Sinds ik Smart WiFi pods van Ziggo heb, ervaar ik problemen met enkele apparaten op het netwerk.
Zo is bijvoorbeeld mijn draadloos Raspberry Pi Zero waarop Homebridge draait van tijd tot niet bereikbaar.
Als de pods uit staan doet dit probleem zich niet voor.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, naar aanleiding van tips en oplossingen gevonden via blogs en fora:
- IPv6-functie op het modem uitgeschakeld.
- Homebridge een statisch IP-adres gegeven.
- Laatst het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna mijn netwerk opnieuw geïnstalleerd.
- Homebridge gereset en opnieuw geïnstalleerd.
Dit alles zonder blijvend succes.
Een ander apparaat dat hier last van heeft is de Shelly-i3 WiFi inbouwschakelaar voor home automation.
Ik heb van Ziggo klanteservice aangeboden gekregen mijn pods te ruilen voor Tp link Deco M4's.
Misschien dat het helpt, maar ik ben ook benieuwd of andere hier ook last van hebben of misschien ideeën hebben om die op te lossen.
Het lijkt erop dat de pods iets met mijn WiFi netwerk doen waardoor sommige apparaten in de war raken.