nog steeds niet installeren.

Wat ik ook bij ziggo plaatjes niet tegen kom is dat je een domein moet invullen ?

Ik vul in PEAP dan MSCHAPv2 dan kies ik certificaat ziggo en dan moet ik dat nummer invullen bij identiteit en wachtwoord anonieme identiteit leeg laten dan zou ik op verbinden moeten klikken maar dat gaat dan niet ! wel als ik bij domein iets invul.  

Het certificaat heb ik de naam ziggo gegeven en aangevinkt wifi.

Vraag als je het voor de eerste keer installeert dan moet ik toch bij netwerken de verbinding ziggo pakken ? ook al is dit je eigen ziggo verbinding ! 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
p029351
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddesl werkt het wel domein invullen heb er maar HOTSPOT van gemaakt ??

Bekijk in context

3 Reacties 3
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2262Posts
  • 354Oplossingen
  • 550Likes

Beste @p029351, sorry voor de ietwat late reactie allereerst. Ik kom je topic nu pas tegen. Bijzonder jammer dat je de WifiSpots maar niet aan de praat krijgt. Je bent er al eventjes mee bezig begrijp ik en ik kan me voorstellen dat de moed je inmiddels in de schoenen is gezakt 😞

Voor zover ik weet hoef je inderdaad geen domein in te vullen bij het instellen van de WifiSpots. Bij jou is dat dus wel het geval? Kun je niet verder zonder dat je daar wat invult? Heb je daarnaast de exact de stappen doorlopen zoals te vinden op deze pagina? Herstart desnoods nog eens volledig je toestel alvorens dit opnieuw te proberen, soms helpt dat.

Verder klopt het inderdaad dat je met het 'Ziggo' SSID verbinding moet zoeken voor het gebruiken van de WifiSpots. Je gebruikt dan je gebruikersnaam en wachtwoord om daar op in te loggen.

p029351
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddesl werkt het wel domein invullen heb er maar HOTSPOT van gemaakt ??

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2262Posts
  • 354Oplossingen
  • 550Likes

Fijn dat het inmiddels gelukt is nadat je bij domein 'Hotspot' hebt ingevuld, @p029351! Ik markeer je antwoord als oplossing voor dit topic, dan hebben andere lezers er in de toekomst mogelijk ook nog wat aan. Mooie dag verder 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.