1
Vraag
2
Reacties
EduardMR

Level 8
  • 671Posts
  • 3Oplossingen
  • 70Likes

Ziggo SmartWifi app kan instellingen niet vinden

Gisteren kreeg ik een mail bericht van Ziggo, dat mijn Modem (Next) een update had gekregen en tevens dat er een nieuwe app " de Ziggo SmartWifi app" was geïntroduceerd. Deze app was bedoeld om he WiFi te verbeteren.

Welnu ik heb deze op Android en een Ipad geïnstalleerd. Op beide apparaten kon de App mij Wifi instellingen niet vinden. Blijkbaar is deze app voor mobieltjes gemaakt want op mijn Ipad kan het alleen maar in de lengte worden bekeken. 

Er was ongelooflijk veel commentaar in de App en play store, dat de app niet werkte en dat klopt dus ook.

Het is gewoon belachelijk dat Vodafone een app lanceert om je Wifi te verbeteren, terwijl het niet in staat is om je WiFi thuis te vinden. Elk WiFi tester systeem kan mijn WiFi vinden, behalve deze SmartWiFi app.

Top gedaan Ziggo, hier hebben we echt helemaal niets aan. Gooi maar in de prullenbak.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @EduardMR en anderen, wat jammer dat jullie ervaringen met de SmartWifi app zo zijn tegengevallen 😞

 

Zoals jullie hebben gemerkt zijn er soms problemen met dat het modem niet wordt gevonden in de app. Het kan soms helpen het modem even opnieuw te laten opstarten en het daarna weer te proberen.

 

Het is ook mogelijk dat een anti-virusprogramma het blokkeert. Controleer of internet protection of AddGuard uitschakelen het verhelpt.  Schakel de software uiteraard weer in ná gebruik van de app.

 

Kom je er toch niet uit? Laat het ons weten!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zie ik vaker voorkomen.

Staat de Smart Wifi aan in je modem?

Zo nee, zet deze aan als je dit wilt, dan verbind de Smart wifi app daarmee.

Zo ja, dan helpt het modem 30 seconden van de stroom nogal eens.

EduardMR
Topicstarter
Level 8
  • 671Posts
  • 3Oplossingen
  • 70Likes

Dank voor je reactie,

Staat aan Bert, maar niets wordt gevonden. Is gewoon een klote app.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

aanvulling

zou het kunnen dat je de update nog niet hebt ontvangen 

meestal duurt dat 2 a 3 werkdagen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@anoniemforum Bij mijn weten is de 3 dagen update termijn met de Next en de mediabox XL, deze vragen nieuwe software op en krijgen afhankelijk van drukte de nieuwe software en na 3 dagen forceren zij een update.

 

Een modem wordt gepusht en die gaan allemaal tegelijk over op de nieuwe software.

EduardMR
Topicstarter
Level 8
  • 671Posts
  • 3Oplossingen
  • 70Likes

Ik heb deze software versie: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

 

geen idee of dit de nieuwe is.

 

Maar deze mail kreeg ik:

 

Beste .................,

Omdat wifi niet meer is weg te denken in de meeste huishoudens, hebben we SmartWifi geïntroduceerd. Daarmee willen we zorgen dat je de best mogelijke wifi thuis kunt hebben. Nieuwsgierig? Lees dan verder.

 

Wat is SmartWifi?

SmartWifi bestaat uit drie onderdelen.

1. Software-update modem
We hebben je modem onlangs een gratis software-update gegeven. Daarmee zorgt het modem voor nog betere wifi.
Klik hier voor meer informatie over de software-update.

2. SmartWifi pods
Is je wifi nog niet optimaal met alleen je SmartWifi modem? Dan kun je in je woning 1 of meer SmartWifi pods plaatsen. De pods zijn slimme wifi-versterkers die samen met je modem een wifi-netwerk vormen. En je installeert ze eenvoudig met hulp van de SmartWifi app.
Klik hier voor meer informatie over de SmartWifi pods.

3. SmartWifi app
Met de SmartWifi app haal je meer uit je wifi. In de app zie je bijvoorbeeld welke apparaten thuis op je wifi-netwerk zitten en je maakt er makkelijk een gastennetwerk mee aan. De app is ook gratis.
Klik hier voor meer informatie over de SmartWifi app.

 

Dan mag je er toch vanuit gaan dat de update gedaan is.

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

"Gisteren kreeg ik een mail bericht van Ziggo, dat mijn Modem (Next)...."

 

De Next is geen modem maar een televisie decoder. Dus na die halve zin was ik al gestopt met lezen en vond ik het al een onzinpost.

EduardMR
Topicstarter
Level 8
  • 671Posts
  • 3Oplossingen
  • 70Likes

@Haander  Sorry voor het misverstand, dat ik next heb genoemd, maar het gaat om mijn modem Connect Box.

De Next die ik ook heb is mijn mediabox.

Deze mail is geen onzin, Kijk ook naar de reacties in de App en Play store. Heel veel mensen die het niet aan de gang krijgen. Ook de klantenservice kan niet helpen, wordt gezegd.

Dus gewoon eerst even vragen en niet te snel conclusies trekken, daar heeft niemand wat aan.

luckytrebor

Level 6
  • 98Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Pas aan het eind van de installatie van de Smartapp komt naar voren dat het alleen maar werkt als het modem niet in de "bridge stand" staat. Iedereen met een fatsoenlijk modem van zichzelf heeft dus nada noppes aan dat smart gebeuren van Ziggo. Ik denk dat Ziggo van alles aan het proberen is om het straks toegestane gebruik van eigen modems ( dus geen Ziggo apparatuur meer) te bemoeilijken. 

Zucht

Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Heb een beetje hetzelfde probleem.  De app geinstalleerd en voorwaarden geaccepteerd.  De login details waren ook goed.  De app wil starten maar blijft hangen op het niet kunnen vinden van apparaten.  Ik had ieder geval verwacht dat het ziggo modem gevonden zou worden.  

 

Even gekeken op ziggo.nl.  Mijn modem staat niet in bridge mode.  Alles werkt hier naar behoren.  Ergens bij zoeken naar support gemerkt dat 'smartwifi' en 'wifispots' door elkaar lopen bij antwoorden op problemen.  Bij mij staat 'wifispots' uit.

En dat is klaarblijkelijk noodzakelijk. 

Ik heb 'wifispots' in een ver verleden uitgezet.  Een tweede wifi netwerk voor 'algemeen' gebruik sprak mij niet echt aan.  

Klopt deze conclusie dat 'wifispots' nodig is voor de smart wifi app.  En eventueel voor de smartpods?

Zal deze vraag ook stellen als nieuw topic.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Zucht Wifispots is niet noodzakelijk voor de SmartWifi.

Wifispots is buiten je modem om een verbinding met Ziggo te kunnen krijgen.

 

SmartWifi is uitsluitend voor je wifi netwerk binnen.

0Traveller0

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De app werkt niet en vindt niets en dat gebeurt blijkbaar niet alleen bij mij als ik de reacties lees.

0Traveller0

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik dump de app tot ze iets hebben gevonden  dat wel werkt. Zodra het kan, stap ik over op een ander modem. Ik had in het verleden een Fritzbox en had daar nooit problemen mee.  

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @EduardMR en anderen, wat jammer dat jullie ervaringen met de SmartWifi app zo zijn tegengevallen 😞

 

Zoals jullie hebben gemerkt zijn er soms problemen met dat het modem niet wordt gevonden in de app. Het kan soms helpen het modem even opnieuw te laten opstarten en het daarna weer te proberen.

 

Het is ook mogelijk dat een anti-virusprogramma het blokkeert. Controleer of internet protection of AddGuard uitschakelen het verhelpt.  Schakel de software uiteraard weer in ná gebruik van de app.

 

Kom je er toch niet uit? Laat het ons weten!

tapaz

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

De app is een drama. Werkt alleen als je de stroom van het modem even hebt uitgezet. Na opnieuw starten vindt Smartwifi het modem en de twee pods die ik gebruik. Maar dit is maar voor even. Als ik na enige tijd de Smartwifi opnieuw wil gebruiken, vindt hij weer niets en moet het hele proces herhaald worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tapaz Heel vervelend dat de SmartWifi app bij jou niet werkt zoals het hoort! Heb je het modem al eens naar fabrieksinstellingen gereset en vervolgens de SmartWifi app opnieuw geinstalleerd? Test daarna nog eens of het probleem zich blijft voordoen. 

JobvandeS

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aha! Dat is dus de reden. Dank Ziggo!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic