Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemiddag,
Is er ergens een APK te downloaden (sideloaden) van de Ziggo Smartwifi app?
Bij apkmirror.com staat helaas allen de Ziggo Go app.
Op de apparaten waar wij de app op willen installeren komt de app niet te voorschijn in de Playstore. Waarschijnlijk omdat het al wat oudere apparaten zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @oggiz_oggiz
Een kort maar krachtig antwoord op jouw vraag! De Ziggo SmartWifi app is vrij nieuw en daardoor zijn er geen oudere versies beschikbaar zoals @Bert al aangeeft. Conform de Google PlayStore en Apple Store is Android 6.0 of hoger vereist en voor iOS geldt versie 12 of hoger. Op oudere apparaten die niet beschikken over deze software kun je de app helaas dus niet installeren.
De Ziggo Smartwifi app is er nog niet zo lang en ik vermoed dat er geen eerdere versies waren die op een ouder systeem werkten.
Hi @oggiz_oggiz
Een kort maar krachtig antwoord op jouw vraag! De Ziggo SmartWifi app is vrij nieuw en daardoor zijn er geen oudere versies beschikbaar zoals @Bert al aangeeft. Conform de Google PlayStore en Apple Store is Android 6.0 of hoger vereist en voor iOS geldt versie 12 of hoger. Op oudere apparaten die niet beschikken over deze software kun je de app helaas dus niet installeren.
Goedemiddag,
Bedankt voor jullie antwoorden. Wel jammer dat het niet op oudere apparaten geïnstalleerd kan worden. Is de app alleen nodig voor de eenmalige installatie of ook voor al het gebruik? In het laatste geval vind ik het heel onhandig om het op de telefoon te installeren aangezien deze meestal onderweg is. Als er dan thuis iets moet worden gedaan kan dat niet.
Bestaat er ook een Windows installatie?
"Is de app alleen nodig voor de eenmalige installatie of ook voor al het gebruik?"
De app is alleen voor de éénmalige installatie van de SmartWifi pods.
Wat wil je precies installeren?
De SmartWifi app zet op de Connect box de 2,4 GHz en 5 GHz op dezelfde wifinaam/SSID en dezelfde beveiligingssleutel en je kunt zien op de app welke apparaten er op het modem aangesloten is.
Dit kun je ook handmatig uitvoeren.
De SmartWifi app werkt verder samen met de Connect box, witte wifibooster en de wifibooster via de stroom om overal dezelfde wifinaam/SSID en dezelfde beveiligingssleutel op te zetten, zijn de niet een mesh netwerk.
Dit kun je ook handmatig uitvoeren.
De SmartWifi app werkt verder samen met de Connect box en de SmartWifi pods om een mesh netwerk te maken.
Dit kan alleen geactiveerd worden met de SmartWifi app.
Wat mij betreft installeer ik het liefst helemaal niks om gebruik te kunnen gaan maken van de SmartWifi Pods.
Als ik je goed begrijp dan kan ik de SmartWifi Pods ook zonder de Smartwifi App gaan gebruiken d.m.v. ze te configureren via de web interface van het modem?
Moet ik de SmartWifi Pods hiervoor eerst via de Ethernetkabel aansluiten op het modem of kan ik ze gewoon in het stopcontact steken en dan in het modem draadloos verbinden?
(Bij de TP-Link Deco M4 is het nog erger dus dat is helemaal geen optie als alternatief)
"Wat mij betreft installeer ik het liefst helemaal niks om gebruik te kunnen gaan maken van de SmartWifi Pods.
Als ik je goed begrijp dan kan ik de SmartWifi Pods ook zonder de Smartwifi App gaan gebruiken d.m.v. ze te configureren via de web interface van het modem?
Moet ik de SmartWifi Pods hiervoor eerst via de Ethernetkabel aansluiten op het modem of kan ik ze gewoon in het stopcontact steken en dan in het modem draadloos verbinden?"
* De SmartWifi app werkt verder samen met de wifi van de Connect box en de SmartWifi pods om een mesh netwerk te maken.
De SmartWifi pods kunnen alleen geactiveerd worden met de SmartWifi app.
(Bij de TP-Link Deco M4 is het nog erger dus dat is helemaal geen optie als alternatief)
* Bij de TP-Link Deco M4 moet de wifi van je modem helemaal uit staan, die kan niet samenwerken met de TP-Link Deco M4.
Een mesh systeem zul je moeten installeren via een programma om de losse componenten te koppelen, dat programma staat niet op de Connect box of ander modem voor allerlei mesh apparaten en daar wordt voor de pods de SmartWifi app voor gebruikt en voor de Deco M4 de Deco app.
Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...