1
Vraag
2
Reacties
hartta

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Next verlies internet verbinding

Beste allemaal, sinds een hele tijd krijgen we bij het opstarten van de Ziggo mediabox next evenals spontaan tijdens het afspelen van opgenomen content verschillende foutmeldingen. Het begint soms met een melding ‘Een ogenblik…’ met daarna een CS-melding met een 9555 of ander nummer. Het gebeurd vaak spontaan en heb dit sinds de gratis update voor Smart-WiFi…

 

De servicedeskmedewerker ziet wel wat en heeft het modem gereset en een nieuwe firmware erop gezet, maar dit mocht niet baten. Tevens heeft de Ziggo-monteur alle kabels en connecties opnieuw aangelegd… Nog steeds geen verbetering!

 

Dagelijks hebben we storingen en lijkt wel iets te maken te hebben met een conflict tussen modem (zou als doorgeefluik moeten fungeren) en mijn eigen Netgear Orbi Router. Hier gebruiken we een meshnetwerk met twee satellieten en dus GEEN gebruik van de Ziggo Boosters.

 

Toegevoegd twee afbeeldingen van het log van het modem (DHCP-fouten) en de pagina waar het lijkt of dat het modem in Router modus staat (en twee routers in 1 netwerk is niet goed. Wie kan mij aangeven wat er fout gaat?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @hartta en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem aan de bel trekt d.m.v. dit topic! Ik begrijp dat je problemen ervaart met de internetconnectie en daardoor dus ook met de interactieve diensten van de Mediabox Next. Ik heb gelijk even een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat er op zowel de down- als upstream ruis terug te zien is. Gezien de zaken die je al hebt nagelopen lijkt het mij verstandig dat er een monteur langskomt. Ik zie dat er al een afspraak ingepland staat voor morgen, zaterdag 20 november 2021 tussen 12 en 18 uur. 

Het lijkt mij goed om het bezoek van de monteur af te wachten. Deel dan na het monteursbezoek wat je bevindingen zijn. 

Bekijk in context

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Na een aantal dagen wachten kan ik opgelucht zijn. De eerdere problemen zijn inmiddels niet meer voorgevallen. Dit dus NA de vernieuwing van de POA splitter en binnenkomende aansluiting opnieuw is aangesloten. Het modem is tevens vervangen door een nieuw exemplaar. Gelukkig maar!

Er was dus niet veel aan de hand achter mijn eigen router, behalve dat een aantal apparaten (met name de iOS-apparaten) een MAC-randomizer actief hadden om deze minder zichtbaar te maken op een netwerk. Deze optie zou aan moeten kunnen staan (Privé-adres), maar staan nu dus openbaar.

Dank aan ieder die mij geholpen heeft deze issues op te lossen. De monteurs hebben tevens goed werk verricht om uiteindelijk ALLES te vervangen (voor de zekerheid). Topservice!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bijgevoegd foto’s van de splitter, modem en de webinterface van dit modem… De opties die omschreven staan voor een modem zijn niet zichtbaar! Dus DHCP opties en dergelijke zijn niet aan te passen. Als ‘doorgeefluik’ aan mijn eigen router lijkt mij dat ook verstandig; zoals gezegd zijn twee DHCP-servers niet gewenst.

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vreemd genoeg is mijn ip-range 192.168.1.x en is mijn modem te benaderen via 192.168.100.1… is dit nog een issue?

 

Verder heb ik de laatste netwerk historie:

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

12-11-2021 23:38:33noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[94.211.20.48];CM-MAC=ac:22:05:72:79:f1;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2021 22:41:59noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[94.211.20.48];CM-MAC=ac:22:05:72:79:f1;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-11-2021 14:58:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:72:79:f1;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-11-2021 11:25:20errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:22:05:72:79:f1;CMTS-
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

192.168.100.1 blijft te gebruiken.

 

Ik zie een splitter die problemen kan geven, probeer onderstaande stappen eens.

 

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist het kapje verwijderd, waarin inderdaad de splitter zelf behoorlijk in verzonken leek. Deze is door een Ziggo monteur zelf geïnstalleerd, dus ging er vanuit dat dit wel goed zou zijn. Het kapje zit met een schroef vast, maar bij het te hard aandraaien kan ik mij voorstellen, dat je feitelijk de connector eruit trekt. Dus nu zonder kapje goed aangedrukt en ga eens kijken of dit beter zal zijn. Bij voorbaat dank voor deze tip!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hartta dat was een ontwerpfout van die witte kapjes, je drukt de splitter er te makkelijk te diep in en dan kan die niet terug door de randjes waarin die vast zit, nu worden kapjes bijgevoegd die precies passen op de splitters.

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toen ik het kapje zag met de splitter erin, kon ik mij voorstellen dat dit wel een een minder goed contact zou kunnen geven doordat deze wel erg verzonken erin zat. Echter, nu zonder de kap heb ik nog steeds een tweetal keer een issue gehad… Zoals in toegevoegde afbeelding dit keer een CS2212. Kan er nog wat mis zijn? Ik zal sowieso in de gaten houden welke verschillende meldingen er komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gister gebeld met Ziggo, omdat ondanks alle moeite van monteurs, de nieuwe kabels, apparatuur en natuurlijk deze community, de problemen gewoon niet ophouden. Na uitgebreid overleg en controle (alles lijkt goed...), komt er nu een monteur bij ons langs. Hij zal het modem en alles daarbuiten doormeten en kijken of er misschien storingen zijn verder richting verdeelkast en dus het Ziggo netwerk.

 

Laten we het hopen, want het is niet te doen zo. De up- en downstreamwaardes lijken goed te zijn volgens de helpdesk. Bij deze voeg ik deze waarden nog even als foto's toe. Mijn interne netwerk heeft 192.168.1.x en kan het modem bereiken via mijn mobiel via 192.168.100.1.

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

In de netwerkhistorie van het Connect Box modem zie ik wel de melding "No Ranging Response received - T3 time-out" terugkomen. Toevallig hebben de laatste dag geen gekke verstoring kunnen ondervinden, behalve dat spontaan de verbinding verbroken was voor heel even. Wat geeft bovenstaande melding nu eigenlijk weer?

 

Volgens internet is het:

"Een T3 time-out heeft te maken met de verbinding tussen modem en wijkcentrale. Als dat erg vaak gebeurd moet je bij Ziggo zijn. Kan een slecht contact in hun centrale zijn of in de grondkabel."

https://ziggoforum.nl/topics/no-ranging-response-received-t3-time-out.93498/#:~:text=Een%20T3%20time....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hartta schreef: "De up- en downstreamwaardes lijken goed te zijn volgens de helpdesk. Bij deze voeg ik deze waarden nog even als foto's toe."

 

Ik vind ze niet goed.

Er zijn Post RS Errors te zien, die zouden vrijwel 0 moeten zijn en de upstream is te hoog, er sit dus een weerstand tussen je modem en de Ziggo servers.

En daardoor kun je uitval en verbindingsstoringen ervaren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @hartta en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem aan de bel trekt d.m.v. dit topic! Ik begrijp dat je problemen ervaart met de internetconnectie en daardoor dus ook met de interactieve diensten van de Mediabox Next. Ik heb gelijk even een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat er op zowel de down- als upstream ruis terug te zien is. Gezien de zaken die je al hebt nagelopen lijkt het mij verstandig dat er een monteur langskomt. Ik zie dat er al een afspraak ingepland staat voor morgen, zaterdag 20 november 2021 tussen 12 en 18 uur. 

Het lijkt mij goed om het bezoek van de monteur af te wachten. Deel dan na het monteursbezoek wat je bevindingen zijn. 

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Is maar goed, dat er een monteur komt. Nu is het streamen van radio weer een issue. Na 5 minuten normaal af te spelen van internet radio is het ineens afgelopen. Daarna kan je opnieuw de stream opstarten en blijkt het weer een enkele minuut te duren (soms 1 minuut, variabel dus). Niet echt stabiel! Hopelijk vinden we de oorzaak.

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag is er een monteur geweest. Na een korte inspectie heeft hij besloten om de splitter en onderliggende connector te vervangen door het nieuwste type. Daarnaast heeft hij op mijn aangeven ook het modem vervangen. Nu kan ik zeggen, dat werkelijk alles vervangen is. Voor zover we hebben kunnen testen werkt het, maar ga het de komende dagen in de gaten houden. 🙏🏼

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat nu echt daadwerkelijk alles uitgesloten is, @hartta
Nu hoop ik op hele positieve resultaten van jouw kant 🙂

hartta
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Na een aantal dagen wachten kan ik opgelucht zijn. De eerdere problemen zijn inmiddels niet meer voorgevallen. Dit dus NA de vernieuwing van de POA splitter en binnenkomende aansluiting opnieuw is aangesloten. Het modem is tevens vervangen door een nieuw exemplaar. Gelukkig maar!

Er was dus niet veel aan de hand achter mijn eigen router, behalve dat een aantal apparaten (met name de iOS-apparaten) een MAC-randomizer actief hadden om deze minder zichtbaar te maken op een netwerk. Deze optie zou aan moeten kunnen staan (Privé-adres), maar staan nu dus openbaar.

Dank aan ieder die mij geholpen heeft deze issues op te lossen. De monteurs hebben tevens goed werk verricht om uiteindelijk ALLES te vervangen (voor de zekerheid). Topservice!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat je nu daadwerkelijk bent opgelucht en de problemen verleden tijd zijn. Bedankt voor het delen van dit heugelijke nieuws!

Weer veel kijk- en internetplezier! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic