H3nk

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Safe Online opnieuw opstarten

De virusscanner Ziggo Safe Online vindt bijna elke dag een bestand beginnend met tmp00... in de map C:\Windows\Temp. Dit wordt blijkbaar veroorzaakt door Malware.W32/Virut.Gen, zo geeft Safe Online aan. Mooi dat dat telkens wordt gedetecteerd en verwijderd, maar dan wil het programma elke keer dat de computer wordt herstart. Ik ben er wel een beetje klaar mee om telkens de computer ter herstarten, dus ik stel dat dan uit (kan helaas maar max. 2 uur en komt dan telkens weer terug). Waarom kan het programma niet gewoon alleen het bestand verwijderen? Kan ik dat ergens instellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

ik zie ook, al zoekende, dat meerdere mensen die aangemaakte tmp000-mappen linken aan het gebruik van BitDefender. BitDefender verwijderd, en de mappen kwamen niet meer terug. Toevallig BitDefender nog geinstalleerd?

Overigens zweer ik ook bij MalwareBytes. Heb een betaalde versie (was een aanbieding) maar is lichtgewicht, handig in gebruik, vindt veel 'foute zaken' (bijvoorbeeld malafide extensies in je browser maar inderdaad dat soort PUP's, mogelijk ongewenste programma's met toolbars of popups).. prima spul 🙂

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het lijkt me verstandiger dat je probeert uit te zoeken waarom dat bestand steeds terugkeert.

Misschien door een virusbesmetting die hardnekkig is.

Start op in Safe mode en doe een volledige scan, laat ook Windows defender een volledige scan doen, inclusief de offline scan.

 

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Daar heb je zeker gelijk in Steefb, maar ja, je vind niet zo 1-2-3 de oorzaak. Helaas staat er niet bij welke toepassing dit veroorzaakt. Ik heb een volledige scan laten draaien, zonder resultaat.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Jammer dat dit niet de oplossing was, @H3nk ... Mogelijk heeft @Dave! de geniale tip voor je in deze kwestie 🙂 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Wat je beste kan doen is Malwarebytes Free downloaden 

Installeren en de advertenties Decline, afwijzen, daarna ben je 30 dagen volledige toegang en deze gaat automatisch naar free toe.

Scan de PC en dan vind hij dus die virus die Safe Online heeft gevonden. Alles wordt naar de Qurantaine verplaatst, dan open je die en verwijder je de Quarantaine onderdelen. Vervolgens herstart je PC en dan moet je van het probleem af zijn.

 

Kijk wel even of je Safe Online even kan deactiveren.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @H3nk , had je inmiddels de tip van @Dave! kunnen testen? 

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank je Dave! Volgens mij een goed virusprogramma. En snel. Binnen 6,5 minuut had ie een volledige scan gedaan en daarbij 8 bedreigingen en 89 POP's gedetecteerd. Ik weet niet wat dat laatste is, maar ik heb de hele lijst door gescrold. Van alles en nog wat. Ik ben benieuwd of Ziggo Safe Online nu rustig blijft. Na de diepe scans die Steefb had aanbevolen, was het een dag rustig. Als er een of twee dagen geen melding komt, laat ik je het weten. Overigens is de proefversie van de virusscanner nu verkort naar 14 dagen.

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik had het even druk, maar heb de oplossing nu toegepast, zie reactie op bericht van Dave!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

We zijn benieuwd naar je ervaringen en resultaten over een paar dagen, @H3nk ! Alvast bedankt voor het delen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Dank je wel voor de terugkoppeling aan ons dat is voor de @Meindert  maar voor @Steefb  en mij ook goed te weten weer iemand tevreden te hebben gemaakt. Diepe scans zijn soms best handig en Free Malwarebytes is de meest gekozen software, en deze gaat automatisch naar free zodat je wel de software kan blijven gebruiken om te scannen. Maar is hij clean dan gewoon opstart uitschakelen en weer op Ziggo Safe Online overgaan.

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Malewarebytes is volgens mij een hartstikke goed programma. Dat detecteert best wat (mogelijke) bedreigingen. Ik had de hoop dat ik de boosdoener had gevonden. Iobit Advanced Systemcare is van mijn computer verwijderd. Ik had 2 dagen geen meldingen. Helaas vanmorgen weer wel. Nadat ik de computer toch maar een keer opnieuw had opgestart had Ziggo Security weer zo'n tmp000... bestand veroorzaakt door Malware.W32/Virut.Gen gevonden. Misschien zou het toch fijn zijn om het opnieuw opstarten door Ziggo Online Security kan worden uitgezet?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

ik zie ook, al zoekende, dat meerdere mensen die aangemaakte tmp000-mappen linken aan het gebruik van BitDefender. BitDefender verwijderd, en de mappen kwamen niet meer terug. Toevallig BitDefender nog geinstalleerd?

Overigens zweer ik ook bij MalwareBytes. Heb een betaalde versie (was een aanbieding) maar is lichtgewicht, handig in gebruik, vindt veel 'foute zaken' (bijvoorbeeld malafide extensies in je browser maar inderdaad dat soort PUP's, mogelijk ongewenste programma's met toolbars of popups).. prima spul 🙂

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik ga het eens proberen @AlexHelpt. Ik heb inderdaad Bitdefender lopen. Ik dacht dat dat wel goed was, maar ik ga het zeker direct proberen. Je hoort nog van mij.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @H3nk

 

Hoe staat het er voor? Is het gelukt met de tip van @AlexHelpt ?

H3nk
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het lijkt er op dat na het verwijderen van Bitdefender de temp000 bestandjes niet mee op de computer worden gezet. Ik heb nu 3 dagen geen melding meer ontvangen, dus ik kan er nu wel van uitgaan dat dat uiteindelijk de oplossing vind. Bedankt @AlexHelpt.

Wat ik nog wel vreemd vind dat Bitdefender zelf een virusscanner is. Ik had deze m.n. geaktivieerd tegen ransomware. Dat zo'n virusscanner dan door een andere virusscanner als schadelijk wordt aangemerkt vind ik wel vreemd. Maar goed, de zoektocht is ten einde volgens mij.

Bedankt allen voor het meedenken en het aandragen van oplossingen. Fijn dat dit zo werkt in deze community.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit lijkt me precies waarom je geen 2 virusscanners tegelijk moet gebruiken.

 

Scanner 1 isoleert het virus , waarna scanner 2 het ook vindt en ergens anders isoleert, waarna Scanner 1 zijn werk weer gaat doen. Enz.

Uitgelicht topic