Goedemorgen en de beste wensen voor 2022..
Ik ben recent verhuisd en heb een nieuw modem. Hierbij lijkt het om een IPv6 only verbinding te gaan.. Prima, het is ook wel eens tijd om over te gaan.
Echter, als ik met mijn mobiel (VF) wil verbinden op privé-servers dan gaat dat niet. Na wat zoekwerk zag ik dat Vodafone helemaal geen IPv6 uitgeeft en dus is een verbinding praktisch niet mogelijk.
Iemand ideeën om dit op te lossen?
Groeten Pieter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Pierre232, daar zijn we weer 🙂 Ik heb IPV4 only voor je geactiveerd, binnen 24 uur moet dit werken. Laat je weten of het dan beter gaat?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is dan een DS lite verbinding, daar is maar een oplossing voor een IPv4 only profiel.
Met het nieuwe VodafoneZiggo Giganet is het uiteraard apart dat Vodafone nog geen IPv6 uitgeeft.
Het mooiste zou natuurlijk zijn om zowel een v4 als v6 adres te krijgen (totdat vodafone ipv6 gaat gebruiken)
Dat hangt samen met je postcode. In fZiggo gebied is dit wel mogelijk in fUPC gebied niet zover ik goed op de hoogte ben.
Goedemorgen @Pierre232 , is het inmiddels al gelukt om te verbinden met je privé-servers of moet ik je account omzetten naar een IPV4 verbinding?
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hoi @Meindert, ik denk dat het omzetten naar IPv4 de snelste oplossing is. Zou je dit voor mij kunnen activeren? Alvast bedankt!
Hallo @Pierre232 , bedankt voor de reactie en het toevoegen van je gegevens in je profiel.
Zo te zien staat je account al op een IPV4 verbinding. Kun je mij vertellen hoe je dacht dat je op een IPV6 verbinding stond?
Of heb je dit net via een andere weg laten aanpassen door een collega van mij?
Hoi Meindert,
Dit is niet enige probleem 🙂 Ik denk dat het bij IPv4 om het oude Ubee modem gaat. Er is iets misgegaan bij de verhuizing waardoor ik alles dubbel heb (2x TV, 2x Internet en 2x kosten :() Daar kijkt als het goed is een andere afdeling naar.
Omdat we vehuisden moesten we een nieuw modem nemen, de witte connect box. Deze geeft bij de informatie pagina alleen een IPv6 adres en "IPv6 DS-Lite status : Ingeschakeld"
Hallo @Pierre232 ,
Ah, ik heb het gevonden! a je verhuizing is namelijk een dubbel gedeelte in je abonnement blijven hangen. Dat wordt inderdaad gerepareerd door een externe afdeling.
Door dit probleem in je account gaf mijn contract programma aan dat je op IPV4 zou staan. Echter ben ik eens in je modem gedoken en daar zie ik dus wel IPV6 staan. Daar komt de verwarring vandaan 😉 Op dit moment kan ik dus de IPV6 niet omzetten naar IPV4 en moet ik even wachten op mijn collega`s die bezig zijn met je abonnement.
Zou je over zo`n 2 dagen een reactie willen geven in dit topic? Dan kan ik dit waarschijnlijk wel voor je aanpassen 🙂
Hallo @Pierre232, daar zijn we weer 🙂 Ik heb IPV4 only voor je geactiveerd, binnen 24 uur moet dit werken. Laat je weten of het dan beter gaat?
Yes, het is gelukt, het modem heeft een ipv4 adres gekregen. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.