1
Vraag
2
Reacties
wenvs

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo Safe Online XL bij Apple producten

Op https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/safe-online valt te lezen:

 

"Gratis internetbeveiliging bij Internet van Ziggo

 

Bij Internet van Ziggo krijg je gratis internetbeveiliging voor één apparaat. Meerdere apparaten beveiligen? Dan kun je eenvoudig uitbreiden. Safe Online is makkelijk te installeren via Mijn Ziggo."

 

Mijn conclusie: makkelijker gezegd, dan gedaan. Ik onlangs vernomen dat Apple in de App Store geen antivirusprogramma's toestaat.

 

Dit zou de reden zijn waarom het instellen van Safe Online op iOS producten (iPhone of iPad) veel tijd en moeite kost. Bovendien zou het instellen van Ziggo Safe Online op iOS producten een soort van alternatieve browser zijn die alleen een waarschuwing kan geven bij het bezoeken van onveilige websites via diezelfde alternatieve Safe online browser. Met andere woorden: je moet dan steeds via Safe Online surfen. Anders heb je er niets aan.

 

Het vreemde is echter dat het instellen van Safe Online op macOS producten (iMac of macBook) redelijk simpel uitvoerbaar blijkt. En al helemaal dat Safe Online op macOS producten wél als antivirus/-malware programma functioneert.

 

Ergens klopt er dan iets niet. Althans volgens mij.

 

Hoewel ik het voorgaande aan meerdere Ziggo helpdeskmedewerkers heb voorgelegd, is een bevredigend antwoord uitgebleven.

 

Zou u mij kunnen zeggen met welke Apple producten Ziggo Safe Online te combineren valt? En op welke wijze: als antivirus/-malware programma of (alleen) als alternatieve  browser?

 

Met vriendelijke groet,

Huub

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @wenvs 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Het gebruik van Safe Online is voor een Apple product niet nodig. Al helemaal niet via een iPhone of iPad, maar ook niet via een iMac. Zoals je zelf al aangeeft, als je veilig wil internetten dan moet dat via die speciale browser. Maar voor de veiligheid van je iPhone of iPad hoef je dit echt niet te doen. Net zo min als voor een iMac, die heeft een goede firewall en ingebouwde anti virus controle vanuit Apple. 

Met iOS 15 heb je straks helemaal niet meer nodig want dan is er nog betere beveiliging via Safari en dat werkt super goed. Echt, het installeren van Safe Online is dus niet zoals je had verwacht op een Android telefoon of Windows computer. Er lekker afgooien en gewoon je Apple producten gebruiken met de standaard die Apple zelf hanteert. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @wenvs

 

Ik kan me goed voorstellen dat het installeren van Safe Online nogal wat vragen meebrengt, zeker gezien de regels en mogelijkheden van iOS.

Uiteraard heeft iOS zelf ook al een uitgebreide beveiliging wat nog wel eens voor conflicten kan zorgen.

 

Spijtig dat je via de helpdesk geen stap verder bent gekomen. Ik stel voor dat we @EnergieBoy eens vragen om mee te denken. Zodra hij tijd heeft, wil hij vast zijn kennis met jou delen.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @wenvs 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Het gebruik van Safe Online is voor een Apple product niet nodig. Al helemaal niet via een iPhone of iPad, maar ook niet via een iMac. Zoals je zelf al aangeeft, als je veilig wil internetten dan moet dat via die speciale browser. Maar voor de veiligheid van je iPhone of iPad hoef je dit echt niet te doen. Net zo min als voor een iMac, die heeft een goede firewall en ingebouwde anti virus controle vanuit Apple. 

Met iOS 15 heb je straks helemaal niet meer nodig want dan is er nog betere beveiliging via Safari en dat werkt super goed. Echt, het installeren van Safe Online is dus niet zoals je had verwacht op een Android telefoon of Windows computer. Er lekker afgooien en gewoon je Apple producten gebruiken met de standaard die Apple zelf hanteert. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic