1
Vraag
2
Reageer en help mee
pieterj1

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Smart Wifi Pod niet gevonden

Hi,

 

Ik heb 2 pods die gekoppeld zijn aan het modem. Een van de pods wordt niet langer meer gevonden en het lampje blijft langdurig aan en uit gaan. De andere pod werkt wel en is in de Ziggo app zichtbaar. Opnieuw installeren lukt niet, ik krijg de melding dat de pod al gekoppeld is. Ik heb het gebruikelijke gedaan: Pods uit het stopcontact, modem uit. Dan modem na een minuut weer aan en als het modem enige tijd is opgestart de pods in het stop contact. Hoe kan ik dit oplossen? Is een oplossing dat Ziggo de pod loskoppelt en ik 'm dan opnieuw installeer?

 

Pieter

16 Reacties 16
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3961Posts
  • 177Oplossingen
  • 2910Likes

Dag @pieterj1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Wat vervelend dat één van de twee SmartWifi Pods wèl werkt en de andere niet. Beide pods zijn eerder tegelijkertijd geïnstalleerd en hebben eerder wèl gewerkt? Hoe zijn beide SmartWifi Pods verbonden met het modem; draadloos of via een netwerkkabel?
Misschien is het een idee om het serienummer van de niet-werkende pod tussen haakjes bij uw profiel te zetten. Een Ziggo-moderator komt dan binnen afzienbare tijd langs in dit topic en kan mogelijk bekijken waarom deze pod niet wil werken.

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je snelle reactie Wim. De Pods zijn inderdaad eerder geïnstalleerd, waren werkend en beide zijn draadloos aangesloten. Ik heb ze nu een half jaartje niet in gebruik gehad.

Het serienummer van de niet werkende Pod is ** Moderator edit: Serienummer pod weggehaald **. Ik heb deze nu ook aan mijn profiel toegevoegd bij persoonlijke opmerkingen. Ik hoop dat een Ziggo moderator me kan helpen. Bedankt voor de tip!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

Goedemiddag @pieterj1 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt! Ik begrijp uit je bericht dan een van de 2 SmartWifiPods ineens geen verbinding meer krijgt met jouw SmartWifi modem. Ik heb direct even jouw gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat de WifiPod (doorgegeven Serienummer) niet meer gekoppeld is. Ik heb dit direct voor je hersteld en de betreffende WifiPod zou het nu weer moeten doen zodra je deze in het stopcontact steekt moet de WifiPod het weer doen. Wil je dit zo testen?

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul. Dank voor je hulp!

De Pod is nu idd weer in de App zichtbaar, maar heeft geen verbinding (app geeft aan Verbinding Onbekend). Ik heb de router niet opnieuw gestart (druk in gebruik nu), moet ik dat wel doen? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Vermoedelijk moet je even het modem herstarten en even opnieuw inloggen in de SmartWifi app. Het zou daarna weer moeten werken.

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Prima, dat doe ik dan vanavond even. Ik zal laten weten wat het resultaat is!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Top, dan wachten wij jou terugkoppeling even af. 

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi. De pod wordt nu in de app wel gevonden, maar als verbinding blijft de Pod ‘Onbekend’ weergeven. Hoe kan ik zien dat de pod daadwerkelijk gebruikt wordt?

F8E31B82-D4F1-424B-8AA8-0B814D8DF0FD.jpeg

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De pod staat op het moment trouwens vlak bij de router. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Zojuist heb ik het even voor jou bekeken en zo te zien hebben beide WifiPods verbinding en staan ze online. 

Paul_0-1673336960326.png

 

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je Paul. Als je dan op de Pod 'Zolder' klikt, dan zie je 'Verbinding Onbekend'. Kan deze pod dan wel verbinding maken met andere apparaten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Heel graag gedaan. Ik heb nog even met je meegekeken naar het SmartWifi modem en de WifiPods. De twee WifiPods hebben wel verbinding met het SmartWifi modem. Alleen valt mij op dat een van de 2 WifiPods (Met SN: XAAK*****C02) geen goede connectie heeft. Waar heb je deze WifiPod op dit moment geplaatst? Kun je de Pod anders ook eens op een andere aansluiting testen? Controleer dan ook direct of er apparaten in de buurt staan van de genoemde pod die kunnen storen op het wifi signaal. 

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

 

Op zich doet de Pod z'n werk wel. Ik had de Pod op zolder geplaatst, waar ik normaal bijna geen Wifi bereik heb, maar nu had ik 72Mbps download en 31,4 Mbps upload. Zie afbeelding. Bij eerdere testen hing de Pod bijna naast de router, maar ook toen kreeg ik de melding "Verbinding Onbekend". Nu weer een verdieping lager gehangen (1e verdieping) in een slaapkamer met geen andere apparaten in de buurt - maar nog steeds dezelfde melding. 

IMG_5584.PNG

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Zojuist heb ik de verbinding even bekeken en de betreffend WifiPods wordt in dit geval gewoon gebruikt en heeft nu ook een goede connectie met het modem. Er is ook te zien dat er internetverkeer van en naar de WifiPod loopt. Waarom de WifiPod "Verbinding Onbekend" aangeeft is mij niet helemaal duidelijk en ik heb deze vraag even gesteld aan onze specialisten. Ik laat het weten als ik hierop een antwoord heb. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15976Posts
  • 1254Oplossingen
  • 5305Likes

@pieterj1 Even ter kennisgeving de melding: "Verbinding onbekend" bij een van de twee WifiPods heeft verder geen effect op de werking van de WifiPods maar het is niet zoals het hoort. Onze specialisten zijn hier dan ook mee bezig en hebben het interne ticket hiervoor neergelegd bij de collega's die hier op termijn een aanpassing op kunnen doorvoeren. Als er nieuwe informatie is met betrekking tot het interne ticket dan laten wij het uiteraard via dit topic aan jou weten. 

pieterj1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic