Opgelost;
Kreeg gister middag een telefoontje van de monteur met de mededeling dat het gelukt was om de Pods ( MAC adres) los te koppelen van het oude modem met daarbij de mededeling dat het mogelijk moest zijn om de Pods opnieuw toe te voegen met behulp van de SmartWifi app.
Heb hierbij het volgende geconstateerd;
In de app stonden nog de 2 Pods in de weergave onder tab apparaten, deze weergave van de pods konden geen connectie krijgen met de pods.
De pods in het stopcontact stonden te knipperen.
Vervolgens heb ik via meer / Voeg SmartWifi pod toe de eerste pod stap voor stap toegevoegd.
Kreeg daarbij rode driehoek/uitroep tekens bij de pods met daarbij de mogelijkheid om ze een voor 1 te verwijderen uit de app ( dit ging gepaard met wat foutmeldingen ).
Hierna stappen voor installatie verder doorlopen, na ca 4min kwam de eerste pod beschikbaar ( met foutmeldingen) Ik kon deze vervolgens aan een ruimte toekennen en kreeg de vraag of ik de 2e pod ook wilde aanmelden.
Heb hier de zelfde stappen doorlopen en ook deze kwam tevoorschijn in de SmartWifi app.
Een verdere constatering was dat na het toevoegen van de pods de app een paar keer vastliep.
Het leek op een conflict tussen oude cache info en nieuwe info, de app kwam keer op keer terug met het opnieuw in moeten loggen met de Ziggo credentials
Heb vervolgens de app van telefoon verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, hiermee lijkt e.a. normaal te werken en zijn de eerste wifi apparaten verbonden via de pods.
Hiermee lijkt het issue opgelost
Groetend Gerard