Vanmorgen kwam ik er achter dat het ondertekeningscertificaat voor "portal.ziggo.nl" is verlopen sinds 14-06-2021. Dat zag ik op mijn iPhone bij Instellingen->Algemeen->Profiel->Ziggo WiFispots. Een verlopen certificaat betekent volgens mij dat WiFi verbindingen via WiFispots niet (goed) meer zijn beveiligd. Dit is een beveiligingsrisico voor gebruikers, maar ook voor het Ziggo netwerk zelf.
Ik heb dit direct gemeld bij de Ziggo Klantenservice via een chat. De desbetreffende medewerker was niet bereid om dit intern binnen Ziggo aan te kaarten en heeft me verwezen naar dit forum (omdat Ziggo technici daarop mee kijken, zo werd gezegd). Zeer vreemd dat ik als gebruiker vervolgactie moet ondernemen voor een beveiligingsrisico dat alleen Ziggo zelf kan oplossen. Dat heb ik ook aangegeven. Daarnaast vind ik het vreemd dat ik een technisch probleem bij Ziggo moet melden op een gebruikersforum.
Toen ik bij de medewerker aangaf dat ik geen vervolgactie zou ondernemen richting dit forum en dat ik er geen tijd in kon stoppen, kreeg ik als reactie: "Dan houdt het op" en werd chatverbinding door de medewerker prompt verbroken. Niet erg gebruikersvriendelijk moet ik zeggen.
Hoewel ik vind dat het niet mijn taak is om vervolgactie te ondernemen, meld ik het toch maar op dit forum. Verder laat ik het hierbij.