MarkP84
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Safe Online

Beste mensen,

Ik ben nu al een poosje bezig om Ziggo Safe Online aan de praat te krijgen, het installeren gaat prima. Echter blijft in Ziggo Safe Online de optie “Virusbescherming bijwerken” open staan. Daar komt geen groen vinkje achter. Als ik een hele tijd wacht krijg ik op gegeven moment de melding dat ik de computer opnieuw moet opstarten.

Als ik dit gedaan heb, begint alles weer opnieuw. Wat irritant hieraan is, is dat ik nu ook geen scan kan uitvoeren op mijn laptop. Juist daarom wilde ik Ziggo Safe Online gebruiken. Als ik de scan wil gaan uitvoeren krijg ik namelijk de volgende foutmelding: “Kan deze scan nu niet starten. Start uw computer opnieuw op en probeer het nogmaals als u de scan niet over enkele minuten kunt starten… Dit uiteraard al meerdere keren gedaan zonder resultaat.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MarkP84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke weer een update, heb weer een keer Ziggo Safe Online verwijderd met de verwijdertool, en wederom geïnstalleerd, lijkt nu te werken, geeft aan dat alles is bijgewerkt en ik kan nu ook een scan uitvoeren op de laptop. Hopelijk blijft het nu weer goed, kennelijk wint ook in dit geval de aanhouder 🙂

Bedankt allen voor het meedenken hierin!

Bekijk in context

Uitgelicht
7 Reacties 7
Steefb
Expert
Expert
  • 9614Reacties
  • 1754Oplossingen
  • 2929Likes

Had/heb je een andere virusbeschermer in gebruik ?

Verwijder deze dan eerst volledig met een tool van deze virusbeschermer.

MarkP84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hee Steef, bedankt voor je reactie. Ik heb verder geen andere virusscanner op de computer staan. Kan het zijn dat windows zelf nog een firewall heeft oid? Ik heb ook de verwijdertool van jullie website voor scanners gebruikt om alles eraf te gooien en opnieuw te installeren.. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15113Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Windows heeft een inbegrepen virus programma die heet Windows Defender de kan je via deze stappen plan uitschakelen

Als dat is gebeurt zal Ziggo Safe Online of je PC vragen welke Virus programma wilt gebruiken. Gebruik dan Ziggo Safe Online.

Lukt dit niet, verwijder dan Safe online met de link en herinstalleer deze door naar www.ziggo.nl te gaan, vervolgens naar Mijn Ziggo en log in.

Kies voor Producten en dan tabblad Internet en scroll naar Safe Online > beveiliging instellen.

Klik je op de oranje button dan komt er een popup naar voren en je kan de installatie weer beginnen.

MarkP84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke mensen, bedankt voor al jullie antwoorden en tips.

Ik heb het allemaal precies opgevolgd. Allereerst heb ik de Windows Firewall uitgeschakeld via Configuratiescherm, daarna ook de stappen gevolgd als in het volgende linkje die jullie gestuurd hebben: uitschakelen

Echter kwam mijn laptop niet met de suggestie om een andere virusscanner zoals Ziggo Safe Online te selecteren. Toch Ziggo Safe Online opnieuw opgestart en deze geeft ook keurig aan dat de computer is beschermd. Er stond wel weer een melding open dat de virusbescherming moet worden bijgewerkt.

Dit blijft open staan totdat na ongeveer een kwartier de melding naar voren komt dat mijn computer niet beschermd is, en ik de computer weer opnieuw moet opstarten. Ook een scan van het systeem kan ik niet uitvoeren. Het lijkt alsof Ziggo Safe Online gewoon vastloopt op het bijwerken van de virusbescherming. Dit is waar ik telkens tegenaan blijf lopen.

Heb vervolgens de verwijdertool weer gebruikt om Ziggo Safe Online volledig eraf te gooien en weer opnieuw geinstalleerd. Alleen precies hetzelfde gebeurd wederom, het bijwerken van de virusbescherming wil maar niet lukken. Ik heb ook geen andere anti virusbescherming gehad, ik heb altijd Ziggo Safe Online gehad alleen moest ik mijn laptop een keer opnieuw installeren, dit ook vanwege de overstap naar een SSD schijf.

Hopelijk hebben jullie nog andere tips of ideeën voor mij.

MarkP84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke weer een update, heb weer een keer Ziggo Safe Online verwijderd met de verwijdertool, en wederom geïnstalleerd, lijkt nu te werken, geeft aan dat alles is bijgewerkt en ik kan nu ook een scan uitvoeren op de laptop. Hopelijk blijft het nu weer goed, kennelijk wint ook in dit geval de aanhouder 🙂

Bedankt allen voor het meedenken hierin!

Bekijk in context

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15113Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3321Likes

Waarschijnlijk zit je net tussen een update van Safe online of is de database zich aan het bijwerken. Dit duurt een kleine 15 minuten of langer. 

Hopelijk blijft alles zoals het nu is en werkend ?

Gianna
Community Moderator
Community Moderator
  • 2553Reacties
  • 178Oplossingen
  • 345Likes

Goedemiddag @MarkP84, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag en super dat je de oplossing hebt gevonden en met ons hebt gedeeld! 
Als er in de toekomst nog ander vragen zijn weet je ons te vinden! 

Uitgelicht topic