1
Vraag
2
Reacties
Levabel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo SmartWifi pods - Al aangemeld bij vorige eigenaar

Ik koop via Marktplaats 2x een set SmartWifi pods en krijg op alle de melding " Deze SmartWifi pod is al geïnstalleerd". Gelijk gebeld met klantservice en antwoord was jammer maar je kunt ze niet gebruiken daar wij ze niet kunnen ontkoppelen. Ik dit teruggekoppeld aan de verkopers 1 van de verkopers stuur een andere set toe helaas het zelfde geval. De andere heeft ziggo gebeld en melde mij dit terug; Heb even met de ziggo gebeld, zei zeggen dat het spul niet meer geactiveerd is op mijn naam, onder op de pods zitten kleine rest knopjes, als je daar op druk zou je ze via de app weer moeten kunnen installeren. Werkt helaas ook niet!! Dus nu 6 pods die niet werken 😞 Wat nu??? Vind dit knap waardeloos. IEMAND MET EEN OPLOSSING??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Levabel ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is dat het niet werkt zoals gehoopt. Maar je kunt Ziggo niet aanrekenen dat je van te voren niet even hebt uitgezocht of dit wel gaat werken.

Bekijk in context

45 Reacties 45
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Levabel 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Alhoewel de reden dat je hier hulp zoekt niet echt vrolijk is.

Het gebeurt inderdaad vaker dat SmartWifi Pods via Marktplaats worden aangeboden en niet geactiveerd en dus geïnstalleerd kunnen worden door de nieuwe eigenaar. In de meeste gevallen komt dat omdat de vorige eigenaar ze niet op de juiste manier heeft gedeactiveerd.


Als je bij je profiel de serienummers van de SmartWifi Pods zet, dan kan een Ziggo-moderator je misschien verder helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

SmartWifi pods worden bij de installatie gekoppeld aan Mijn Ziggo en werken dan samen met het modem, daarna zijn ze niet te gebruiken door een ander.

Heeft de verkoper dat niet vermeld bij de verkoop?

 

Als de oorspronkelijke eigenaar ze in bruikleen had van Ziggo, dan moeten ze terug naar Ziggo.

Heeft de oorspronkelijke eigenaar ze gekocht van Ziggo en weer verkocht, dan kan Ziggo ze vrijgeven voor een nieuwe installatie.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Precies, daarom vroeg ik aan @Levabel om de serienummers te vermelden, opdat een moderator dit kan controleren.

Misschien is dit nog interessant leesvoer.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Levabel. Wat gezegd is klopt helemaal. Als het om pods gaat die de vorige eigenaar in bruikleen had, dan moeten deze naar ons terug worden gestuurd bij opzegging en is activeren op een ander klantnummer niet mogelijk. Ze zijn immers nog ons eigendom. Zou je de serienummers naar mij kunnen sturen in een privébericht? Dan kunnen we dit nakijken. 

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hoe stuur ik een privébericht?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Levabel rechtsboven zit een envelop ✉️ als je daar op klikt dan kom je bij de berichten.

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klaar met ziggo ze werken niet mee en de pods kunnen de prullenmand in. Je moet afnemen via ziggo. Ga overstappen naar een andere provider uit principe

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
geleden

Hey Leen. 


Slecht nieuws. Ik heb alle serienummers gecheckt, maar deze pods zijn allemaal gekoppeld aan 1 klant, die ze niet had mogen verkopen en zodoende zijn ze dus ook niet te koppelen aan jouw klantnummer :-(. De verkoper heeft hierin iets gedaan wat niet mag en ik hoop heel erg dat je het geld van de gekochte pods van hem terug krijgt. 


In dit soort gevallen is het toch altijd het veiligst om dergelijke producten gewoon bij ons aan te schaffen of te huren voor een kleine bijdrage per maand. Dan heb je ook dit gedoe er niet van. 

 

Lycke

 

bij twee verschillende verkopers gekocht maar wel alles op 1 klantnummer

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Levabel ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is dat het niet werkt zoals gehoopt. Maar je kunt Ziggo niet aanrekenen dat je van te voren niet even hebt uitgezocht of dit wel gaat werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Levabel  schreef:

Klaar met ziggo ze werken niet mee en de pods kunnen de prullenmand in. Je moet afnemen via ziggo. Ga overstappen naar een andere provider uit principe


@Levabel Over principe gesproken, je hebt nu gestolen spullen gekocht, dat kun je niet weten als de verkoper dat niet vermeld, maar marktplaats is wel de plek waar veel gestolen spul wordt aangeboden, dus het is een flink risico als je via Marktplaats electronica aanschaft.

Marktplaats ondersteund dus actief heling.

 

Je hoeft helemaal niet af te nemen via Ziggo.

Je kunt prima SmartWifi pods kopen van iemand anders, als die ze gekocht heeft, dan worden ze vrijgegeven door Ziggo voor je eigen gebruik.

 

Je kunt prima SmartWifi pods kopen van iemand anders, maar dan moet diegene je geen pods leveren die hij/zij in bruikleen heeft en waar Ziggo de eigenaar van is.

Hij krijgt daar de rekening van als hij ze niet retour stuurt naar Ziggo, als zijn abonnement stopt.

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert Assumption is the Mother of All F*** Ups je weet niet alles dus .................

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Levabel met wat ik van je in dit topic gelezen heb, heeft @Bert het volgens mij duidelijk uitgelegd.

Als er iets wordt verondersteld en Bert niet alles zou weten zoals je schrijft, dan heb je het blijkbaar niet alles uitgelegd.

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dat klopt idd maar Bert denkt het wel te weten

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Levabel dat is natuurlijk best wel een dingetje: wanneer weet iemand iets zeker of wanneer denkt iemand iets te weten. Daar zit wel een verschil in. Ikzelf weet niet alles zeker, maar als @Bert iets opschrijft ga er dan maar vanuit dat-ie dat alleen doet als-ie iets écht heel zeker weet. 😀

Levabel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik 1 set kunnen terugsturen en mijn geld terug. De verkoper van de andere 2 sets hoor ik niks meer van. Dus zit nu met vier pods (bricks) die ik feitelijk in de prullenmand kan gooien. Wat is de policy van Ziggo hierin? Is niet erg duurzaam om dit weg te gooien!!

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@Levabel de hopelijk niet al te dure les in deze is wellicht je eerst in iets te verdiepen voordat je iets koopt.

 

**Moderator: Deel van het bericht verwijderd i.v.m. overtreding huisregels**

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Levabel,

 

De pods zijn eigendom van Ziggo, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de huurder van de producten. Als we ze uiteindelijk niet van de huurder terugkrijgen, wordt er restwaarde in rekening gebracht.

 

@VZWatcher - Ik snap als je het niet altijd met iemand eens bent, maar we verwachten wel dat je te allen tijde respectvol blijft, zoals in de huisregels omschreven. Je laatste bericht is dat niet en wordt erg persoonlijk en heb ik daarom aangepast.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@Alex ik begrijp dat sommige gebruikers meer privileges hebben als anderen. Het zij zo, het is jullie forum. Ik hoop dat huisregels dan vanaf nu ook van toepassing zijn voor de door mij genoemde persoon.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

huisregels gelden voor iedereen hoor, daarin wordt iedereen gelijk behandeld 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic