1
Vraag
2
Reacties
MP

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Safe Online: Installatie op Mac (Ventura)

Ik ben niet zo handig in het gebruik van "Communities", maar probeer het toch maar. 🙂

 

Ik, Apple gebruiker, ondervond problemen met updaten van antivirusdatabase van Ziggo Safe Online.

Ik kreeg het advies van @ZiggoWebcare om Ziggo Safe Online te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren. Dat laatste lukt niet naar tevredenheid. Zou wel geïnstalleerd zijn, maar ik kan het niet openen, configureren, naar updates zoeken, of een scan laten uitvoeren. Logo niet zichtbaar op menubalk.

Het schijnt dat dat te maken heeft met het feit dat ik ondertussen MacOS Ventura (13.2.1), terwijl Ziggo Safe Online geschikt zou zijn voor Mac: OSX-versies Big Sur, Catalina en Mojave.
Heeft iemand anders ook dit ondervonden? Weet iemand een 
oplossing? Wanneer is Ziggo Safe Online ook geschikt voor Ventura?

 

Ik kijk uit naar reacties.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dit heb ik inmiddels opgelost.

 

Ik heb op de computer van een andere "gebruiker" van de Ziggo Safe Online app, de Ziggo Safe Online-app geopend.

Toen via Personen en apparaten beheer een nieuw apparaat toegevoegd. Dan wordt er een link naar een email adres, waarmee je de app kunt downloaden, een .mpkg file, en vervolgens deze kunt installeren. 

Je creëert weliswaar 2 gebruikers/apparaten voor een en dezelfde apparaat, maar de eerste niet werkende gebruiker/apparaat kun je daarna verwijderen.

Het was even denken en denken, maar gelukt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Safe online is F-secure in een ziggo jasje.

 

Ventura zou gewoon moeten werken.

What's New in F-Secure SAFE for Mac - F-Secure Community

 

 

Misschien heb je hier wat aan.

Bug in macOS Ventura staat werking beveiligingsprogramma's in de weg - Computer - Nieuws - Tweakers

 

 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Steefb,

 

Dank voor reactie. Ik heb het artikel van de 2e link meerdere malen gelezen, maar het is mij (en dat licht ongetwijfeld aan mij) niet helemaal duidelijk wat ik moet aanpassen. 

Ik ga naar Instellingen > Privacy en beveiliging. Maar vervolgens zie ik onder "Privacy" niet hoe ik die beveiligingsprogramma's kan deactiveren om vervolgens weer in te schakelen.

 

Gaat het om FileVault? Die kan ik uitschakelen. Zie screenshot. Is dat soms de bedoeling??

 

Groet,

MP

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dit heb ik inmiddels opgelost.

 

Ik heb op de computer van een andere "gebruiker" van de Ziggo Safe Online app, de Ziggo Safe Online-app geopend.

Toen via Personen en apparaten beheer een nieuw apparaat toegevoegd. Dan wordt er een link naar een email adres, waarmee je de app kunt downloaden, een .mpkg file, en vervolgens deze kunt installeren. 

Je creëert weliswaar 2 gebruikers/apparaten voor een en dezelfde apparaat, maar de eerste niet werkende gebruiker/apparaat kun je daarna verwijderen.

Het was even denken en denken, maar gelukt.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

ik ben zeer nieuwsgierig waarom je dit op een mac wilt installeren?

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ehm, waarom niet?

De meningen zijn blijkbaar een beetje verdeeld. Enerzijds hoor ik dat bij Apple geen antivirus programma nodig zou zijn. Anderzijds hoor je dat het wel nodig zou zijn. Wie het weet, graag met harde argumenten, mag het zeggen. Tegelijkertijd, baat het niet schaadt het niet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic