Hallo.
ik probeer boven betere wifi te verkrijgen en heb daarom een set wifi boosters via stopcontact bij Ziggo besteld. Helaas krijg ik de apparaten niet aan de praat.
ik heb een Ziggo modem, model Connectbox CH7465LG-ZG. Van daaruit gaat een Ethernetkabel naar Adapter A (de kleine). Deze zit in een vast stopcontact in de meterkast. In de gang heb ik Adapter B in een stopcontact. Ik zie op beide geen lampje branden bij het huis-icoontje (zie bijlage). Op mijn iPhone zie ik het wifi punt wel (ziggo-ap-etc), kan een ww invoeren, maar krijg dan een wifi icoon met een uitroepteken en in oranje tekst: “Geen internet verbinding” (een IP adres lijkt wel te zijn afgegeven)
Twee medewerkers van Ziggo hebben me niet verder kunnen helpen dan een reset + later een harde reset en adviseren de Smart wifi boosters van ziggo (niet via stroom)
Ps Wifi vanaf de modem werkt prima.
heeft iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank, Jan en Jarielcaptain. Ik heb de utp kabel vervangen en een andere poort gebruikt. Gelijk ook de security knoppen op beide apparaten ingedrukt. (Had ik dat ergens kunnen lezen?)
Het werkt! ????
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Al een andere ethernetkabel of -poort van de modem gebruikt?
Na de reset heb je het ook opnieuw gekoppeld.
Druk de security knop voor 5 seconden in.
Dank, Jan en Jarielcaptain. Ik heb de utp kabel vervangen en een andere poort gebruikt. Gelijk ook de security knoppen op beide apparaten ingedrukt. (Had ik dat ergens kunnen lezen?)
Het werkt! ????
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.