tp

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Verbindingen Sinds Snelheid omhoog is gegaan. /Uitvallen/Traag/

Sinds Ziggo de internet snelheid omhoog heeft gegooit merk ik dat veel mensen problemen hebben met uitvallende routers , Routers die sloom zijn, Routers die uitvallen bij gebruik van bijvoorbeeld Google Chrome en een Spel, Geen verbinding of alleen met sommige sites.   (Wifi en bekabeld) 

 

Zelf al deze problemen gehad en alles geprobeerd wat aan mijn kant kan liggen.

  • 1 Modem Reset
  • 2 Modem Hard reset door Ziggo. 
  • 3 Alle apperaten eruit gegooit behalve 1 
  • 4 Splitter eruit gedaan en direct aangesloten. 
  • 5 Windows opnieuw geinstaleerd. 
  • 6 Andere router settings gebruikt. 

 

Nou heb ik wel ongeveer alles opgenoemd wat Je zelf kan doen om het op te lossen en de problemen houden nog steeds aan. Het vervelende is dat ik vrijwel zeker weet dat dit probleem aan Ziggo`s kant ligt aangezien Ik na veel doorvragen (en ook lezen op dit forum) Heel veel mensen hetzelfde probleem ervaren. En dat er dan nergens iets word gezegd door Ziggo van "Er is een storing" Of dergelijke. Daarnaast is het vrij logisch dat als zoveel mensen dit hebben dat wij het zelf ook niet kunnen oplossen. Daarom ga ik ook niet de moeite nemen om hier nog logs En foto`s toe te voegen aangezien ik zeker weet dat mijn spul oké is. 

 

Al met al. Het is erg vervelend dat je zelf eerst dagen mag knutselen aan je instellingen zonder resultaat. en daarna nog steeds geen oplossing hebben. 

 

Ook snap ik niet hoe dit niet duidelijk is voor Ziggo na zoveel dezelfde topics en klachten.

37 Reacties 37
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @tp en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je internetverbinding niet werkt zoals het hoort sinds de wijziging v.d. internetsnelheid! Ook bij jou hoort onze verbinding zonder problemen te werken. Zo te lezen heb je zelf ook al een en ander gedaan om het probleem op te lossen alleen heeft dit dus niet mogen baten. Heb je ook al gekeken of het probleem op te lossen is met de stappen die op deze pagina te vinden zijn? Als dat ook niet helpt raad ik aan je postcode en huisnummer even in je Community profiel te zetten. Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding bekijken.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is dus allemaal al gedaan. Dat is nou juist t probleem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@tp Wil je in dat geval je postcode en huisnummer in je profielgegevens zetten? Dan kan ik even een blik werpen op het signaal. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Een of meerdere foto’s van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing, zijn ook waardevol.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedaan (Sorry voor de late reactie Mijn internet viel er weer 4 keer uit.)

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals in het topic vermeld is het het niet meer waard om foto`s te sturen. Er valt weinig te zien wat helpend kan zijn voor de problemen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Het gebeurt maar al te vaak dat het vermoeden bestaat dat alles binnenshuis in orde is terwijl dat toch niet zo blijkt te zijn. Zonder te weten hoe de installatie eruit ziet, kan het voor ons lastig worden om je vanaf hier verder te helpen.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is vrij simpel. De ingang van het internet zit in de woonkamer. Daarnaast staat een kastje waar de router op staat. Verder zit er een Nieuwe splitter op en zonder splitter dus met directe aansluiting is het probleem er nog

Ook zijn alle kabels in orde. Verder loopt er nog 1 wifibooster naar zolder die zonder problemen werkt 

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oh en vergeten te vermelden. Als de wifi sloom is is de hotspot van de buren ook even sloom. 

Dus dat zegt wel wat!!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

De aansluitwijze klinkt goed. Met een 'nieuwe splitter' vermoed ik dat je een POA-01-B of POA 01-UPC bedoelt? Blijft nog het AOP (de hoofdaansluiting) en de bekabeling over. Het blijft gissen zonder foto's.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het klinkt idd alsof het de hoofdaansluiting kan zijn. Maar wat ik dus raar vind... Ik zie op het forum echt tientallen topics over dezelfde problemen. Ook veel mensen online gevraagd en die hebben hetzelfde.. Zou het dan niet kunnen dat het probleem bij ziggo ligt?

 

(wat is er dan de afgelopen maanden veranderd waardoor dit allemaal gebeurt)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Ziggo heeft een enorme hoeveelheid klanten. Er zal altijd een aantal klanten zijn dat vergelijkbare problemen heeft.

 

De snelheidsverhogingen zijn stapsgewijs uitgerold over het hele land. Voor het toepassen van deze wijziging is een herstart van het modem noodzakelijk. Deze kan door Ziggo of door de klant in gang gezet worden. Na het opnieuw opstarten is het modem vrij om andere kanalen/frequenties te 'koppelen'. Dit kan zwakheden in de binnenhuisinstallatie blootleggen die eerder niet aan het licht kwamen.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah! zo dus. Dat zou dan idd een oorzaak kunnen zijn. Kan dit worden doorgemeten ? 

Het probleem waar ik nou mee zit is dat als wij een monteur laten komen ik vrijwel zeker weet dat die zegt dat er niets mis is. Dan vertrekt die en na een half uur valt bijvoorbeeld weer het modem uit.  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Ik wil je graag helpen.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Screenshot_6.pngScreenshot_7.pngScreenshot_8.png

Gelukt @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Dat ziet er prima uit. Ik zie wel dat het modem recent nog opnieuw opgestart is. Zou je ook de laatste paar dagen van log willen plaatsen (tabblad Netwerk historie)? Dan kijk ik even of daar nog in bijzonderheden in staan.

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15504Likes

Ik zie dat het modem vandaag rond 17:00 stroomloos is geweest en vervolgens opnieuw opgestart is. Hierboven schreef je om 17:18 dat de internetverbinding was weggevallen. Dat lijkt dus met elkaar overeen te komen. Heb jij het modem zelf aan en uit gezet of was je niet in de buurt van het modem?

tp
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Was niet in de buurt

Uitgelicht topic