1
Vraag
2
Reageer en help mee
MP

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo Safe Online - Externe HD

Ik weet niet precies welk forum ik moet selecteren.

 

Naar aanleiding van wat mij overkomen is zoals ik schetste een paar weken geleden onder “Cisco modem EPC3925 NAS” doe ik mijn best om het een en ander nog meer in de gaten te houden, binnen de mogelijkheden van mijn kunnen, en scan ik regelmatig mijn laptop (MacBook Pro) met Ziggo Safe Online.

Nu wil ik zeker zijn dat ook mijn backups op de externe HD’s “schoon” zijn.
Als ik op het icoon van de app (Ziggo Safe Online) op de menubalk klik, kan ik kiezen op “Selecteer wat moet worden gescand …”

Ik kies dan een Externe HD waarop backups aangemaakt met Time Machine.

Dan opent een venster met “Scan starten …” Maar er gebeurt verder niets.

Ik heb toen een Scan opdracht gegeven zonder aan te geven wat gescand moest worden en met de ext harde schijf verbonden via USB. Daarna heb ik een scan opdracht gegeven, weer zonder aan te geven wat gescand moest worden, maar nu dat zonder de externe harde schijf aangesloten was.

Het bleek dat dezelfde hoeveelheid bestanden gescand zijn. Met andere woorden de ext HD is niet gescand.

En nu de vraag: Hoe krijg ik de externe HD gescand met Ziggo Safe Online?

Overigens, dit probleem heb ik niet voor een andere externe HD, waar ik mijn bestanden heb geback-upt door hele mappen uit de MacBook te kopiëren en te plakken.

29 Reacties 29
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je de Timecapsule aan de Macbook verbind met USB en je zoekt dan in de instellingen van Ziggo Safe Online dan klik je op scannen dan moet ie het doen. Bij mij, maar op zich is Timecapsule en Ziggo Safe Online niet echt nodig voor Apple, omdat de Firewal al sterk genoeg is en Apple nagenoeg nauwelijks spam, malware kent. De software als die legitiem van Apple komt van de Timecapsule en Ziggo Safe Online vanaf website van Ziggo is er niks aan de hand. Als dit niet werkt dan zal ik een andere hulplijn behalve @Rikst  in moeten schakelen.

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Goedemorgen,

de situatie is onveranderd, helaas. 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Maar als het inderdaad zo is dat door dat ik Apple gebruik Ziggo Safe Online niet echt nodig is, blijft voor mij de vraag, hoe komt het dat er vanuit mijn IP adres spam verstuurd is, hetgeen door Ziggo is opgemerkt, en waardoor mijn internet is afgesloten. Dit overigens zonder mij hierover te informeren. Ik moest eerst melden dat mijn internet het niet deed. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je misschien een nas of slim apparaat etc ?

 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb begrepen dat een NAS hetzelfde is als een ext HD. Ja, die heb ik. Zoals ik overigens eerder ergens meldde. En ik weet niet wat met een "slim apparaat" bedoeld wordt.

Ik vrees dat ik zo meteen in herhaling ga vallen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een nas is idd een sort ext HD maar dan via het netwerk verbonden

die nas zou weleens de oorzaak kunnen zijn geweest 

zorg er voor dat de firmware up-to-date is en je een goed wachtwoord gebruikersnaam gebruikt en het admin en administrator account uitgeschakeld zijn

 

een slim apparaat kan een deurbel of lamp etc zijn die via wifi verbonden is met het internet 

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Oh!!! Nou is mij dat duidelijk. Ik heb helemaal geen NAS. Mijn 2 ext HD's gebruik ik via USB kabel.

Wat slim apparaat betreft, ik had een webcam in gebruik in huis (om hond in de gaten te houden), maar ik had eigen gebruikersnaam/wachtwoord ingesteld.

Dus ik snap nog steeds niet dat er vanuit mijn IP adres verstuurd werd.

 

NB: Leuk dat ik nu als een "gedreven meedenker" aangeduid word. 🤓

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Misschien heb je nog iets aan dit topic Ziggo Safe Online XL bij Apple producten 

 

Je hebt Ziggo Safe Online niet nodig als je via Safari werkt en of je de Firewall hebt aanstaan. Gewoon even een info als extra. Mijn Time Capsule staat even uit wegens conflict met mijn Modem.

MP
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Dave! Ik heb de topic bekeken die je voorstelde. Nou volg ik het niet meer! Ik had hem juist geinstalleerd om alles te scannen en zo er achter komen of er iets was waardoor er spam vanuit mijn ip-adres verstuurd werd. Dit was namelijk wat Ziggo zei. Er kwam dus niets naar voren wat zou kunnen aangeven dat daardoor spam vanuit mijn ip-adres verstuurd werd.
Overigens er is steeds over Safari geschreven.

Hoe zit het met Chrome? 

Moet ik concluderen dat het gebruik van Chrome sterk afgeraden wordt?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@MP  Ik gebruik ook Chrome op me Macbook en nergens last van en Ziggo Sage Online maar nog nooit iets van spam of malware gehad. Ik kijk nog even wat ik kan uitvogelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic