1
Vraag
2
Reacties
Marcel38

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo/UPC mail ontvangen werkt niet meer

Na 15:00u 1 April komt er geen E-mail meer binnen via de POP3 server op mijn iPhone.

op mijn laptop komt alles nog wel binnen via POP3. Daar staat een andere poort ingesteld  (995 met versleuteling), op mijn iPhone 110 zonder versleuteling.

Als ik mijn iPhone ook instel op 995 met versleuteling, blijft hij hangen op “Controleren” en staat hij later weer op 110.

 

WAT IS ER NU WEER VERANDERD ZONDER GEBRUIKERS IN TE LICHTEN???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76847Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22728Likes

"WAT IS ER NU WEER VERANDERD ZONDER GEBRUIKERS IN TE LICHTEN???"

 

Dat is al bijna 10 jaar geleden veranderd en heeft in een nieuwsbrief gestaan.

Nu worden alle oude poorten zonder verificatie afgesloten uit veiligheidsoverwegingen en om spam te voorkomen.

 

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76847Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22728Likes

"WAT IS ER NU WEER VERANDERD ZONDER GEBRUIKERS IN TE LICHTEN???"

 

Dat is al bijna 10 jaar geleden veranderd en heeft in een nieuwsbrief gestaan.

Nu worden alle oude poorten zonder verificatie afgesloten uit veiligheidsoverwegingen en om spam te voorkomen.

 

IMAP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Marcel38
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer genoeg weet ik niet meer wat er 10 jaar geleden is aangegeven......

Het afgelopen jaar is er in ieder geval niets rondgestuurd!

 

Desalniettemin werkt het NIET met de ingeslde poorten, want dan blijft hij hangen zoals ik al had aangegeven (misschien even lezen...?)

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8205Posts
  • 312Oplossingen
  • 3238Likes

@Marcel38  schreef:

 

Desalniettemin werkt het NIET met de ingeslde poorten, want dan blijft hij hangen zoals ik al had aangegeven (misschien even lezen...?)


Heb je gelezen wat @Bert schrijft ? en heb je die instellingen over genomen ? , probeer dat 1e even 😉 

Marcel38
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

Toen ik begon met dit draadje heb ik al geschreven dat die instellingen niet werken...

Dus Nee, instellingen werken niet....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76847Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22728Likes

@Marcel38 "Desalniettemin werkt het NIET met de ingeslde poorten, want dan blijft hij hangen zoals ik al had aangegeven (misschien even lezen...?)"

 

Ik las alleen 995 en versleuteling en verder niets in je eerste bericht, dus geef ik dan alle gegevens die er nodig zijn voor een goede verbinding.

 

Wil je nog verder geholpen worden of komt er alleen maar commentaar op de geboden hulp?

Als dat laatste het geval is, veel succes gewenst verder.

Muppet50

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik had problemen, maar @ziggowebcare weet ook niet wat er aan de hand is/was. Dus wees niet verbaasd dat er een hoop mensen zijn die de communicatie van ziggo van 10 jaar geleden gemist hebben of nog geen aansluiting hadden van ziggo.

Er staat dus nergens duidelijk dat de pop3 van upcmail veranderd is in pop3.ziggo.nl

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76847Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22728Likes

@Muppet50 De juiste instelling is pop.ziggo.nl

 

UPC is 7 jaar geleden Ziggo geworden en, grofweg 5 jaar geleden is dit gecommuniceerd en de gegevens zijn al jaren als volgt te vinden op de Ziggo website: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Muppet50

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan nog hadden ze kunnen communiceren van let op: per 1april trekken wij de stekker uit de pop3 upcmail server. Had bij veel mensen een hoop ergernis voorkomen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic