Gisteren kreeg ik een mail bericht van Ziggo, dat mijn Modem (Next) een update had gekregen en tevens dat er een nieuwe app " de Ziggo SmartWifi app" was geïntroduceerd. Deze app was bedoeld om he WiFi te verbeteren.
Welnu ik heb deze op Android en een Ipad geïnstalleerd. Op beide apparaten kon de App mij Wifi instellingen niet vinden. Blijkbaar is deze app voor mobieltjes gemaakt want op mijn Ipad kan het alleen maar in de lengte worden bekeken.
Er was ongelooflijk veel commentaar in de App en play store, dat de app niet werkte en dat klopt dus ook.
Het is gewoon belachelijk dat Vodafone een app lanceert om je Wifi te verbeteren, terwijl het niet in staat is om je WiFi thuis te vinden. Elk WiFi tester systeem kan mijn WiFi vinden, behalve deze SmartWiFi app.
Top gedaan Ziggo, hier hebben we echt helemaal niets aan. Gooi maar in de prullenbak.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @EduardMR en anderen, wat jammer dat jullie ervaringen met de SmartWifi app zo zijn tegengevallen 😞
Zoals jullie hebben gemerkt zijn er soms problemen met dat het modem niet wordt gevonden in de app. Het kan soms helpen het modem even opnieuw te laten opstarten en het daarna weer te proberen.
Het is ook mogelijk dat een anti-virusprogramma het blokkeert. Controleer of internet protection of AddGuard uitschakelen het verhelpt. Schakel de software uiteraard weer in ná gebruik van de app.
Kom je er toch niet uit? Laat het ons weten!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat zie ik vaker voorkomen.
Staat de Smart Wifi aan in je modem?
Zo nee, zet deze aan als je dit wilt, dan verbind de Smart wifi app daarmee.
Zo ja, dan helpt het modem 30 seconden van de stroom nogal eens.
Dank voor je reactie,
Staat aan Bert, maar niets wordt gevonden. Is gewoon een klote app.
aanvulling
zou het kunnen dat je de update nog niet hebt ontvangen
meestal duurt dat 2 a 3 werkdagen
@anoniemforum Bij mijn weten is de 3 dagen update termijn met de Next en de mediabox XL, deze vragen nieuwe software op en krijgen afhankelijk van drukte de nieuwe software en na 3 dagen forceren zij een update.
Een modem wordt gepusht en die gaan allemaal tegelijk over op de nieuwe software.
Ik heb deze software versie: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
geen idee of dit de nieuwe is.
Maar deze mail kreeg ik:
|
|
"Gisteren kreeg ik een mail bericht van Ziggo, dat mijn Modem (Next)...."
De Next is geen modem maar een televisie decoder. Dus na die halve zin was ik al gestopt met lezen en vond ik het al een onzinpost.
@Haander Sorry voor het misverstand, dat ik next heb genoemd, maar het gaat om mijn modem Connect Box.
De Next die ik ook heb is mijn mediabox.
Deze mail is geen onzin, Kijk ook naar de reacties in de App en Play store. Heel veel mensen die het niet aan de gang krijgen. Ook de klantenservice kan niet helpen, wordt gezegd.
Dus gewoon eerst even vragen en niet te snel conclusies trekken, daar heeft niemand wat aan.
Pas aan het eind van de installatie van de Smartapp komt naar voren dat het alleen maar werkt als het modem niet in de "bridge stand" staat. Iedereen met een fatsoenlijk modem van zichzelf heeft dus nada noppes aan dat smart gebeuren van Ziggo. Ik denk dat Ziggo van alles aan het proberen is om het straks toegestane gebruik van eigen modems ( dus geen Ziggo apparatuur meer) te bemoeilijken.
Heb een beetje hetzelfde probleem. De app geinstalleerd en voorwaarden geaccepteerd. De login details waren ook goed. De app wil starten maar blijft hangen op het niet kunnen vinden van apparaten. Ik had ieder geval verwacht dat het ziggo modem gevonden zou worden.
Even gekeken op ziggo.nl. Mijn modem staat niet in bridge mode. Alles werkt hier naar behoren. Ergens bij zoeken naar support gemerkt dat 'smartwifi' en 'wifispots' door elkaar lopen bij antwoorden op problemen. Bij mij staat 'wifispots' uit.
En dat is klaarblijkelijk noodzakelijk.
Ik heb 'wifispots' in een ver verleden uitgezet. Een tweede wifi netwerk voor 'algemeen' gebruik sprak mij niet echt aan.
Klopt deze conclusie dat 'wifispots' nodig is voor de smart wifi app. En eventueel voor de smartpods?
Zal deze vraag ook stellen als nieuw topic.
@Zucht Wifispots is niet noodzakelijk voor de SmartWifi.
Wifispots is buiten je modem om een verbinding met Ziggo te kunnen krijgen.
SmartWifi is uitsluitend voor je wifi netwerk binnen.
De app werkt niet en vindt niets en dat gebeurt blijkbaar niet alleen bij mij als ik de reacties lees.
Ik dump de app tot ze iets hebben gevonden dat wel werkt. Zodra het kan, stap ik over op een ander modem. Ik had in het verleden een Fritzbox en had daar nooit problemen mee.
Hi @EduardMR en anderen, wat jammer dat jullie ervaringen met de SmartWifi app zo zijn tegengevallen 😞
Zoals jullie hebben gemerkt zijn er soms problemen met dat het modem niet wordt gevonden in de app. Het kan soms helpen het modem even opnieuw te laten opstarten en het daarna weer te proberen.
Het is ook mogelijk dat een anti-virusprogramma het blokkeert. Controleer of internet protection of AddGuard uitschakelen het verhelpt. Schakel de software uiteraard weer in ná gebruik van de app.
Kom je er toch niet uit? Laat het ons weten!
De app is een drama. Werkt alleen als je de stroom van het modem even hebt uitgezet. Na opnieuw starten vindt Smartwifi het modem en de twee pods die ik gebruik. Maar dit is maar voor even. Als ik na enige tijd de Smartwifi opnieuw wil gebruiken, vindt hij weer niets en moet het hele proces herhaald worden.
@tapaz Heel vervelend dat de SmartWifi app bij jou niet werkt zoals het hoort! Heb je het modem al eens naar fabrieksinstellingen gereset en vervolgens de SmartWifi app opnieuw geinstalleerd? Test daarna nog eens of het probleem zich blijft voordoen.
Aha! Dat is dus de reden. Dank Ziggo!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.