mario.pennings

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Webmail versus Outlook

Op de online versie van Ziggo webmail zie ik verschillende mapjes zoals ik ook heb aangemaakt ooit in mijn Outlook e-mail applicatie. Echter, als ik in Webmail een mapje extra aanmaak, is dat niét in Outlook zichtbaar. Ergens logisch...maar hoe komt Ziggo webmail dan aan die mapjes, want dat zou betekenen dat Webmail blijkbaar toch wel een interface heeft naar mijn Outlook.  Of vergis ik me?

 

Merci en groet,

Mario

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Imap zou dat in principe allemaal moeten synchroniseren, in de praktijk is dat niet altijd het geval.

 

Maak dus in jouw geval de mappen aan in outlook.

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

Je moet je even aanmelden op de mappen die je gemaakt hebt: 

 

Rechtsklik op het email account waarvan je het wil aanpassen. (linkerkolom, daar waar je het emailadres ziet staan met de mappen postvak in, verzonden items, enz ziet staan.  )  In de dropdown die je krijgt kies je "IMAP-mappen..."

 

In het venstertje dat dan verschijnt klik je dan op  "Query"

 

De lijst met mappen wordt dan gevuld vanaf de server. De mappen met mapje ervoor, die zie je nu in outlook, die zonder niet.  De mappen die je wil toevoegen moet je even selecteren en dan op "aanmelden" klikken. 

Je kan ook het vinkje weghalen bij "alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven..." dan krijg je alle mappen te zien ook als je straks mappen via de webmail toevoegt. 

 

Klik daarna op ok. 

 

Toevoeging: Zo kan je dus ook die map met mail van je vriendin voor je vrouw onzichtbaar maken, terwijl je wel die map ziet op je telefoon.  🤣 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @mario.pennings 

 

De afgelopen week hebben we je helaas niet meer teruggezien in dit topic. Vaak geldt, geen bericht is goed bericht. 

Vandaar toch nog even de vraag of je het probleem hebt weten op te lossen met de tips van @Enigma147 

Uitgelicht topic