Freddie B

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ziggo Wifi Pods gekocht op Marktplaats die al gekoppeld zijn

Hoi, ik heb 2 Ziggo Wifi pods gekocht via Marktplaats maar ik kan ze niet koppelen omdat ze al een keer gekoppeld zijn. Ik heb geen idee of de vorige eigenaar ze in bruikleen had of dat die ze had gekocht. Ik heb 2 foto's bijgevoegd, zou u dat even kunnen checken of u deze pods kunt ontkoppelen en beschikbaar maken voor mij?

 

Bij voorbaat dank

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Als u de serienummers van de pods, achter uw postcode & huisnummer in uw Ziggo profiel zet, dan kan een Ziggo moderator direct controleren of de pods gehuurd of gekocht zijn. Heeft de vorige eigenaar de pods gekocht, dan worden ze ontkoppeld en kan u deze gaan gebruiken. Heeft de vorige eigenaar de pods gehuurd, dan zal Ziggo deze niet ontkoppelen en zijn ze dus niet door u te gebruiken. Dan moet u i.o.m. de verkoper proberen om de pods terug te sturen en dan uw geld terug te krijgen.

 


Als u de serienummers hebt geplaatst, dan afwachten totdat een Ziggo mod langs komt ( dat kan soms enkele dagen duren ). Hij/zij kan controleren of de pods gehuurd/gekocht zijn en kan deze eventueel ontkoppelen.


Ps. misschien is het beter om de foto's te verwijderen en de serienummers in uw profiel te zetten. De serienummers en/of foto's zouden misschien misbruikt kunnen worden door anderen.

 

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Freddie B leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken!

En inderdaad, bedankt voor de aanvullende informatie. Daarmee kan ik verder. Het verzoek schieten we in, daaruit zal ook blijken of het een huur- of koopvariant is.

 

Aldus, wordt vervolgt!

Edit: uitzoekwerk doet blijken dat het helaas huurvarianten zijn. Die kunnen we niet koppelen. Deze set kan je wellicht naar de verkoper terugsturen, die zal ze naar ons moeten opsturen. Als je dit zou willen doen, dan kunnen we je daarna via ons een set sturen of die kan je hier aanvragen

Sorry voor het gedoe! 

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Freddie B  schreef:

Bedankt voor uw reactie, nu weet ik iig waar ik aan toe ben. Ik heb ook een Ziggo Connect Box gekocht op Marktplaats, en ik vrees dat daar hetzelfde voor geldt. Kunt u ook gelijk even kijken of die in bruikleen was van de verkoper? Ik zal het serienummer of code achter mijn huisnummer plaatsen. Bij voorbaat dank.


Hallo,

 

Voor u helaas .... een gekochte Ziggo ConnectBox wordt NOOIT geactiveerd. Alleen mediaboxen die door Ziggo zelf ( direct aan de klant ) worden geleverd, worden geactiveerd.


De enige 'Ziggo' artikelen, die u wel zou kunnen kopen én kan gebruiken, zijn de Humax'en en de Deco's.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Freddie B  schreef:

Er staat trouwens niet Connect Box op, maar ziet er wel precies hetzelfde uit als de Connect Box die ik hier actief heb staan en ik in bruikleen heb van Ziggo. Zou het kunnen zijn dat dat iets anders is en dat die wellicht wel als reserve gebruikt kan worden? Kunt u wellicht advies geven welke goedkope modem ik kan kopen om te voorkomen dat ik een paar dagen zonder internet kom te zitten mocht de Connect Box stuk gaan?



U 'zoekt' een mogelijkheid, die Ziggo particulieren niet biedt !

Als eigen koop modem/router zou u een Fritz!Box 6690 of 6660 kunnen kopen. Maar dat zijn beslist geen goedkope apparaten én om die werkende te krijgen, duurt beslist ook een paar dagen en is technische kennis noodzakelijk.

Als een internet verbinding werkelijk zo belangrijk voor u is, dan b.v. een zakelijk abonnement nemen of b.v. via 4G of 5G een backup bundel bij Vodafone aanhouden. Ziggo kan u dan in noodgevallen een grote Vodafone belbundel toewijzen, wat ze dan ook regelmatig doet.

Zo maar een voorbeeld:

50GB.png

Bekijk in context

39 Reacties 39
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Als u de serienummers van de pods, achter uw postcode & huisnummer in uw Ziggo profiel zet, dan kan een Ziggo moderator direct controleren of de pods gehuurd of gekocht zijn. Heeft de vorige eigenaar de pods gekocht, dan worden ze ontkoppeld en kan u deze gaan gebruiken. Heeft de vorige eigenaar de pods gehuurd, dan zal Ziggo deze niet ontkoppelen en zijn ze dus niet door u te gebruiken. Dan moet u i.o.m. de verkoper proberen om de pods terug te sturen en dan uw geld terug te krijgen.

 


Als u de serienummers hebt geplaatst, dan afwachten totdat een Ziggo mod langs komt ( dat kan soms enkele dagen duren ). Hij/zij kan controleren of de pods gehuurd/gekocht zijn en kan deze eventueel ontkoppelen.


Ps. misschien is het beter om de foto's te verwijderen en de serienummers in uw profiel te zetten. De serienummers en/of foto's zouden misschien misbruikt kunnen worden door anderen.

 

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor het advies, ik heb de foto's weggehaald en de serienummers achter mijn postcode en huisnummer geplaatst.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Freddie B leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken!

En inderdaad, bedankt voor de aanvullende informatie. Daarmee kan ik verder. Het verzoek schieten we in, daaruit zal ook blijken of het een huur- of koopvariant is.

 

Aldus, wordt vervolgt!

Edit: uitzoekwerk doet blijken dat het helaas huurvarianten zijn. Die kunnen we niet koppelen. Deze set kan je wellicht naar de verkoper terugsturen, die zal ze naar ons moeten opsturen. Als je dit zou willen doen, dan kunnen we je daarna via ons een set sturen of die kan je hier aanvragen

Sorry voor het gedoe! 

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor uw reactie, nu weet ik iig waar ik aan toe ben. Ik heb ook een Ziggo Connect Box gekocht op Marktplaats, en ik vrees dat daar hetzelfde voor geldt. Kunt u ook gelijk even kijken of die in bruikleen was van de verkoper? Ik zal het serienummer of code achter mijn huisnummer plaatsen. Bij voorbaat dank.

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Wat ik nog even wilde vermelden in aanvulling op mijn vorige reactie: de Connect Box die ik via Marktplaats heb gekocht had ik als reserve gekocht. Dit is dus niet dezelfde als degene die ik in bruikleen van jullie thuis heb staan. Die is in gebruik, en ik wilde een reserve hebben om te voorkomen dat ik een paar dagen zonder internet zou kunnen komen te zitten, mocht die stuk gaan.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Freddie B  schreef:

Bedankt voor uw reactie, nu weet ik iig waar ik aan toe ben. Ik heb ook een Ziggo Connect Box gekocht op Marktplaats, en ik vrees dat daar hetzelfde voor geldt. Kunt u ook gelijk even kijken of die in bruikleen was van de verkoper? Ik zal het serienummer of code achter mijn huisnummer plaatsen. Bij voorbaat dank.


Hallo,

 

Voor u helaas .... een gekochte Ziggo ConnectBox wordt NOOIT geactiveerd. Alleen mediaboxen die door Ziggo zelf ( direct aan de klant ) worden geleverd, worden geactiveerd.


De enige 'Ziggo' artikelen, die u wel zou kunnen kopen én kan gebruiken, zijn de Humax'en en de Deco's.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Freddie B het antwoord daarop is inderdaad al naar waarheid gegeven door @Pasi

Helaas! 

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Er staat trouwens niet Connect Box op, maar ziet er wel precies hetzelfde uit als de Connect Box die ik hier actief heb staan en ik in bruikleen heb van Ziggo. Zou het kunnen zijn dat dat iets anders is en dat die wellicht wel als reserve gebruikt kan worden? Kunt u wellicht advies geven welke goedkope modem ik kan kopen om te voorkomen dat ik een paar dagen zonder internet kom te zitten mocht de Connect Box stuk gaan?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Freddie B  schreef:

Er staat trouwens niet Connect Box op, maar ziet er wel precies hetzelfde uit als de Connect Box die ik hier actief heb staan en ik in bruikleen heb van Ziggo. Zou het kunnen zijn dat dat iets anders is en dat die wellicht wel als reserve gebruikt kan worden? Kunt u wellicht advies geven welke goedkope modem ik kan kopen om te voorkomen dat ik een paar dagen zonder internet kom te zitten mocht de Connect Box stuk gaan?



U 'zoekt' een mogelijkheid, die Ziggo particulieren niet biedt !

Als eigen koop modem/router zou u een Fritz!Box 6690 of 6660 kunnen kopen. Maar dat zijn beslist geen goedkope apparaten én om die werkende te krijgen, duurt beslist ook een paar dagen en is technische kennis noodzakelijk.

Als een internet verbinding werkelijk zo belangrijk voor u is, dan b.v. een zakelijk abonnement nemen of b.v. via 4G of 5G een backup bundel bij Vodafone aanhouden. Ziggo kan u dan in noodgevallen een grote Vodafone belbundel toewijzen, wat ze dan ook regelmatig doet.

Zo maar een voorbeeld:

50GB.png

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De verkoper van het Ziggo modem is er mee akkoord gegaan om het geld terug te betalen. Nu zit ik dus met een modem waar ik niets mee kan, wil Ziggo die terug hebben?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Freddie B , deze wil ik wel graag terug ontvangen. Voor het gemak heb ik een retourdoos voor je aangevraagd. Deze wordt binnen een paar dagen bij je thuis bezorgd. Deze retourdoos kun je gebruiken om ons modem gratis terug te sturen.
 

Alvast bedankt! 

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hopelijk zorgt dat er wel voor dat er niet later alsnog een rekening bij die mensen neergelegd kan worden van wie ik het gekocht heb, en dat dit in de registratie dus goed geregeld wordt. Gaat dat goed geregeld worden?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Wat ontzettend lief dat je zo mee denkt met deze verkopers, @Freddie B !
 

Zodra de modem bij ons magazijn is ontvangen, wordt het serienummer afgemeld in onze administratie. Dus bij het klantnummer van de verkopers, wordt er geen proces gestart om een modem in rekening te brengen. Dat wordt allemaal op serienummer afgemeld. 

CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes

Ik snap ook niet dat er niet meer controle op dit fenomeen plaatsvindt.

 

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/mediaspelers/m1898452746-nieuwe-ziggo-mediabox-bodem

 

Hier ook weer. Meedenken met de verkopers... hou toch op. Willens en wetens een product verkopen dat je in bruikleen hebt.

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Meindert, daar waar de mensen van wie ik de modem heb gekocht erg sympathiek naar mij toe waren heb ik tegelijkertijd te maken met een persoon die ook spullen in bruikleen hadden en aan mij hebben verkocht. Zij weigeren om het terug te nemen dus zit ik hier met 2 Ziggo Wifi Pods die ik niet kan gebruiken. Wil je die ook terug? Je zult begrijpen dat deze lieden best een rekening daar voor mag sturen aangezien ze nogal asociaal en onbetrouwbaar zijn tegenover mij.

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Deze mensen wisten het niet en betaalden gelijk het geld helemaal terug zonder het product terug te willen ontvangen. Dus waarom zou ik niet met de verkopers meedenken?

Freddie B
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik ben het wel met je eens dat Ziggo en Marktplaats meer zouden kunnen doen om de verkoop van deze onbruikbare producten tegen te gaan.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Freddie B  schreef:

Ik ben het wel met je eens dat Ziggo en Marktplaats meer zouden kunnen doen om de verkoop van deze onbruikbare producten tegen te gaan.


Het is heel eenvoudig, als het Ziggo en/of Marktplaats geld zou kosten, dan was het allang geregeld. Maar aangezien het ze nu niets kost en het wel voorkomen juist wél geld kost, doen ze beide gewoon niets.

Uitgelicht topic