1
Vraag
2
Reageer en help mee
DutchieR

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Wifi Assistant app werkt niet op Apple 13 Pro

 

Zag een vergelijkbare vraag uit 2021!!
Gigabit Internet 1000-50 geinstalleerd op 12 dec 2022
Ziggo Wifi Assistent app. Toegepast met Apple iPhone 13 Pro
Na installatie app, geprobeerd een scan van de woning te maken! Conclusie app 0 wifi overal in de woning!
Klantenservice meerdere malen gebeld maar snelheid is na interne test perfect. Ligt  dus niet aan modem!!
Uiteindelijk als check (toeval) mijn Android OnePlus 10T gebruikt! Scan overal in huis Super perfect Wifi, zelfs op mijn 2e Netwek (Nest).
Vandaag Apple gebeld en deze heeft een telefoonscan gemaakt! Alles incl wifi module werkt perfect en speetests ook perfect!
Conclusie: De App werkt niet (samen) met Apple telefoon! Reden onbekend! Heeft u een oplossing?
De makers bij Ziggo zijn, ook via de helpdesk, onbereikbaar.

 

 
 
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3293Reacties
  • 403Oplossingen
  • 1140Likes

@DutchieR De laatste reactie is alweer van een tijdje terug. Vandaar dat ik opnieuw om een update heb gevraagd. 

Er is op korte termijn geen oplossing voor dit probleem. Daarom is er nu voor nu besloten om de app uit de iOS store te halen, zodat er in ieder geval geen nieuwe gebruikers bijkomen die tegen dit issue aan zullen lopen. Zodra het probleem is opgelost, zal de app terug in de iOS app store komen. Helaas is er nog geen zicht op een datum. In de tussentijd is de SmartWifi App gelukkig wel bruikbaar.

21 Reacties 21
EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11094Posts
  • 566Oplossingen
  • 3461Likes

Hoi @DutchieR 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Wat goed dat je hier een melding maakt over de app. Vervelend dat deze niet goed werkt op een iPhone 13 Pro. Ik neem aan dat je deze al wel een keer hebt verwijderd, je iPhone volledig hebt afgesloten en weer opnieuw aangezet en daarna weer de app installeren. Het vervelende is dat de helpdesk van Ziggo je hierin niet zo goed kan helpen, zeker als het ligt aan programmeer werk van de app. Het is goed dat je hier een melding hebt gemaakt en dat zal ook gelezen worden door iemand van Ziggo en die kan het doorgeven aan de juiste afdeling.

Heb daarom nog even geduld tot een Ziggo medewerker je bericht heeft gelezen en dan zal die je verder helpen met informatie.

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@EnergieBoy 

Bedankt voor je reactie!

Wat mij opviel dat toen ik de app had verwijderd, de nieuwe download uit de cloud scheen te komen! Zou dat kunnen betekenen dat ik misschien dezelfde eventueel niet geupdate versie van de app opnieuw heb gedownload?? Je maakt in It wereld soms de gekste dingen mee. 🙂

EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11094Posts
  • 566Oplossingen
  • 3461Likes

Bedoel je dat wanneer je naar de App Store gaat dat je dan het wolkje ziet ipv download button? Als dat zo is dan kan ik je zeggen dat dit alleen maar wil zeggen dat je deze al eens hebt gedownload en als je hem dan nog een keer wil downloaden dan pakt die hem gewoon weer uit de App Store, dus niet uit je cloud. Dus dat zal het probleem niet zijn, denk ik.

Ik heb zelf geen iPhone 13 om het uit te proberen. Oh ja, in de IT wereld gebeuren zeker soms hele vreemde dingen 🙂 Of toch maar overstappen naar een Android toestel... HAHA, grapje hoor! Als je eenmaal een iPhone hebt dan wil je geen ander meer 😎.

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gelukkig had ik de Android van OnePlus T10 bij de hand anders had het probleem veel langer niet duidelijk geworden!! LOL

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

Goedemiddag @DutchieR en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt! Ik begrijp dat de Wifi Assistant app niet werkt zoals het hoort op jouw iPhone 13 Pro. Het is goed dat je even hiermee aan de bel trekt. Zo te zien heb je de app al eens opnieuw gedownload en geïnstalleerd zonder het gewenste eind resultaat. Ik wil graag verder onderzoeken wat hier precies misgaat, aangezien het op andere devices wel werkt. Kun je onderstaande gegegevens controleren en aan mij doorgeven? Dan stuur ik deze vraag even door richting de ontwikkelaar van de app.

Wifi Assistent versienummer:
iOS versie: 
Wordt er een bèta iOS versie gebruikt? Ja/Nee

Let op: als het hier om een gejailbreakte iOS versie gaat kan dat ook een reden zijn dat bepaalde apps niet (goed) werken. Ik ga er vanuit dat hier geen sprake is van een gejailbreakte iOS versie. 

 

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag @Paul,

Bedankt voor je reactie:

iPhone 13 Pro 1 TB Orginele software Onlangs nieuw aangeschaft!

Wifi Assistent versienummer: 1.7
iOS versie: 16.1.2
Wordt er een bèta iOS versie gebruikt? Nee!

Zoals aangegeven werkt alles perfect op OneOlus 10T 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Hartelijk dank voor het doorgeven van de gevraagd informatie. Ik heb jouw feedback direct gedeeld met de ontwikkelaars zodat hierop actie wordt ondernomen. Aanvullend hierop heb ik nog een vraag. Wil je testen of de Mijn Ziggo app bij jou werkt?

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Paul

De app werkt perfect op iPhone en android telefoons!

Groeten,

DutchieR 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Fijn dat je dit even voor mij wou controleren. We gaan in iedergeval nu aan de slag met de Wifi Assistant app. Ik heb je feedback doorgegeven.

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ik ben heel benieuwd. Ik zag een zelfde opmerking uit 2021 dus helemaal nieuw kan het niet zijn! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR We hebben het probleem niet kunnen reproduceren op onze testtoestellen (iPhone 13 Pro's ) Wil je testen of het probleem zich nog voordoet wanneer je de iOS versie van je iPhone 13 Pro update naar iOS versie 16.2? 

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het toestel draait ondertussen al op 16.2 Zojuist de test gedraaid En probleem bestaat helaas nog steeds! Jammer maar ik weet dat de verbinding op beide netwerken goed is. En dat is het belangrijkste natuurlijk.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Jammer dat het hiermee niet is opgelost! Ik heb je bevindingen teruggekoppeld richting onze specialisten zodat dit verder onderzocht wordt. Vermoedelijk betreft het hier een individueel accountprobleem. Je hoort het van ons zodra we meer weten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR We hebben inmiddels meer voorbeelden verzameld en er staat hiervoor nu een storingsticket  (ticketnummer: VZINC0000946218) open staan. Dit probleem treft namelijk meerdere klanten met met een iOS 16 device. We laten het via dit topic weten zodra er meer bekend is en/of zicht is op een oplossing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Helaas heb ik geen nieuwe informatie aanvullende info, maar ik wil je dus wel laten weten dat er nog steeds aan gewerkt wordt. 

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Waarvoor dank! Ik blijf geintereseerd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Even een tussentijdse update; Dit probleem heeft nog steeds onze aandacht en er wordt achter de schermen nog gewerkt aan een oplossing. Er is helaas nog geen oplossing op de korte termijn. We laten het uiteraard weten zodra er meer te melden valt. 

DutchieR
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goed om te horen! Ter informatie de Smart wifi App werkt wel prima! Van elke ruimte wordt op mijn  netwerk de sterkte als goed / prima weergegeven en inderdaad op de assistent nog steeds niet!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16054Posts
  • 1257Oplossingen
  • 5358Likes

@DutchieR Goed om te lezen dat je tevreden bent over de SmartWifi App! Aan de problemen met Wifi Assistant app wordt dus nog druk i.c.m. iOS (Apple iPhone 13) wordt nog gewerkt. We laten het weten als hierover nieuwe informatie te geven is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic