Sinds kort geeft Ziggo Safe Online de melding “Stel de Google Chrome-browserextensie in”
Klik vervolgens op de rubriek “Veilig browsen”, dan verschijnt het tabblad extensies met Browserbeveiliging door F-secure. Klik dat weg. Alleen verwijderen is mogelijk.
Ga dan naar Beveiligingsoverzicht, zie dan “Deze app maakt gebruik van browserextensies om u online te beschermen. Installeer de extensies in alle browsers die u wilt gebruiken.”
Onder het icoon van Google “Chrome-extensie – Chrome-extensie is beschikbaar” Installeren.
Klik vervolgens op installeren. Vervolgens verschijnt wederom het tabblad extensies met Browserbeveiliging door F-secure. Klik dat weg. Doe datzelfde bij Microsoft Edge-exensie
Terug naar het algemene overzicht. In de tekst verschijnt dan Chrome extensie is ingesteld. Datzelfde gebeurt bij Edge. En de mededeling “Uw browser is beveiligd”.
Na een paar minuten herhaalt alles zich weer doordat een pop-up in beeld verschijnt met de tekst zoals in de eerste zin.
Opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft zich herhalen. Inmiddels geen idee meer wat ik hieraan kan doen op het op te lossen. Wie kan mij helpen.
Probleem doet zich voor op mijn desktop met Windows 11. Abonnement is geldig voor 20 apparaten.
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesJij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je voor het verwijderen de uninstallation tool van F-Secure gebruikt en de PC opnieuw opgestart vóór het opnieuw installeren? Overigens is een losse antivirus m.i. overbodig tegenwoordig, de ingebouwde antivirus van Windows 10/11 voldoet over het algemeen prima.
De app verwijdert van Ziggo Safe Online. Niet opnieuw PC opgestart. Daarna opnieuw app van Ziggo Safe Online gedownload.
Dan zou ik nog proberen wat ik in mijn vorige reactie voorstelde.
Ziggo Safe online verwijderd. De extensie van F-secure verwijderd. Computer opnieuw opgestart. Ziggo Safe Online gedownload en geïnstalleerd. Nadat de pop-up van Safe Online opnieuw aangaf met de de melding “Stel de Google Chrome-browserextensie in” F-secure extensie gedownload. Een paar minuten geeft Safe Online aan dat de computer is beveiligd, daarna dezelfde ellende weer. Geen idee meer wat ik eraan kan doen.
Heb je deze keer de uninstallation tool gebruikt?
Uninstallation tool gebruikt. Probleem blijft helaas hetzelfde,
Helaas geen andere suggesties op dit moment. @Bert Heb jij ervaring met Safe Online?
@tobiastheebe Nee, geen enkele ervaring.
TIP voor mensen die problemen ervaren met de huidige anti malware / antivirussen:
Ik gebruik al sinds 2006 Microsoft antivirus: mpcmdrun.exe oorspronkelijk onder allerlei namen zoals Forefront client (onderdeel van Microsoft Forefront Server Security voor losse clients) en later allerlei nieuwe namen en nu onder de naam Windows-beveiliging.
Dit was een server beveiliging, maar had ook een client beveiliging die toen en nu via de command line te instelleren en te configureren is.
Het scant wat er in het geheugen gebeurd, ook wat er allemaal gedownload wordt en alles wat de computer binnenkomt zoals email en kan het geheugen per direct blokken, het hoeft dus niet eerst een bestand te scannen, maar kan per direct ingrijpen als er malware/virus voorbijkomt, maar ook in kan grijpen als er een vreemde verbinding gemaakt wordt of een vreemde actie uitgevoerd wordt.
Deze werkwijze kost vrijwel geen processortijd, is zeer stabiel en geen vals positieven of onjuiste blokkeringen en onverwacht gedoe met browsers en sinds 2006 ook geen malware en virussen gezien op de honderden computers waar ik dit toen en nu geïnstalleerd heb.
En het is gratis en kan ingesteld worden om ieder uur te kijken of er nieuwe updates zijn en dat is handig als er periodes zijn waarin veel nieuwe virussen/malware uitkomt, zoals in de zomervakantieperiode en rondom de jaarwisseling, dan zijn er minstens 12 nieuwe updates per dag, je merkt er niets van en het gaat automatisch.
In ieder geval dank voor de moeite. Ik betaal voor Ziggo Safe Online en wil dus een werkend progrmma.
Hey @ErikEnkhuizen,
Als je ervoor betaald mag je ook zeker verwachten dat het gaat werken. Laten we verder op onderzoek gaan voor waarom het niet werkt.
-Heb je ook al geprobeerd om cookies+cache van je browser te legen?
-Ik vraag me af of er een extensie is die niet goed samengaat met de F-secure extensie. Kan je alle extensies uitschakelen behalve diegene die nodig zijn?
-Wat gebeurt er daarnaast als je deze instelling wijzigt en werkt het dan wel?
Hou ons op de hoogte. Stuur je ook een paar schermafbeeldingen mee van wat je precies te zien krijgt en waar je op uit komt? Dan kijken we van daar even verder.
Wat ik heb gedaan hedenochtend:
Extensies in zowel Google Chrome als Edge uitgezet
Ziggo Safe Online opnieuw gedownload en geïnstalleerd
Moest tijdens het installatieproces de F-secure extensies in de beide browsers installeren
Na een paar minuten mededeling, zie afbeelding 1.
Bij afbeelding 2 met de x weggeklikt.
Bij afbeelding 3 de gevraagde installering gedaan.
Bij afbeelding 4 is de beveiliging compleet.
Computer opnieuw opgestart.
Helaas begint na een paar minuten hetzelfde weer van voren af aan.
De geschiedenis en browsegegevens worden dagelijks verwijderd.
Bij mij sinds afgelopen zaterdag ook exact hetzelfde probleem. Wat ik nu gedaan heb:
- Ziggo safe opnieuw geïnstalleerd.
- Chrome opnieuw geïnstalleerd.
- Alle software is up tot date.
- Alle opties zoals bovenstaand uitgevoerd en geprobeerd.
Geen enkel resultaat.
Ik schaar mij in de rij met probleemhebbers. Wat is er aan de hand met F-Secure? Alle gesuggereerde acties uitgevoerd. Zonder resultaat.
Ik ben zojuist geholpen door iemand van de externe technische dienst van Ziggo.
Het blijkt, dat bij het instellen van de extensie (Edge/Chrome) een vinkje moet worden gezet bij de vraag of deze extensie mag melden aan F-Secure dat de extensie actief is. Standaard staat dit uit.
Als het goed is gaat Ziggo zelf hier ook iets over melden.
Ik hoop in ieder geval dat het probleem nu is/kan worden opgelost.
Kun je iets specifieker aangeven om welke tekst het gaat? Screenshot bv. Ik kan niet vinden wat je bedoeld.
Helaas komt het probleem weer gewoon terug, dus deze oplossing werkt niet!
Ik ga morgen wel weer aan de bel trekken bij Ziggo.
Hedenochtend gebeld met Ziggo, geen oplossing. Probleem is doorgezet. Afwachten dus.
Misschien is het handig dat een ieder die hetzelfde probleem ervaart met Ziggo belt en het probleem doorgeeft. Hoe meer meldingen, hoe meer kans dat er serieus naar gekeken wordt.
Hi allen,
Goed dat jullie je hier melden! We hebben alle voorbeelden verzameld en hier intern melding van gemaakt. Het is vooralsnog niet helemaal duidelijk waar het probleem vandaan komt.
Op de F-Secure Community zie ik dat er vaker soortgelijke problemen naar voren komen. Eén gemene deler is dat F-Secure/Safe Online niet altijd goed omgaat met meerdere profielen van de browser.
Kunnen jullie controleren of je gebruik maakt van meerdere profielen in je browser? Je ziet dit rechtsbovenin. Mogelijk wordt de extensie telkens op 1 (zelfde) profiel geïnstalleerd, waardoor Safe Online elke keer opnieuw denkt dat het niet geïnstalleerd is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.