1
Vraag
2
Reacties
Ben Boekwijt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo SmartWifi modem en TPLink Deco X50

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Ziggo SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG) en 3x TPLink Deco X50, nu mijn vraag hoe deze het beste aan te sluiten we hebben nu nog soms uitval van wifi, ik heb de Deco nu in Access point staan op poort 4 (2.5 Gbps) of moet ik de Ziggo router in bridge mode laten zetten en Deco in Wifi router zetten.

 

Zit me dus af te vragen wat de beste oplossing zal zijn:

Ziggo als modem en Deco in access point of Deco als wifi router en Ziggo als access point.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Ben Boekwijt  ik neem aan dat de wifi uitval is van de modem en dat je hiervoor de Deco X50 wilt aansluiten.
Dan zou na de wifi uitschakelen op de modem de Deco in AccessPoint prima moeten werken. Zie de leidraad van Pasi in onderstaande post wellicht heb je er iets aan:
https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Leidraad-voor-TP-Link-DECO/ba-p/69366

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Ben Boekwijt  ik neem aan dat de wifi uitval is van de modem en dat je hiervoor de Deco X50 wilt aansluiten.
Dan zou na de wifi uitschakelen op de modem de Deco in AccessPoint prima moeten werken. Zie de leidraad van Pasi in onderstaande post wellicht heb je er iets aan:
https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Leidraad-voor-TP-Link-DECO/ba-p/69366

 

Ben Boekwijt
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@jansmarcel Bedankt voor je snelle reactie, als ik het goed lees heb ik het al goed aangesloten dus ?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Ben Boekwijt  Als het klopt met de handleiding uit de link dan zeker. 

Daap

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook de Deco-X50, maar heb het modem in Bridge gezet. Netwerk Topology is dan : 

- Modem in Bridge ->> Hoofddeco ->> Switch ->> andere devices op switch.  Ik heb de overige decos bekabeld aangesloten, ook op de switch. 

draait al 7 weken stabiel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic