AvEwijk

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Wifibooster Pods: Resetten en ontkoppelen

Goedenavond leden,

 

Met veel enthousiasme begon ik vanmiddag met het installeren van de 2 ontvangen Ziggo Pods.

 

Helaas had ik het verkeerd begrepen en nu zijn de 2 Pods geïnstalleerd als één. Ik las twee installeren aangezien ik er één in mijn woonkamer en de andere op mijn overloop boven wil plaatsen.

 

Maar nu zijn ze beide aan mijn modem gekoppeld, heb ik de app al diverse keren van mijn telefoon gehaald. Maar blijf ik maar de melding krijgen deze Pods zijn al gekoppeld aan uw modem en kan ik ze ook niet meer uit elkaar halen en blijft de app vragen dat ik de 2de Pods nog moet installeren. Kortom mijn enthousiasme is inmiddels wat minder geworden.

 

De volgende vragen:

Hoe reset ik de Pods;

Hoe ontkoppel ik de Pods van mijn modem;

Hoe kan ik de 2 Pods splitsen naar 1) woonkamer en 2) overloop bovenverdieping;

 

Kortom hoe kan ik een gemaakte fout ongedaan maken, iemand tips?

5 Reacties 5
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Waarom zou je iets moeten splitsen? De pods vormen samen met het modem 1 mesh netwerk. 

Je plugt er eentje in een stopcontact in de woonkamer en eentje op de overloop.

 

Screenshot 2021-11-28 at 19.22.12.png

AvEwijk
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor je snelle reactie,

 

Echter zie ik één Pods  in de app en de andere dus niet. Als ik die Pod opnieuw scan dan krijg ik de melding deze Pod is al gekoppeld aan uw modem. Maar in de app blijft de melden dat ik nog de 2de Pod dien te installeren.

 

AvEwijk
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kortom heb het idee dat ik toch iets niet goed heb gedaan.

 

Of dien ik gewoon te wachten, voordat de beide Pods in de app zichtbaar zijn. En begrijp ik het goed dat gekoppeld is gekoppeld of is er toch een optie om Pods te ontkoppelen, indien gewenst?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Knippert er op een pod nog een wit lampje of zijn ze beiden uit?

Als ze beiden uit zijn, dan zijn ze beiden in werking.

 

De app wil ook nog wel eens de kluts kwijt zijn, in dit geval een pod kwijt zijn, maar dat heeft geen invloed op de werking van de pods.

 

Blijft er op 1 het witte lampje knipperen, laat het dan hier weten, een Ziggo moderator kan de pod een een duw in de goede richting geven.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @AvEwijk, hoe gaat het nu? Is het inmiddels gelukt met de Pods of kan je nog hulp gebruiken? We horen het graag! 

Uitgelicht topic