Ik ben niet zo handig in het gebruik van "Communities", maar probeer het toch maar. 🙂
Ik, Apple gebruiker, ondervond problemen met updaten van antivirusdatabase van Ziggo Safe Online.
Ik kreeg het advies van @ZiggoWebcare om Ziggo Safe Online te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren. Dat laatste lukt niet naar tevredenheid. Zou wel geïnstalleerd zijn, maar ik kan het niet openen, configureren, naar updates zoeken, of een scan laten uitvoeren. Logo niet zichtbaar op menubalk.
Het schijnt dat dat te maken heeft met het feit dat ik ondertussen MacOS Ventura (13.2.1), terwijl Ziggo Safe Online geschikt zou zijn voor Mac: OSX-versies Big Sur, Catalina en Mojave.
Heeft iemand anders ook dit ondervonden? Weet iemand een oplossing? Wanneer is Ziggo Safe Online ook geschikt voor Ventura?
Ik kijk uit naar reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit heb ik inmiddels opgelost.
Ik heb op de computer van een andere "gebruiker" van de Ziggo Safe Online app, de Ziggo Safe Online-app geopend.
Toen via Personen en apparaten beheer een nieuw apparaat toegevoegd. Dan wordt er een link naar een email adres, waarmee je de app kunt downloaden, een .mpkg file, en vervolgens deze kunt installeren.
Je creëert weliswaar 2 gebruikers/apparaten voor een en dezelfde apparaat, maar de eerste niet werkende gebruiker/apparaat kun je daarna verwijderen.
Het was even denken en denken, maar gelukt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Safe online is F-secure in een ziggo jasje.
Ventura zou gewoon moeten werken.
What's New in F-Secure SAFE for Mac - F-Secure Community
Misschien heb je hier wat aan.
Bug in macOS Ventura staat werking beveiligingsprogramma's in de weg - Computer - Nieuws - Tweakers
Hallo Steefb,
Dank voor reactie. Ik heb het artikel van de 2e link meerdere malen gelezen, maar het is mij (en dat licht ongetwijfeld aan mij) niet helemaal duidelijk wat ik moet aanpassen.
Ik ga naar Instellingen > Privacy en beveiliging. Maar vervolgens zie ik onder "Privacy" niet hoe ik die beveiligingsprogramma's kan deactiveren om vervolgens weer in te schakelen.
Gaat het om FileVault? Die kan ik uitschakelen. Zie screenshot. Is dat soms de bedoeling??
Groet,
MP
Dit heb ik inmiddels opgelost.
Ik heb op de computer van een andere "gebruiker" van de Ziggo Safe Online app, de Ziggo Safe Online-app geopend.
Toen via Personen en apparaten beheer een nieuw apparaat toegevoegd. Dan wordt er een link naar een email adres, waarmee je de app kunt downloaden, een .mpkg file, en vervolgens deze kunt installeren.
Je creëert weliswaar 2 gebruikers/apparaten voor een en dezelfde apparaat, maar de eerste niet werkende gebruiker/apparaat kun je daarna verwijderen.
Het was even denken en denken, maar gelukt.
ik ben zeer nieuwsgierig waarom je dit op een mac wilt installeren?
Ehm, waarom niet?
De meningen zijn blijkbaar een beetje verdeeld. Enerzijds hoor ik dat bij Apple geen antivirus programma nodig zou zijn. Anderzijds hoor je dat het wel nodig zou zijn. Wie het weet, graag met harde argumenten, mag het zeggen. Tegelijkertijd, baat het niet schaadt het niet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.