Vraag
Reacties
Oplossing
Hoorna
Level 3

Ziggo Wifi spots netwerk is momenteel slecht/niet beveiligd; certificaat verlopen

Vanmorgen kwam ik er achter dat het ondertekeningscertificaat voor "portal.ziggo.nl" is verlopen sinds 14-06-2021. Dat zag ik op mijn iPhone bij Instellingen->Algemeen->Profiel->Ziggo WiFispots. Een verlopen certificaat betekent volgens mij dat WiFi verbindingen via WiFispots niet (goed) meer zijn beveiligd. Dit is een beveiligingsrisico voor gebruikers, maar ook voor het Ziggo netwerk zelf.

Ik heb dit direct gemeld bij de Ziggo Klantenservice via een chat. De desbetreffende medewerker was niet bereid om dit intern binnen Ziggo aan te kaarten en heeft me verwezen naar dit forum (omdat Ziggo technici daarop mee kijken, zo werd gezegd). Zeer vreemd dat ik als gebruiker vervolgactie moet ondernemen voor een  beveiligingsrisico dat alleen Ziggo zelf kan oplossen. Dat heb ik ook aangegeven. Daarnaast vind ik het vreemd dat ik een technisch probleem bij Ziggo moet melden op een gebruikersforum.

Toen ik bij de medewerker aangaf dat ik geen vervolgactie zou ondernemen richting dit forum en dat ik er geen tijd in kon stoppen, kreeg ik als reactie: "Dan houdt het op" en werd chatverbinding door de medewerker prompt verbroken. Niet erg gebruikersvriendelijk moet ik zeggen.

Hoewel ik vind dat het niet mijn taak is om vervolgactie te ondernemen, meld ik het toch maar op dit forum. Verder laat ik het hierbij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat de desbetreffende collega hierover feedback zal ontvangen. 😉 

Wat betreft je melding. Ik heb een reactie terug ontvangen en er is een oplossing voor begrijp ik net. Dat is de huidige wifi spots verwijderen en deze dan opnieuw installeren met de Smart Wifi app. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/apps/smartwifi-app

Dan is het certificaat weer helemaal up tot date. 🙂 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden en kan er feedback gegeven worden aan diegene waar je contact mee hebt gehad.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

0 Kudos
Hoorna
Level 3
Topicstarter

@Bert, ik heb profiel aangepast met postcode en huisnummer.

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Hoorna, allereerst welkom op de Community! 🙂 

Goed dat je dit bij ons aankaart. Ik heb het op mijn eigen iPhone ook gecontroleerd en krijg inderdaad hetzelfde te zien. Ik heb dit internet doorgezet ter controle, zodra we hierop een terugkoppeling hebben laat ik het weten. 

Nogmaals bedankt voor je alertheid en je melding. Mijn excuses dat dit door de collega via de chat niet op de juiste manier is opgepakt. 

0 Kudos
Hoorna
Level 3
Topicstarter

@Gianna, dank voor je reactie! Fijn dat je adequate actie onderneemt. Ik hoop dat je collega wordt aangesproken op het domme -in de zin dat een beveiligingsrisico voor Ziggo zelf niet is onderkend- en bovendien klantonvriendelijke gedrag.

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat de desbetreffende collega hierover feedback zal ontvangen. 😉 

Wat betreft je melding. Ik heb een reactie terug ontvangen en er is een oplossing voor begrijp ik net. Dat is de huidige wifi spots verwijderen en deze dan opnieuw installeren met de Smart Wifi app. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/apps/smartwifi-app

Dan is het certificaat weer helemaal up tot date. 🙂 

Hoorna
Level 3
Topicstarter

@Gianna, dank weer voor je oplossing. Ik begrijp daaruit dat het oude profiel niet meer wordt onderhouden/ondersteund en dat -om weer terug te komen op het oude beveiligingsniveau- met de Smart WiFi app een nieuw profiel moet worden geïnstalleerd op de telefoon.

Dit heb ik zojuist gedaan en werkt als een tierelier!

0 Kudos