1
Vraag
2
Reacties
RamonB5

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Wifi Pods samen met Netgear Orbi ?

Om het netwerk thuis te verbeteren wil ik de Ziggo Wifi Pods gebruiken. Nu heb ik al een Netgear Orbi wifi netwerkje. Ik had bij Ziggo de vraag gesteld of dat goed samen gaat en kreeg als antwoord: Hallo de nedgear Orbi maakt ook gebruik van het Mesh systeem. Dus als je de pods gebruikt communiceren die wel met elkaar. 

Vandaag zijn de Wifi Pods binnen gekomen maar als ik ze nu probeer te installeren krijg ik de melding op de bijbehorende App dat mijn modem niet gevonden kan worden. Ik heb dan ook het vermoeden dat dit komt omdat de modem in Bridge-modus staat voor de Netgear Orbi. Ik was benieuwd of het iemand wel gelukt is om beide systemen same te laten werken (voornamelijk omdat extra satellieten voor de Orbi versie die ik heb niet meer te krijgen zijn). 


Bedankt alvast,
Ramon

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @RamonB5 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart. Ik begrijp dat je de Ziggo SmartWifi Pods wilt gebruiken i.c.m. jouw bestaande Netgear Orbi Mesh routersysteem. En jou vraag is of de WifiPods compatible zijn met je eigen bestaande Orbi Mesh netwerk. Wat expert @RoWi hier aangeeft klopt. Om de WifiPods te laten werken dient het modem in router modus te staan zodat alles via SmartWifi verbonden is. Twee verschillende Mesh systemen combineren is in daarnaast geen goed idee. De SmartWifi boosters (TP Link Deco M4)  zouden in jouw setup beter passen dan de SmartWifiPods.Ik hoor graag of wij jou hier verder mee kunnen helpen? Op deze pagina vind je alvast uitgebreide info over de TP Link Deco's.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@RamonB5 Heel graag gedaan! En fijn dat je er inmiddels al uitgekomen bent en dan de SmartWifiPods naar tevredenheid werken. Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen? Alvast hele fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2022 gewenst!

Bekijk in context

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat een onzin is er weer verteld. Je moet twee mesh systemen niet willen combineren dat is een gouden regel.

De Pods en de Orbi's hebben hun eigen mesh systeem, de ZIggo modem zal uit bridge moeten zeker als het om de zeskantige versie gaat. De Deco M4 units zal dan een betere aanvulling zijn, hoewel ook hierbij geld dit is een eigen wifi ecosysteem. 

 

Twee mesh systemen van verschillende merken kunnen naast elkaar werken, maar zullen niet samen werken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @RamonB5 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart. Ik begrijp dat je de Ziggo SmartWifi Pods wilt gebruiken i.c.m. jouw bestaande Netgear Orbi Mesh routersysteem. En jou vraag is of de WifiPods compatible zijn met je eigen bestaande Orbi Mesh netwerk. Wat expert @RoWi hier aangeeft klopt. Om de WifiPods te laten werken dient het modem in router modus te staan zodat alles via SmartWifi verbonden is. Twee verschillende Mesh systemen combineren is in daarnaast geen goed idee. De SmartWifi boosters (TP Link Deco M4)  zouden in jouw setup beter passen dan de SmartWifiPods.Ik hoor graag of wij jou hier verder mee kunnen helpen? Op deze pagina vind je alvast uitgebreide info over de TP Link Deco's.

RamonB5
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het antwoord, had dit liever meteen van de Ziggo collega vernomen die ik via de chat had gesproken. Ondertussen heb ik de orbi mesh afgebroken en gebruik nu de ziggo Pods en tot nu toe lijkt dat goed te werken.  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@RamonB5 Heel graag gedaan! En fijn dat je er inmiddels al uitgekomen bent en dan de SmartWifiPods naar tevredenheid werken. Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen? Alvast hele fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2022 gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic