1
Vraag
2
Reageer en help mee
p029351

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo Wifihotspots instellen lukt niet

Beste forumleden;

Ik ben al een mand regelmatig bezig om te proberen de  hotspots in te stellen !

Ik heb al tig keer dat certificaat gedownload en alles gereset op telefoon tig keer wifi via instellingen alles gereset zodat alle netwerken leeg zijn maar niks helpt; inmidels ook er achter gekomen dat je bij domein wifispots moet instellen ?? het ook met de app smartwifi gepropbeerd alles in te stellen want dat zou oo zo makelijk zijn ?? niet dus. 

Ben sinds juli klant van ziggo maar heb tot heden toe niks dan elende !! 

4 Reacties 4
p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Aanvulling: moet ik die hotspots thuis instellen of via een andere ziggo wifi hotspot b.v. buuren ?

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Hallo @p029351 ik had dit probleem ook. Ik weet niet met welke apparaten je probeert de aansluiting te maken. Ik beschrijf het met de apparaten waarmee het bij mij lukte.

De Ziggo Smartwifi app stond op mijn Android smartphone en die smartphone had via het thuisnetwerk verbinding met de connectbox. 

Ik heb Wifispots instellen van de website van Ziggo gevolgd. Ik heb handmatig installeren van het certificaat genomen. Dan komt er een crt-bestand in de downloadmap van de smartphone. Daarop geklikt, en dan installeert die zichzelf. De naam is Ziggo. Daarna terug naar het vervolg van Wifispots instellen. Ik heb precies het scherm gevolgd. Ergens moet je dan Liberty Global autorisation certificaat kiezen. Dat is wellicht een typefout want die stond niet in mijn lijst maar onderaan stond gewoon Ziggo CA certificaat en heb ik die genomen. 

Na voltooien ging ik naar instellingen -> wifi op m'n smartphone. Dan zie je in de lijst Ziggo, dat is de hotspot. Daarop geklikt en dan moet je kiezen:

Phase 2 verificatie: Mschapv2
CA-certificaat: Ziggo

Identiteit: je nummer dat je moet ophalen op de Ziggo website bij je account
Anonieme identiteit: leeg laten

Wachtwoord: je wachtwoord dat je moet ophalen op de Ziggo website bij je account

Als dat klaar is kon ik vanuit mijn woonkamer verbinden met het netwerk Ziggo via wifi. Maar soms lukt dat niet. Dan moet je naar buiten op straat tot je bij een huis bent waar ze Ziggo in de meterkast hebben. 

Verbonden zijnde met je thuisnetwerk via wifi moet je met de Smartwifi app tabblad Apparaten je aangesloten apparaten zien. En met tabblad Wifi-spots moet je je wijkkaart krijgen met al die oranje bolletjes van Ziggo hotspots. 

Als het niet goed lukt met je smartphone, probeer de hele procedure ook met je laptop of tablet. 

Ik weet verder niet goed wat niet lukt met je Ziggo hotspot. Ik had eerst een Arris Connectbox van Ziggo uit 2018. Daar lukte het eerst wel mee, maar na uitvoeren smartwifi app met samenvoegen 2,4 en 54,0 GHz netwerk, lukte het  niet meer. Met de nieuwe Docsis 3.1 connectbox lukte het wel. 

Het Ziggo hotspot netwerk maakt geen verbinding met je eigen connectbox maar met de dichtstbijzijnde Ziggo connectbox in je straat, b.v. de buren als ze Ziggo hebben. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 231Oplossingen
  • 975Likes

@p029351 goed dat je het even aangeeft, want het kan soms even taai zijn. Dat ben ik met je eens. Heb je iets aan de tips van @Gebruiker456325?

Werkt het dan nog niet, wil je dan deze stappen eens exact uitvoeren en me aangeven t/m welke stap je komt? Wat zie je dan in je scherm en op welk apparaat? 

Ik hoor het graag, we komen er wel uit. 

jadiwesh

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had hetzelfde probleem op mijn huawei p30 pro na veel gepuzzel kwam ik er achter dat als je met de hotspot van ziggo wilt verbinden dan terecht komt op het crt bestand kiezen hierop heb ik. Op mij telefoon niet valideren gekozen. En toen werkte het wel, kreeg eerst elke melding toen ik het ziggo crt bestand koos wachtwoord verkeerd 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic