Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In het eerste geval kan het zijn dan andere klanten de nieuwsbrief ook ontvangen en dat zij het als Spam markeren.
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Sneaky,
Ik begrijp je helemaal! Je sleept je een ongeluk en het Spam filter leert er niks van. Dit is frustrerend! En dan geeft die wijsneus moderator ook nog eens een 'per definitie'. Check, ik snap je. Ik hoop dat het een beetje oplucht 🙂
De vergelijking met de postbode neem ik over. Ik hoop daarmee je een stukje van onze beweegreden begrijpt.
Het postbedrijf ontvangt veel klachten over ongewenste post die op de mat valt. "Hoe haalt het postbedrijf het in het hoofd om deze mail door de brievenbus te gooien!?" De ontvangers zouden het op prijs stellen wanneer het postbedrijf vooraf een inschatting maakt wat wel of niet gewenste mail is. Dit is een uitdaging want je mag individuele post niet inhoudelijk beoordelen. Dat wil je ook niet want dat is privé. Je kan wel een systeem naar afzender, opbouw en diverse patronen laten kijkem. Op basis van feedback van je klanten behandel je alle post hetzelfde.
- De postbode doet normale mail door de normale brievenbus, dit valt op de gewone mat.
- De postbode doet spam mail door de spam brievenbus, dit valt op de spam mat.
- Er gaat geen post verloren, alles wordt gewoon bezorgd.
Ik heb misschien een oplossing: Je kan meestal een filter instellen (afhankelijk van je mailprogramma) die mail van 1 afzender uit je spam inbox haalt, en in je gewone inbox zet. Kun je daar eens naar kijken?
efok wrote:
Euhm, als je de mail laat relayen vanaf je eigen domein, komt deze voor Ziggo vanaf je ****.eu domein en niet van slkworld.com@vsobr.com.
Dan moet je *****.eu in je spam filter whitelisten, lijkt me.
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Sneaky,
Die regel die je laat zien is van instellingen binnen Ziggo E-mail. Dat filter is alleen actief op de ontvangen mail in de inbox. Maar Spam komt direct in de Spambox, en gaat technisch gezien niet via de inbox. Ik bedoel meer een mail filter regel in je e-mail client? Of gebruik je alleen webmail?
E-mail Relay is technisch iets anders. De technische term zal "Server-based forwarding" zijn. Een techniek die veel gebruikt wordt bij het versturen van echte Spam berichten. Dat gaat altijd zoveel mogelijk via via. Het wordt daarom afgeraden om deze techniek zelf toe te passen omdat veel Spam filters hier op reageren (lees ik op Wikipedia, niet echt een super bron).
De combinatie Engelstalig, Standaard teksten, Mogelijk meerdere links in het bericht, Server-based forwarding en gekke domeinnamen in de header (corellia.eurodns.com? mg.vscope.cloud?) staat ver af van hoe een huis tuin en keuken mail er onder de motorkap uitziet. Dat heeft mogelijk invloed op Spam filters.
Sneaky wrote:Werkt het ook wanneer je de 1e regel weglaat en de 2e actief laat? En is bij beide regels "xxxxxxxx" exact hetzelfde?efok wrote:
Euhm, als je de mail laat relayen vanaf je eigen domein, komt deze voor Ziggo vanaf je ****.eu domein en niet van slkworld.com@vsobr.com.
Dan moet je *****.eu in je spam filter whitelisten, lijkt me.
Thx voor je terechte opmerking! Dat is het denk ik.
Heb nou 2 regels toegevoegd. Eentje waarin staat dat alles met verzendadres slkworld@xxxxxxxx.eu naar de inbox moet en eentje waarin staat dat alles waarvan het verzendadres xxxxxxxx bevat naar de inbox moet. Die laatste doet het 'm denk want mijn spambox blijft nou leeg. Ook mailtjes van Netflix die eerst in de spambox belanden komen nou weer in de inbox terecht. Had ik beter 1 voor 1 kunnen doen maar ik zal die ene eens even inactive zetten en eens kijken. Al mijn mail die ik persé wil ontvangen gaat naar een adres van mijn .eu domein dus als het goed is omzeil ik nou dat hele spamfilter.
Perfect, ik ben weer helemaal happy!
Anne H Ziggo wrote:
Gaaf! Jullie hebben samen dit slim uitgedokterd dus 🙂 Ik zal nog even goed naar die mailfilter instellingen kijken en op welke mappen deze actief kan filteren.Sneaky wrote:Werkt het ook wanneer je de 1e regel weglaat en de 2e actief laat? En is bij beide regels "xxxxxxxx" exact hetzelfde?efok wrote:Thx voor je terechte opmerking! Dat is het denk ik.
Euhm, als je de mail laat relayen vanaf je eigen domein, komt deze voor Ziggo vanaf je ****.eu domein en niet van slkworld.com@vsobr.com.
Dan moet je *****.eu in je spam filter whitelisten, lijkt me.
Heb nou 2 regels toegevoegd. Eentje waarin staat dat alles met verzendadres slkworld@xxxxxxxx.eu naar de inbox moet en eentje waarin staat dat alles waarvan het verzendadres xxxxxxxx bevat naar de inbox moet. Die laatste doet het 'm denk want mijn spambox blijft nou leeg. Ook mailtjes van Netflix die eerst in de spambox belanden komen nou weer in de inbox terecht. Had ik beter 1 voor 1 kunnen doen maar ik zal die ene eens even inactive zetten en eens kijken. Al mijn mail die ik persé wil ontvangen gaat naar een adres van mijn .eu domein dus als het goed is omzeil ik nou dat hele spamfilter.
Perfect, ik ben weer helemaal happy!
Daarmee moeten we een simpel advies kunnen formuleren voor andere bezoekers die hetzelfde ervaren.
Sneaky wrote:Top!
Ik heb nu gewoon 1 filterregel actief waarin staat dat als het "Verzender/Van" veld "mijndomeinnaam" bevat de mail naar "Postvak In" verplaatst moet worden.
Voor zover ik kan zien werkt dat prima, er komt niks meer in mijn spambox terecht, hetgeen ook mijn bedoeling was.
VikingHans wrote:Dit werk dan inderdaad niet. Zou je de truc van Sneaky eens kunnen proberen?
VikingHans,
Ik ben de aangever van dit probleem. Ik heb nu, zoals Steefb in zijn eerste reactie aangaf, zeven dagen achtereen mijn zgn Ziggo Spam mail van 1 specifieke mail opgepakt en gedropped in mijn Inbox. Ik heb ook het dumpje gebruikt maar het slimme Ziggo filter is toch niet zo slim! Hij begrijpt de actie niet! Dus dit werkt niet.
VikingHans wrote:Dat is vervelend! Ben jij de verzender van de nieuwsbrief? Anders kun je dit niet andere Ziggo gebruikers dit vragen denk ik?
Verder heb ik navraag gedaan bij andere Ziggo klanten of zij wel die bewuste mail ontvangen en het verbaasde mij dat ook zij sinds een aantal weken (maanden?) die mail NIET meer ontvangen in hun Ziggo Inbox. Bij controle bleek deze bewuste mail ook daad werkelijk in hun Ziggo Spambox te zitten.
VikingHans wrote:Dat is fair. Om dit aan te kaarten naar de developers toe moeten er meer meldingen komen. Dit topic blijft daarvoor openstaan.
Wie kan mij verder helpen om dit verzoek bij de Ziggo Mail ontwerpers te krijgen zodat de gebruikers weer met dankbaarheid naar hun Ziggo mail boxen kunnen kijken? Zo te zien aan de hoeveelheid reacties zijn er nu veel gebruikers die het slimme Filter niet zien of zelfs uit willen schakelen.
VikingHans wrote:
VikingHans,
Ik ben de aangever van dit probleem. Ik heb nu, zoals Steefb in zijn eerste reactie aangaf, zeven dagen achtereen mijn zgn Ziggo Spam mail van 1 specifieke mail opgepakt en gedropped in mijn Inbox. Ik heb ook het dumpje gebruikt maar het slimme Ziggo filter is toch niet zo slim! Hij begrijpt de actie niet! Dus dit werkt niet.
Verder heb ik navraag gedaan bij andere Ziggo klanten of zij wel die bewuste mail ontvangen en het verbaasde mij dat ook zij sinds een aantal weken (maanden?) die mail NIET meer ontvangen in hun Ziggo Inbox. Bij controle bleek deze bewuste mail ook daad werkelijk in hun Ziggo Spambox te zitten.
Wat ik duidelijk bij Ziggo mis is een mogelijkheid dat een gebruiker zelf actief direct door een actie, zoals Steefb aangaf, dat filter kan beïnvloeden. Deze beïnvloeding gaat twee kanten op:
A: Wat in mijn Ziggo Spambox zit wil ik voor 1 specifieke mail NIET!! meer in de Spambox hebben maar direct naar mijn Ziggo Inbox (eenmalig!!, dus niet een week lang!! White list).
B: Wat in mijn Ziggo inbox zit wil ik vanaf nu zien als Spam dwz dat het filter dit NIET meer in mijn Ziggo inbox moet laten vallen (Black list).
Vraag:
Wie kan mij verder helpen om dit verzoek bij de Ziggo Mail ontwerpers te krijgen zodat de gebruikers weer met dankbaarheid naar hun Ziggo mail boxen kunnen kijken? Zo te zien aan de hoeveelheid reacties zijn er nu veel gebruikers die het slimme Filter niet zien of zelfs uit willen schakelen. Mijn verzoek is dus alleen beperkt tot punt A en B van dit bericht.
Met vriendelijke groet,
VikingHans
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.