1
Vraag
2
Reacties
JeeDeWee

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo Wifispots - Apple iPhone - Zwakke beveiliging waarschuwing

Ik heb met de SmartWifi app, Ziggo Wifispots volgens de instructies op de website ingesteld. Er vallen mij 2 dingen op:

  • Ik wordt gevraagd om mijn Wifispots login gegevens beschikbaar te hebben. Echter, wanneer je via de Smartwifi app instelt wordt er helemaal niet om inloggevens gevraagd. Dat is toch wel vreemd.
  • Als ik verbonden ben met een Ziggo wifispot dan krijg ik een foutmelding dat de verbinding niet veilig is. Zie bijgevoegde screenshot.

Dat is toch wel een beetje raar. Is dan alles wel goed ingesteld?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

De Wifispots van Ziggo zijn Landelijk voor alle klanten van Ziggo beschikbaar, als jij in Mijn Ziggo de inlog en code hebt kan je van de Wifi Spots gebruikt maken, en Apple kan zeggen dat ze onveilig zijn, dat geeft mijn Apple ook aan, maar komt omdat dit gewoon landelijk gebruik is, deze waarschuwing is ook bij mijn Apple aanwezig in de wifispot omdat die direct verbind,  je kan gewoon veilig inloggen op je wifispot, men kan niet in je telefoon komen. Standaard melding van Apple zelf.

 

Ik vind het wel knap dat je op je eigen wifispot kan inloggen, want dit behoort namelijk niet te kunnen, of begrijp ik dit verkeerd.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

De Wifispots van Ziggo zijn Landelijk voor alle klanten van Ziggo beschikbaar, als jij in Mijn Ziggo de inlog en code hebt kan je van de Wifi Spots gebruikt maken, en Apple kan zeggen dat ze onveilig zijn, dat geeft mijn Apple ook aan, maar komt omdat dit gewoon landelijk gebruik is, deze waarschuwing is ook bij mijn Apple aanwezig in de wifispot omdat die direct verbind,  je kan gewoon veilig inloggen op je wifispot, men kan niet in je telefoon komen. Standaard melding van Apple zelf.

 

Ik vind het wel knap dat je op je eigen wifispot kan inloggen, want dit behoort namelijk niet te kunnen, of begrijp ik dit verkeerd.

JeeDeWee
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Dave! , bedankt voor je reactie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic