1
Vraag
2
Reacties
Aankondigingen
MikeM

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Sport App werkt niet meer na update iOS 12.1.2

De ziggo sport app werkt niet meer na update naar iOS 12.1.2
ik krijg de melding dat ik gebruik maak van een proxy of VPN server en dat niet is toegestaan ivm de beeldrechten
ik maak echter geen gebruik van een proxy of VPN, maar kan hierdoor desondanks geen live tv of clips kijken via de app

via de browser werkt het wel

ik vermoed dat het aan de recente iOS update ligt omdat ik deze dezelfde avond op beide apparaten heb gezet en dat het sindsdien niet meer werkt

zou ook niet weten hoe ik dit nu op kan lossen, herinstallatie of opnieuw opstarten van het apparaat biedt geen oplossing
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes
Heb je dan die IPv6 link bekeken en wat staat er onder IPv6?
Testen van WiFi snelheid met een device is altijd vrij lastig en zeker met een Ziggo router. Ik haal hier met mijn Ziggo router ook niet zoveel maar met mijn Apple router haal ik makkelijk 200mbp. En dan ligt het er ook nog aan of je nieuwe devices hebt of wat ouder.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 706Likes
Ik heb zojuist wat testjes gedaan met mijn iPhone SE. Ik had de Ziggo Sport app nog niet eerder geïnstalleerd. Omdat we ook abonnee zijn bij Vodafone hebben we Ziggo Sport Totaalpakket gratis in ons pakket en kan ik uitgebreid testen.

Het is inderdaad zo dat de app het gebruik van een VPN detecteert. Wij gebruiken Nord VPN voor allerlei toepassingen. Pas toen ik de VPN had uitgezet, werkte de Ziggo Sport app zoals bedoeld. Toen ik de VPN weer had aangezet en een Nederlandse server had gekozen werkte de app niet meer en kreeg ik de melding met "Clips OK". De software op de iPhone is bijgewerkt naar 12.1.2.

Mogelijk biedt dit bericht nog enige aanknopingspunten.
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
iMark wrote:
Ik heb zojuist wat testjes gedaan met mijn iPhone SE. Ik had de Ziggo Sport app nog niet eerder geïnstalleerd. Omdat we ook abonnee zijn bij Vodafone hebben we Ziggo Sport Totaalpakket gratis in ons pakket en kan ik uitgebreid testen.

Het is inderdaad zo dat de app het gebruik van een VPN detecteert. Wij gebruiken Nord VPN voor allerlei toepassingen. Pas toen ik de VPN had uitgezet, werkte de Ziggo Sport app zoals bedoeld. Toen ik de VPN weer had aangezet en een Nederlandse server had gekozen werkte de app niet meer en kreeg ik de melding met "Clips OK". De software op de iPhone is bijgewerkt naar 12.1.2.

Mogelijk biedt dit bericht nog enige aanknopingspunten.

Hoi,

ik maak ook wel eens gebruik van een VPN dienst, maar dat is hier niet-materialistische geval.
ik zal vragen de modem in bridge modus te laten zetten en dan hang ik daar wel mijn eigen router achter, wellicht dat ik daarmee dit probleem oplos.
Het wordt duidelijk veroorzaakt door de router.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1580Likes
Hallo MikeM ik kan de modem ook voor je omzetten naar IPv4 en of naar bridge. Dus mocht je het nog niet bij ons geregeld hebben: laat het me weten via een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer.

De volgende zaken ga ik terugkoppelen aan de makers van de app:

• De "Clips OK" melding is hoe dan ook een vreemd omschreven melding wanneer je VPN gebruikt.
  • Het lijkt erop dat de app niet werkt via IPv6. Kan iemand die meeleest dit ter controle bevestigen?
MikeM
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Anne dan denk ik dat je me eerst moet volgen voordat ik je een privé bericht kan sturen

Ik denk ook dat in mijn geval het omzetten naar IPv4 de oplossing kan zijn

Ter verduidelijking ik gebruik dus geen VPN dienst op het moment dat ik deze meldingen krijg in de app
Maar ik krijg dus wel de melding dat ik een VPN dan wel proxy gebruik en dit is alleen bij mij thuis op de WiFi met zowel een iOS apparaat en Android toestellen.

Andere WiFi dan die van mij zelf of 4g geeft de melding niet en daar heeft de app dus ook geen probleem met het weergeven van streams en clips
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3868Posts
  • 225Oplossingen
  • 1580Likes
Oeps, ja ik volg je nu 🙂