FPO55

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo Safe Online installatieprobleem

Ik ben sinds een paar dagen van KPN naar Ziggo overgestapt. Nu wil ik graag gebruik maken van safe online. Je kunt dit installeren via mijn Ziggo. Helaas werkt dit niet. Ik krijg het volgende te lezen in mijn Ziggo: "even geen verbinding, kunnen pagina niet laden".

Als tijdelijke oplossing AVG gebruikt, om toch enige virusbescherming te hebben.

Overigens heb ik ook Vodafone, maar nog geen Safe online XL ontvangen......

Verder valt de internetsnelheid me tegen: 450 Mbps in plaats 1GB. Soms valt dit terug naar 200 Mbps (bekabeld).

Weet iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FPO55
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Meindert,

Ik heb de oplossing gevonden en het werkt nu prima! Graag wil ik de oorzaak van het probleem delen, omdat dit ook schijnbaar bij Ziggo niet bekend is.

Uiteraard had ik pop-ups ingeschakeld, zoals mij als oplossing door Ziggo werd aangedragen. Helaas had dit dus geen resultaat.  Ruim een jaar geleden had ik ook een abonnement bij Ziggo met Safe Online XL. Voor meerdere apparaten dus (20). Ik had hier een stuk of 5 van in gebruik. In de tussentijd zat ik bij een andere provider. Nu ik onlangs opnieuw een abonnement bij Ziggo heb afgesloten, had ik nog geen XL voor meerdere apparaten toegewezen gekregen, maar slechts voor 1 apparaat. Normaal gesproken zou ik dus Safe Online voor 1 apparaat kunnen gebruiken. Dit lukte niet, omdat er, zonder dat ik mij hiervan bewust was, al 5 apparaten stonden geregistreerd en geen verdere rechten meer over had!! Schijnbaar is dit destijds bij het beëindigen van het voorgaande abonnement niet gewist!!! Pas na toewijzing van mijn huidige abonnement met Safe Online ''XL" had ik weer toegang tot het installeren van meerdere apparaten en het eventueel wissen hiervan. Pas toen zag ik dat deze "oude" apparaten nog steeds stonden geregistreerd!!! Alles werkt nu.

Ook als iemand slechts blijvend toegang heeft voor 1 apparaat, krijg je dus helemaal geen toegang meer... Het is dus belangrijk dat de registratie van dit ene apparaat door Ziggo, of door de houder bij beëindiging van het voorgaande abonnement wordt verwijderd! Mogelijk hebben anderen met het zelfde probleem hier iets aan. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Welke apparaten gebruik je met welke systeemsoftware?

FPO55
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bert, bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing. Ik heb het gevonden. Het ligt aan een netwerkkaart in een al wat oudere laptop. Inmiddels aan smartphones en dergelijke gemerkt dat de snelheid goed is te noemen.

  • Ik heb nu nog 1 probleem: ik kan geen f-secure dus safe online van Ziggo op mijn computer installeren. Normaal gaat dit via account mijn ziggo. Er is echter geen verbinding tussen Ziggo en F-Secure. Ik lees dus: even geen verbinding, kunnen geen verbinding krijgen. Ik heb alles goed ingesteld, ook pop-ups heb ik toegestaan.
  • Nu nog safe online voor 1 apparaat, binnenkort hoop ik dit voor meerdere apparaten te ontvangen. Dit is gratis en hoort bij mijn pakket.
  • Mocht je de oplossing hebben, dan hoor ik het graag.
  • Of iemand van Ziggo?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb geen idee over Safe Online, gebruik al sinds 2006 Defender / Windows beveiliging, eerder onder andere namen, vanwege allerlei vreemde problemen met andere antivirus/antimalware programma's en nooit geen problemen meer gezien.

 

Hoop dat er snel iemand voorbijkomt die je kan helpen hiermee.

FPO55
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels heb ik contact met Ziggo. Zij kijken naar een oplossing en dat duurt 4 werkdagen. Ik wacht het rustig af.

Safe Online is van F-Secure. Komt heel erg goed uit de diverse testen. F-Secure en Defender kun je naast F-Secure gebruiken. F-Secure schakelt zelfs daarnaast Defender in. F-Secure meer als antivirus en Defender als inkomende Firewall. Een aanrader!

Nogmaals bedankt Bert.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @FPO55 , ik zie dat je hierover inmiddels contact hebt gehad met onze helpdesk. Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben, of de oplossing willen delen, dan lezen wij dit graag.

FPO55
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Meindert,

Ik heb de oplossing gevonden en het werkt nu prima! Graag wil ik de oorzaak van het probleem delen, omdat dit ook schijnbaar bij Ziggo niet bekend is.

Uiteraard had ik pop-ups ingeschakeld, zoals mij als oplossing door Ziggo werd aangedragen. Helaas had dit dus geen resultaat.  Ruim een jaar geleden had ik ook een abonnement bij Ziggo met Safe Online XL. Voor meerdere apparaten dus (20). Ik had hier een stuk of 5 van in gebruik. In de tussentijd zat ik bij een andere provider. Nu ik onlangs opnieuw een abonnement bij Ziggo heb afgesloten, had ik nog geen XL voor meerdere apparaten toegewezen gekregen, maar slechts voor 1 apparaat. Normaal gesproken zou ik dus Safe Online voor 1 apparaat kunnen gebruiken. Dit lukte niet, omdat er, zonder dat ik mij hiervan bewust was, al 5 apparaten stonden geregistreerd en geen verdere rechten meer over had!! Schijnbaar is dit destijds bij het beëindigen van het voorgaande abonnement niet gewist!!! Pas na toewijzing van mijn huidige abonnement met Safe Online ''XL" had ik weer toegang tot het installeren van meerdere apparaten en het eventueel wissen hiervan. Pas toen zag ik dat deze "oude" apparaten nog steeds stonden geregistreerd!!! Alles werkt nu.

Ook als iemand slechts blijvend toegang heeft voor 1 apparaat, krijg je dus helemaal geen toegang meer... Het is dus belangrijk dat de registratie van dit ene apparaat door Ziggo, of door de houder bij beëindiging van het voorgaande abonnement wordt verwijderd! Mogelijk hebben anderen met het zelfde probleem hier iets aan. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het delen van deze uitgebreide oplossing, @FPO55 . Ik moet eerlijk typen dat ik hier ook niet aan had gedacht! Wat fijn dat dit nu is opgelost. Dat is het belangrijkste nieuws.

wilkobresser

Level 5
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik heb het ook nu computer opnieuw ingericht en wil weer safe online instellen maar elke keer de melding even geen verbinding....pop up blocker uit gezet en diverse browsers al geprobeerd. Screenshot 2023-11-04 210243.png

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Oei, wat lastig dat je hier nu tegenaan loopt @wilkobresser 😞 Goed dat je al na hebt gedacht hoe dit te omzeilen, maar balen dat het niet is gelukt! Ik hoop dat @Bert tips voor je heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen idee wat betreft Ziggo Save Online, ik gebruik al sinds 2006 wat nu Windows-beveiliging / Defender heet en geen problemen en virussen en malware meer ervaren en ook de 300+ andere laptops en PC's niet die ik in onderhoud had en voor een deel nog heb.

Hansdevos

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik ben voor het eerst in ruim 20 jaar overgestapt van KPN naar Ziggo. Ik heb dus nog nooit een SafeOnline via Ziggo gehad. Wel KPN safe en zij gebruiken ook F-secure. Ondanks dat ik KPN Veilig eraf gehaald heb lukt het mij niet om Safe Online te installeren. Zou het kunnen zijn dat F-secure iets in het register van Windows vasthoudt waardoor Safeonline niet lukt? Ik heb dringend behoefte aan hulp van Ziggo in deze en dat schiet niet echt op helaas. 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Hee hoi @Hansdevos , welkom bij ons op de Community. Ik begrijp dat het installeren van Safe Online niet wil vlotten. 

Kan je in je Community profiel je postcode en huisnummer toevoegen? Daarnaast hoor ik graag wát er precies mis gaat bij het installeren.
Wil je aangeven waar in het stappenplan je vastloopt?

Uitgelicht topic